Son birkaç yıldır sosyal medyada içerik üretmek, içerik üretilciler için yalnızca marka iş birlikleri üzerinden para kazanmanın çok daha ötesine geçti. Instagram Stories özelliği ile birlikte influencerlar öne çıkarmak istedikleri markalarla ilgili içerikleri paylaşmakla ve satışa çevirmek için bir URL’e yönlendirmekle kalırken bugün içerik üreterek para kazanma ivmesinin çok daha yukarılara taşındığını söylemek mümkün.
Affilate Marketing olarak tanımlanan ve bir ürünün satışından yüzde üzerinden para kazanma dönemi her geçen gün gücüne güç katmaya devam ediyor. Influencerlar ve içerik üreticileri deneyimleyerek memnun kaldıklarını belirttikleri ürünleri kendilerine marka tarafından özel olarak tanımlanan bir URL yolu ile paylaşarak takipçilerinin satışından para kazanma methodunu ciddi bir kazanç payı haline getirdi bile.
Oyun videolarından makyaj videolarına, politkadan, ekonomiye kadar bugün 50 milyona yakın içerik üretici her gün yeni bir içerikle karşımıza çıkıyor.
Hal böyle olunca da bütün teknoloji devleri kendi mecralarında içerik üreticileri yaratmak ve sürdürülebilir bir değer yaratarak kendi platformlarında tutmak için birbirleriyle savaşıyor.
- Facebook INC, Instagram canlı yayınları üzerinden izleyicilerin rozet satın alarak içerik üreticiye destek verilmesini sağlayan özelliği geçtiğimiz haftalarda yayına aldı.
- Twitter, “Super Follow” özelliği ile içerik üreticilerin özel tweetlerini ücret karşılığında görüntülenmesini sağlayan bir para kazanma methodunu kullanıcılarıyla tanıştırdı.
- Kısa sürede büyük bir ivmeyle yükselişe geçen ve ardından çok tüketildikten sonra ivmesi düşmeye başlayan Clubhouse, kısa süre önce tıpkı Twitter gibi bağış yapılarak para kazanma özelliğini devreye soktu.
- TikTok, içerik üreticilerine dağıtmak üzere 200 Milyon Dolarlık bir fon oluşturduğunu duyurdu.
Kısa kısa…
- İspanya, elektrikli araç ve batarya üretimine 4,3 milyar avroluk yatırım yapacağını duyurdu.
- WhatsApp, geçtiğimiz ay Android'de denediği yalnızca bir kez görülebilen mesajlar özelliğinin beta sürümünü iOS kullanıcılarına sunuyor.
- Clubhouse, TED ile iş birliği yaparak TED’in özel içeriklerle yer alacağı sohbet odalarını kullanıcılarıyla buluşturacağını duyurdu.
- Renault Trucks, yeni modellerini, simülatör bir oyun ile tanıtırken oyun içinde bir de tasarım yarışması düzenledi. Tüm dünyadan katılımcıların yeni modelleri tasarladığı yarışmayı, Türkiye’den 18 yaşındaki lise son öğrencisi Enes Bolat kazandı. Enes Bolat’ın tasarımı, gerçek bir araca uygulanarak sergilendi. Tebrikler Enes.
İstanbul’un keyfini eskisi gibi yaşamak isteyenler;
- Eşsiz deniz ürünleri ve damakta bıraktığı özel tatlarla Kuruçeşme'de Boğaz'a karşı Boaz Restaurant’da keyifli bir akşam yemeği deneyimi yaşayın, imza kokteylleriyle tanışın.
- Dolmabahçe Sarayı, Resim Müzesi’nde yer alan Limonluk’ta Barış Karaoğlan’ın özel yöntemleri ile öğütülen ve demlenen kahvenin tadına bakın.
- Gösteri dünyasnın duayeni, ünlülerin menajeri Stelyo Pipis’in sahibi olduğu, İstanbul Şişli’de yer alan SuperFabric isimli gece kulübünde duş altında dans eden dansçıları izleyin.