Sosyal medya hesapları için doğrulanma isteği son zamanların en trend konusu. Kiminle konuşsam, hangi görüşmeye katılsam, herkesin ilk sorduğu soru: Instagram’da nasıl doğrulanmış profil rozetine sahip olabilirim?”, “Instagram’da nasıl mavi tik sahibi olabilirim?
Halk arasında “mavi tik” olarak adlandırılan ve genellikle Instagram’da itibar kazanımı olarak görülen bu özellik için birçok kişi çeşitli yöntemlere başvuruyor. Bazı internet sitelerinde, doğrulanma için birçok alternatifli satış teklifleri olduğunu görmek mümkün. Ancak şunun altını çizerek belirtmek isterim ki sosyal medya hesaplarının doğrulanma talebi oluşturabilme izni, yalnızca “Medya Destek Portalı” olarak adlandırılan ve mecralarda çok yüksek reklam harcamaları (Aylık 100 bin dolar ve fazlası) yapan şirketlere veriliyor. Bunun yanısıra TIER 1 olarak adlandırılan ve yine çok yüksek reklam harcaması yaparak Pazarlama Uzmanı’na sahip şirketler başvuru gönderebiliyor.
Peki nedir bu doğrulanmış rozeti, halk arasında mavi tik?
Doğrulanmış profil rozeti, önemli tanınmış bir kişinin, ünlünün, global markanın veya varlığın gerçek hesabı olduğunu belirtmek için Instagram profilinde kişinin adının yanında görünen bir onay işaretidir.
Facebook’tan Instagram için yeni güncelleme
Facebook, Medya Destek Portalı olan şirketlere Instagram için yeni bir güncelleme yayımladı.
Bu güncelleme sonrası Instagram, reklam ile içerik satın alan (advertorial) yapay basın iletişiminin önüne geçtiğini net bir şekilde ifade ediyor.
Instagram, bir profilin gerçekten tanınmış kişi, ünlü veya global bir marka olduğunu gösterebilmek için resmi bir haber ajansı üzerinden servis edilmiş, herhangi bir reklam içeriği olmadığı açıkça görülen, organik olarak tanımlanan şekilde (RSS) haber siteleri tarafından haber olarak yayınlanmış URL’leri baz almaya devam edecek.
Bunun yanı sıra, son güncelleme ile kişiler ve markalar artık Instagram uygulaması aracılığıyla yaptıkları başvurulara daha fazla materyal ekleyebilecek.
Bu materyaller;
- Basın haberlerinin linkleri,
- Kişinin veya markanın diğer sosyal medya hesapları,
- Kişinin veya markanın açıkça neden doğrulanması gerektiği,
- Kişinin veya markanın sahip olduğu veya referans olabilecek alternatif hesaplar,
Bu durum yalnızca Türkiye için değil, tüm dünya için geçerli bir güncelleme.
Karhissma’ya sordum
Bu konuyla ilgili Amerika Birleşik Devletleri, Michigan’da bulunan Medya Destek Portalı’na sahip bir ajansın kurucusu olan Karhissma ile görüştüm. O da aynı şekilde ücretli olarak yayımlanan haberlerin artık bir referans aracı olarak kullanılamayacağı bilgisini paylaştı.
İnternette sizinle basın haberlerinin yayınlaması için içerik anlaşması yapmaya çalışan kişilere ve şirketlere karşı temkinli ilerlemekte fayda var. Instagram’ın da açıkça belirttiği gibi, ücreti karşılığında herhangi bir web sitesinde başlıklı bir şekilde haber yayınlıyor olmak, doğrulama şansınızı artırmaz.
Instagram’da doğrulanmış profil rozeti için dijital ayakizleriniz önem taşıyor
Tüm kafa karışıklıklarının önüne geçmek için konuyu özetlemek istiyorum.
Bir profilin, Instagram başta olmak üzere Facebook, TikTok ve Snapchat gibi sosyal medya hesapları üzerinde doğrulanmış profil rozetine sahip olabilmesi için, o profile konu olan kişinin ya da şirketin dijital ayakizlerinin yaygınlığı artık daha fazla önem kazandı.
Kısaca…
- Advertorial olarak tanımlanan reklam içerikli haberler artık referans olarak sunulamayacak,
- Kişinin en az 3 aydır aktif olarak bulunan Wikipedia varlığı olması, doğrulanma şansını ciddi oranda artıracak
- IMDB gibi çevrimiçi veri tabanı sitelerinden verilen referansların doğruluğu daha iyi incelenecek
- Geçmişten bugüne kişinin ne kadar farklı web sitesinde isminin geçtiği, monitoring ile daha iyi analiz edilecek
- Herhangi bir markanın ya da kuruluşun marka patent belgesinin sunulması, diğer sunulan belgelere göre daha güçlü referans sağlayacak
Güncelleme yakın zamanda tüm dünyada yayınlanacak.
EBay’den NFT girişimi
EBay, platformunda NFT (non-fungible token) varlıklarının satışının yapılabileceğini duyurdu. Satışlar şimdilik yalnızca eğlence, müzik ve sanat gibi bazı kategorilerdeki güvenilir satıcılar tarafından yapılabilecek.
YouTube’ta Emre Durmuş’u keşfedin
Seyahat etmeyi seviyorsanız ve büyük bir tutku ile özlediyseniz YouTube’ta Emre Durmuş’un kanalına abone olmanızı ve içeriklerini izlemenizi hevesle tavsiye ediyorum. 1.9 Milyon abonesi bulunan ve Yol günlükleri ismiyle yola çıkan Emre, Buzullardan Güney Amerika’ya, Japonya’dan Hindistan’a kadar dünyanın bütün ülkelerini keşfe çıkıyor ve güzelliklerini deneyimliyor.
Ayrıca bu deneyimlerini de çok güzel ve samimiyet duygusunu kaybettirmeden kurgulayarak sosyal medya hesaplarında paylaşıyor. Samimi ve gerçek bir deneyim içeriğini kim en iyi paylaşıyor diye soruyor olsalardı, koşulsuz Emre Durmuş derdim.
Kısa kısa…
- Apple’ın uygulama mağazasındaki %30’luk komisyon bedelinin çok yüksek olduğunu ve yaklaşık 20 milyon kullanıcının zarara uğradığını iddia eden kişiler, şirkete Londra'da dava açtı.
- getir, dört ülkeden sonra ABD pazarına açılmaya hazırlanıyor.
- Doktorlar ile hastaları bir araya getiren estetik pazar yeri Yeniben, 500 bin TL yatırım aldı
- İç mekanlarda bitkisel üretim yapan yerli girişim Hextech Green, 1.7 milyon $ değerleme ile yatırım aldı
- Netflix'te yayınlanan animasyon, bilimkurgu seçki dizisi Love Death + Robots'un yeni sezonu yayınlandı. Henüz izlemeyenler için büyük bir ısrarla öneriyorum.