Milka Karaağaçlı ilham veren, başarılı bir kadın. Takı deyince akla gelen ilk isimlerden hem de yalnızca Türkiye’de değil dünyada da böyle. Madonna’dan Scarlett Johansson’a herkes bir Kısmet by Milka tutkunu. Gelin bu iddialı yolculuğu kendisinden dinleyelim...
Milka Karaağaçlı’nın hikayesi nasıl başladı?
İstanbul doğumluyum ve çocukluğumun çok büyük bir kısmı Büyükada’da geçti. Renkli bir çocukluğum oldu. Lisede Saint Benoit Fransız Lisesi’ndeydim. Mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nü bitirdim. Ardından Los Angeles’a yerleştim ve UCLA’da iletişim alanında eğitim aldım. Eğitimim ve iletişim alanındaki kariyerim, yaratıcılığımı daha farklı bir alanda kullanmak için çıktığım markam Kısmet by Milka yolculuğunda beni cesaretlendirdi ve çok destekledi diyebilirim.
Dünya çapında ve ülkemizde birçok ünlü isim takılarınızı takıyor. Markanız bu başarısını tam olarak neye borçlu?
Tasarımlarımın Madonna, Meghan Markle ve Scarlett Johansson gibi birçok ünlü isimde hayat bulduğunu görmek inanılmaz bir duygu, çok gurur verici. Her şeyin başında önce fikrime inancım vardı. Ekip olarak büyük emek verdik. Bence başarıya giden yolun temelinde iyi bir fikir yatıyor. Eğer iyi bir fikriniz varsa onu mutlaka hayata geçirin.
Takılarınızın en büyük hayranlarından biri Madonna. Takılarınızın Madonna’ya ulaşma hikayesini anlatır mısınız?
Kızım Mayra’nın baş harfiyle bir yüzük tasarlamıştım kendime. Mayra’nın elinde çok tatlı bir fotoğraf çektim ve Instagram hesabımdan paylaştım. Kısa bir süre sonra Madonna’nın stil danışmanı bu yüzüğü Instagram hesabımda gördüğünü, Madonna’nın bu yüzüğe bayıldığını, onun için sipariş vermek istediğini yazdı.
Madonna için de bir tane tasarladık. Ardından o bunu kendi Instagram hesabından paylaştı. Herkes kendisi ya da sevdiği için harfli yüzük sipariş etmeye başladı. Madonna, şu an sadece M değil M,D,N,A harfleriyle yaptığım yüzükleri hiç çıkarmıyor.
Benzer hiçbir örneği yokken nasıl bir süreçti Kısmet by Milka’nın yolculuğu?
Bu yolculuğa başladığımda fine-jewelry konseptini sokak stili ile buluşturan hiçbir marka yoktu. Mücevher dünyasında abartılı takılar vardı. Ben hem minimal hem de sadeliği içinde kendini gösteren, modern, insanların eşofmanla, plajda bikini ve mayo ile bile takabilecekleri tasarımlar yaratmak istedim. Olmayanı başardım ve insanların gündelik hayatına mücevheri soktum. Ben açıkçası Kısmet ile yalnızca mücevher piyasasında değil Türk kültüründe de bir yeniliğe imza attığımızı düşünüyorum.
Mücevher ve piercing’i ilk biz birleştirdik
Sizden önce piercing, pırlanta işçiliği yapan firmaların ilgi odağı olmayı başaramamıştı. Bu konuda bir öncü olduğunuzu düşünüyor musunuz?
Piercing koleksiyonu için çok emek verdik ve bu koleksiyon ile yeniden bir ilke imza attık. Türkiye’de mücevher ve piercing'i birleştiren ilk marka olduk. Ear-styling alanında, globalde sayılı markaların arasındayız. Tasarım mücevher ya da ‘fine jewelry’ dediğimiz sektörde mağazalarında piercing stüdyosu bulunan başka bir marka yok. Bu çok gurur verici.
Bir kadını takılarına bakarak yorumlayabilir misiniz?
Kesinlikle yorumlayabilirim. Bir kadının stilinde tercih ettiği tasarımlar tamamen onun karakterinin ve iç dünyasının yansıması. Her kadının farklı bir aurası ve iç dünyası olduğuna, aksesuarlarıyla da bunu ifade ettiğine inanıyorum. Mesela bir takısını, özel bir seyahatten almış olabilir, diğeri bir hediye olabilir ve bir başkası da aile yadigarı... Bunların hepsinin birleşimi aslında bu takıları birer anı defteri haline de getiriyor. Bu şekilde yaratılan kombinlere sahip kadınlar zaten stiliyle sürüden ayrılıyor.