Audi’nin V10 motorunun 10’uncu yılına özel tasarladığı ve sadece 222 adet üretilecek Audi R8 V10 Decennium, aynı zamanda bu modelin motor sporlarındaki 10 yıllık başarısını da simgeliyor. Latincede ‘10 yıl’ anlamına gelen Decennium, mat bronz ve siyah rengin ağırlıkta olduğu çok özel bir tasarıma sahip.
Coupe olarak sunulan bu özel otomobil, Daytona Grisi mat rengi, 20 inç jantları, ön spoiler, yan eşikler ve difüzorde kullanılan parlak siyah renk ile öne çıkıyor. Mat bronz renkte olan 5.2 litre FSI motorun emme manifoldu da otomobile agresif bir duruş kazandırıyor. Diğer R8’lerde olduğu gibi bu otomobilde de Audi sanal kokpit ve MMI Navigation Plus standart olarak sunuluyor.
MERCEDES B SERİSİ TÜRKİYE'DE
Geniş iç hacmi ve pratik kullanım özellikleriyle birlikte, daha iddialı bir tasarımla sportif görünüme kavuşan üçüncü nesil Mercedes-Benz B Serisi Türkiye’de satışa sunuldu.
Mercedes Benz’in kompakt MPV sınıfındaki başarılı modeli B-Serisi, üçüncü nesliyle, 235 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla yollara çıkıyor. Optimize edilen detaylar sayesinde rüzgar sesi azaltılan yeni B-Serisi, çok daha sessiz ve dingin bir sürüş keyfi sunuyor. S-Serisi’nden özellikler de barındıran yeni B-Serisi, en güncel sürüş yardım sistemleri ile sınıfının en yüksek aktif güvenlik seviyelerinden birine sahip.
Daha geniş iç mekan, yüksek verimlilik seviyesine sahip motorlar ile B-Serisi sınıfının standartlarını yükseltiyor. Gelişmiş radar ve kamera sistemleri sürüş yönünü 500 metreye kadar tararken, B-Serisi ilk defa kısmen otonom sürüş gerçekleştirebiliyor. Yeni B-Serisi’nde standart olarak sunulan Aktif Fren Yardımcısı, yavaş ilerleyen, durmak üzere olan ve duran araçlar dışında yoldan karşıya geçen yaya veya bisikletlilerle olası çarpışmanın şiddetini azaltıyor veya tamamen önlüyor.
EKONOMİK MOTORLAR
Yeni B Serisi, benzinli ve dizel motor seçenekleri ile satışa sunuluyor. Tüm motor seçeneklerinde 7G-DCT çift kavramalı otomatik şanzıman standart. 136 beygir güç üreten 1.3 litrelik benzinli motorla B 180’in karma yakıt tüketimi 5.6 litre civarında. Yeni Mercedes-Benz B-Serisi’nin dizel motor seçeneğinin adı ise B 180 d. 116 HP güç üreten bu modelin karma yakıt tüketimi 4.5 litre. B-Serisi’nin 1.33 litre benzinli B 180 ve 1.5 litre dizel B 180 d seçeneklerinde 7G-DCT çift kavramalı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
İKİ EKRAN, ÜÇ SEÇENEK
A-Serisi’nde olduğu gibi B-Serisi’nde de yeni nesil ön konsol, iki adet 7 inçlik ekran, bir adet 7 inçlik ve bir adet 10.25 inç ekran ve iki adet 10.25 inç ekran olmak üzere üç farklı seçenek ile sunuluyor. Türkiye pazarına Style ve Progressive donanım paketleriyle sunulan B-Serisi’nde orta konsol dokunmatik yüzeyli bir kumanda paneline ev sahipliği yapıyor.
YERLİ OTOMOBİL SESSİZLİĞİ
Türkiye’nin yakın dönemdeki en önemli hedeflerinden biri olarak ortaya konulan yerli otomobil konusunda anlaşılmaz bir sessizlik hakim. Yola çıkıldığı günden bu yana neler yapıldı, hangi kararlar alındı, bundan sonra nasıl bir strateji izlenecek, otomobilin üretimi veya satışa sunulması gibi tarihlerde bir gecikme mi var?
Bu soruların yanıtları belirsiz. Bir yanıta ulaşmak için de pek çok kapıyı çalmak gerekiyor. Konunun muhatapları ısrarla konuşmaktan kaçınıyor.
GECİKME Mİ VAR?
Ekonomik gelişmelerin belli alanlarda daralma yarattığını hepimiz görüyoruz. Otomobil üretim hayali de bu sıkıntıdan etkilenmiş olabilir. Ancak eğer gecikme varsa ya da projenin ilan edildiği zamanlardaki şartlarla bugünkü koşullar değiştiyse bunu da açık ve şeffaf şekilde paylaşmak gerekir. Bu projenin liderliğini otomobil konusunu çok iyi bilen Gürcan Karakaş yapıyor. Uzun yıllar Bosch’ta yönetici olarak çalışan Gürcan Karakaş bir süredir Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun (TOGG) CEO’su olarak görevde.
GİZLİ TUTULMAMALI
Girişim ortaklarının başında ise TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu gibi saygın bir isim var. Hisarcıklıoğlu son derece temkinli bir işadamıdır. İkna olmadığı bir işte kolay kolay yer almaz. Girişim Grubu’nun diğer temsilcileri Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Holding. Her biri Türkiye’nin lokomotif kuruluşları. Gecikme, mali veya teknik nedenlerden kaynaklanıyor olabilir ancak bu seviyede bir iletişimsizlik ve çalışmaların adeta kıtalararası füze geliştiriliyormuş gibi gizli tutulmasının anlaşılır bir yanı yok.