Toyota Corolla bütün zamanların dünyada en çok satan modellerinden biri durumunda. Aile grubu olarak bu aracın adını taşıyan ancak bütünüyle yeni ve SUV kategorisinde yer alan Toyota Corolla Cross ülkemizde geçen hafta satışa sunuldu.
Uluslararası pazarlarda olduğu gibi Türkiye’de de otomobilseverler, kullanım pratikliği ve yüksek oturma pozisyonu nedeniyle sedan ve hatchback modeller yerine son yıllarda daha çok B-SUV ve S-SUV kategorisindeki modellere yöneliyor.
Toyota Corolla Cross da, bu sınıfta uygun fiyatlı, dayanıklı ve modern bir araç arayanların beklentilerini karşılayamaya aday bir araç olarak pazara giriyor.
ADANA’DA KULLANDIM
Bir süredir merakla beklenen Toyota Corolla Cross Hybrid’i, Adana’da ilk kez düzenlenen bir etkinlikte pistte kullanma imkanı buldum. Arkada bağımsız süspansiyonlara sahip olan bu yeni modeli çok beğendim. İlk sürüş izlenimlerim çok olumlu oldu. Araç iyi yol tutuyor. Kabin konforu, sessizlik seviyesi ve güvenlik alanında beklentileri karşılayan bir otomobil buldum karşımda.
Önde MacPherson ve arkada bağımsız çift salıncaklı süspansiyon sistem ise, engebeli yollarda dahi yüksek sürüş konforu elde edilmesini sağlıyor.
1.8 LİTRE HACİMLİ MOTOR
Corolla Cross, dış tasarım özellikleriyle de mevcut ürün gamındaki modellerden biraz daha farklılaşan yenilikçi bir yaklaşım gösteriyor. İç mekanda malzeme kalitesi iyi, düğmeler ve ekran kullanışlı. Kokpit sade ama sıkıcı değil. Corolla Cross, 4.460 mm uzunluğa, 1.825 mm genişliğe, 1.620 mm yüksekliğe ve 2.640 mm aks aralığına sahip.
Bagaj hacmi 525 litre ancak 1.321 litreye kadar yükselebiliyor. Bagaj elektrikli olarak kapanabiliyor. Passion X-Pack adı verilen üst donanımda tam deri koltuklar, kör nokta uyarı sistemi, ön ve arka park sensörü, çift bölgeli otomatik klima, ısıtmalı direksiyon, sürücü ve yolcu koltuğu ısıtması ve elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğu bulunuyor.
Toyota Corolla Cross modeli için şu ana kadar 8 bini aşkın sipariş geldiği için bayilerin önünde çok ciddi bekleme sırası oluşmuş durumda. Araç Türkiye’ye gelmeden önce sıraya giren müşteriler öncelikli olarak araçlara sahip olacak.
835 BİN LİRADAN BAŞLIYOR
Elektrik motoru ve benzinli motoru kombine eden 1.8 litre hibrit sistem, 140 beygir güç ve 185 Nm tork üretiyor. Önden çekişli olarak sunulan Corolla Cross Hybrid, 170 km/s maksimum hıza çıkıyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 9.9-10 saniyede tamamlıyor. Birleşik yakıt tüketimi 100 kilometrede 5 litre civarı. Corolla Cross Hybrid, Türkiye’de Flame, Flame X-Pack, Passion ve Passion X-Pack olmak üzere dört donanım seviyesiyle satışa sunuldu. Aracın fiyatı versiyonlara göre lansman dönemi boyunca 835 bin TL ile 995 bin TL aralığında bulunuyor.
Austral’in geliştirme çalışmaları sırasında 100 araç açık ve kapalı yolda 2 milyon kilometreden fazla test edilmiş. Bu süreçte 170 prototip kullanılmış.
BU ARAÇTA TEKNOLOJİ KONUŞUYOR
Renault, yeni Austral modeliyle SUV ürün gamına iddialı bir model ekliyor. Türkiye’ye 2023’ün ilk yarısında gelmesi beklenen yeni araç, markanın küresel otomotiv pazarının merkezini oluşturan C segmentindeki konumunu güçlendirmesine katkı sağlayacak. Yeni Austral, ‘yaşanası otomobiller’ yaklaşımının bir parçası olarak Arkana ve yeni Megane E-Tech yüzde 100 elektrikliyle başlatılan C segmenti hamlesinin bir sonraki adımını oluşturuyor.
DUYGUSAL VE TEKNOLOJİK TASARIM
Yeni Austral, 32 sürüş destek sistemi sunuyor. En son Paris’te konuşma imkanı bulduğum Renault CEO’su Luca de Meo, Austral’in C Segment bir SUV modelin nasıl olması gerektiğini ve Renault’nun neler yapabileceğini güçlü şekilde gözler önüne seriyor demişti. Yeni Austral’i oluşturan unsurlar Renault mühendisleri tarafından duygusal ve teknolojik tasarım olarak tanımlanıyor.
GELİŞMİŞ MOTORLAR
Aracın yerden yüklekliği 170 mm, 20 inçe ulaşan büyüklüklerde lastikler seçilebiliyor. Austral, 200 beygire kadar 400V beslemeli yeni nesil E-TECH Hybrid motorlara sahip yenilikçi güç-aktarma sistemi ve 130 beygir 48V Mild Hybrid Advanced ile 140 beygir ve 160 beygir 12V Mild Hybrid olmak üzere iki benzinli motorla donatılıyor. Austral’ın arka tekerlekleri manevrayı kolaylaştırmak için 5 dereceye kadar dönebiliyor.
YÜKSEK KONFOR
Üst versiyon modellerde Arkamys ses sistemine ilave olarak Harman Kardon seçeneği de sunuluyor. Kabinde 12 hoparlörle toplam 485 watt gücünde ses alınabiliyor. Mobil uygulama üzerinden erişilebilen My Renault, ‘aracımı bul’ işlevi sayesinde bir otoparkta aracı bulmak veya uzaktan farları yakmak ve kornaya basmak için kullanılabiliyor.
İspanya’daki uluslararası test sürüşünde konuşma fırsatı bulduğum Renault Mais Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, yeni Austral ile Türkiye pazarındaki güçlü konumlarını pekiştireceklerini ifade etti.