Hakan ÇelikBirinci sınıf sürüş deneyimi

HABERİ PAYLAŞ

Birinci sınıf sürüş deneyimi

Seri üretim otomobiller arasında en prestijli model olarak kabul edilen yeni Mercedes S Serisi’ni kullandım. İleri teknoloji, konfor ve güvenlik alanında mükemmel bir araçla karşılaştım.

Birinci sınıf sürüş deneyimi

AYARLAR DOKUNMATİK

Mercedes Benz S Serisi otomobil dünyasında tarihi boyunca konfor, güvenlik ve sürüş teknolojilerinde daima devrim niteliğinde yeniliklere imza atmış bir model. Tamamen yenilenerek karşımıza çıkan S Serisi ile uzun bir sürüş gerçekleştirdim. Premium sınıfın güçlü Alman markası amiral gemisi olarak kabul edilen bu otomobilde, dijital teknolojileri farklı bir sürüş deneyimiyle karşımıza çıkarıyor.

Haberin Devamı

Prof. Gorden Wagener yönetimindeki tasarım ekibi aracın dış görünümünde ağır başlılık ve dinamizmi birleştirmiş. Keskin ve yuvarlak hatlar bir arada kullanılmış. Devrim niteliğindeki farklılar ise iç mekanda daha fazla dikkat çekiyor. Çözünürlüğü çok yüksek 12.8 inçlik dev OLED ekran aracın adeta komuta merkezi durumunda. Otomobille ilgili bütün ayarlar buradan dokunmatik olarak gerçekleştiriliyor.

Birinci sınıf sürüş deneyimi

Neredeyse hiç düğme yok. S Serisi’nde ahşap, deri, krom gibi farklı malzemeler, dengeli ve çok şık şekilde entegre edilmiş. Burmester ses sisteminin performansı oldukça başarılı. Diğer taraftan S Serisi iddialı olduğu sessizlik konusunda yeni S Serisi ile çıtayı yükseltmiş. Otomobil Türkiye’ye 6 silindirli, 330 beygir gücündeki 4 çekerli (4Matic) uzun versiyon ile ithal ediliyor.

Birinci sınıf sürüş deneyimi

Türkiye’de satılan S Serisi otomobillerin neredeyse tamamı uzun versiyon. Araç dünyanın her yerinde genellikle şoförlü makam otomobili olarak tercih ediliyor.

SÜSPANSİYON DİKKAT ÇEKİYOR

Mercedes’in en iddialı olduğu alanlardan biri süspansiyon olmuştur. S Serisi yeni süspansiyonu ile pek iyi olmayan yol koşullarında bile mükemmel bir konfor seviyesi sunuyor. S Serisi ikinci seviyede otonom sürüşe imkan veriyor. Özellikle sıkışık trafikte ve uzun yolda güvenlik hissini ve rahatlığı artıran bir özellik.

MBUX, navigasyon, artırılmış gerçeklik, Pre Safe Impulse Plus Distronic gibi donanımlar güvenlik düzeyini ve sürüş keyfini bir üst seviyeye çıkarıyor. S Serisi en sıkışık park alanlarına bile kendi başına girip çıkabiliyor. Mercedes Benz S Serisi’nin Türkiye paketinin başlangıç fiyatı 3.7 milyon lira. Benim kullandığım donanımdaki otomobil ise 4.1 milyon liraydı. Fiyatın bu seviyelere ulaşması ülkemizdeki yüksek Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranlarından kaynaklanıyor.

Haberin Devamı

Birinci sınıf sürüş deneyimi

Mercedes Benz S Serisi’nin S400 4Matic L Inspiration modelini uzun bir parkurda kullandım. Otomobil, kimi konfor fonksiyonlarıyla Bentley veya Rolls Royce gibi sınırlı adetle üretilen, özel araçların düzeyine yaklaşmış.

TEKNİK EĞİTİME DESTEK HAMLESİ

Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinde eğitim gören öğrencilerin elektrikli araçlar üzerinde pratik kabiliyetlerini artırarak gelişimlerini desteklemeyi hedefleyen Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Renault MAİS, yeni bir işbirliğine gitti. 15 ilde 16 adet Fluence ZE marka otomobil bağışını içeren projenin protokolü MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Kemal Varın Numanoğlu ve Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş tarafından Ankara’da imzalandı.

Haberin Devamı

Öğrencilerin güncel teknolojiyi takip edebilmeleri için İstanbul Bağcılar Mesleki Anadolu Teknik Lisesi ve İzmir Bornova Mimar Sinan Mesleki Anadolu Teknik Lisesi ile işbirliğine giden Renault MAİS, daha önce bu okullarda Renault laboratuvarı kurmuştu.

16 adetlik Fluence ZE hibe projesi kapsamında bu okullara ek olarak Ankara, Bursa, Antalya, Tekirdağ, Kocaeli, Adana, Trabzon, Gaziantep, Konya, Muğla, Denizli, Kırşehir ve Samsun’da bulunan Mesleki ve Teknik Anadolu liselerine de elektrikli araç desteği sağlandı.

Birinci sınıf sürüş deneyimi

YENİ TALIANT GELİYOR

Renault, Taliant ile B Sedan segmentine yeni bir soluk getiriyor. Renault’nun tasarım ve marka DNA’sına tamamen sadık kalan Taliant, sadelik ve güvenilirlikten ödün vermeden daha fazla ekipman, modernite ve çok yönlülük sunuyor. İç ve dış tasarım unsurlarıyla modern ve şık bir kimliğe sahip olan Taliant’ın ön farları, Renault’nun C formundaki LED ışık imzasını ortaya koyuyor.

Verimli motor ve aerodinamik yapısı ile yüksek sürüş keyfini, daha düşük yakıt tüketimiyle birleştiren otomobil, bu sayede dikkat çeken bir fiyatperformans oranı sunuyor. Renault Taliant’ın 2021’in ortasında Türkiye pazarına sunulması hedefleniyor.

Birinci sınıf sürüş deneyimi

Sıradaki haber yükleniyor...
holder