Aslan logolu markanın 3008 ve 5008 modelleri Avrupa ve Türkiye’de SUV sınıfının en çok dikkat çeken modelleri arasında yer alıyor.
YILIN OTOMOBİLİ ÖDÜLÜ
Fransız PSA Grubu Türkiye’de Peugeot, Opel, Citroen ve DS markalarıyla temsil ediliyor. Grubun güçlü markası Peugeot’nun son dönemdeki başarısında önemli rol oynayan iki model 3008 ve 5008, yenilenen kimlikleriyle karşımıza çıktı. Yeni otomobiller, İstanbul Kilyos’da pandemi şartlarına uygun açık hava sineması konseptiyle tanıtıldı. Peugeot halen 6 modeliyle ‘yılın otomobili’ ödülünü kazanan tek marka durumunda.
Özellikle Avrupa, Afrika ve Ortadoğu pazarlarında güçlü olan Peugeot küçük ve orta sınıf araçlarda birçok ülkede pazarın en çok satanları arasında yer alıyor. Geçmişte efsane modellere imza atan Peugeot’nun son dönemde Türkiye pazarında da çok iddialı iki modeli 3008 ve 5008. Dinamik sürüş özellikleri, pratik ve modern iç mekanı ve artan kalite hissiyle beğeniliyor. Çekici tasarım, yenilikçi kokpit, geniş saklama gözleri ve kullanım kolaylığı araçların avantajları arasında.
BEŞİNCİ SIRADA
Peugot, satış adetlerine göre yüzde 5.5’lik pazar payıyla Türkiye’nin en büyük beşinci otomobil markası durumunda. Lansmandan kısa bir süre önce yeni Peugeot 3008’in GT versiyonuyla kısa bir sürüş gerçekleştirdim. Ön görünümü yine dikkat çekici. İç mekanda ise yenilikçi kokpit tasarımı ve sportif direksiyon simidi göz alıyor.
Sürüş destek sistemleriyle sürüş de çok daha güvenli hale gelmiş. 3008 daha kompakt bir kullanım özelliği sunarken, 5008 geniş ailelerin ve hobilerine düşkün kişilerin beklentilerini karşılamak üzere geliştirilmiş. ‘Night vision’ ve yarı otonom sürüş donanımları her yol şartında sürüşü daha keyifli hale getiriyor. Yeni 3008’in lansmana özel başlangıç fiyatı 395 bin 500 TL, 5008 modelinin ise 462 bin 500 TL.
100 YILLIK BİRİKİM
Alto, Swift, Jimmy gibi küçük sınıfta büyük işler başaran modelleriyle otomotiv dünyasında saygın bir yere sahip olan Japon markası Suzuki, bu yıl 100’üncü yılını kutluyor. 1920 yılında Michio Suzuki tarafından kurulup dokuma tezgahlarıyla başlayan faaliyetini; motosiklet, otomobil, dıştan takma deniz motorları ve ATV araçları olmak üzere genişleten Suzuki Motor Corporation, gerek ürünleri gerekse de küresel ölçekteki işbirlikleriyle, günümüzün en önemli markaları arasındaki yerini koruyor. ‘globalsuzuki.com/100th/’ adresli internet sayfasında markanın asırlık yolculuğu gözler önüne seriliyor.
SINIFINDA İLK DÖRTTE
Kısa bir süre önce Fransız PSA Grubu bünyesine katılan Alman otomotiv devi Opel, son dönemdeki SUV modelleriyle pazarda güçlü bir konuma yükseldi. Kasım ayında segmentinde dördüncü olan SUV modeli Grandland X, satış başarısını aralık ayında da sürdürmek için sınırlı sayıda araca yönelik bir kampanya başlattı.
Alman DNA’sı ile güvenliği öne çıkan Opel Grandland X’ın satış fiyatı 304 bin TL’den başlıyor. Sekiz ileri otomatik vitesli Enjoy Black Edition donanımı ise 317 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla showroomlarda yerini alıyor.
CADDELERE HEYECAN GELİYOR
Japon Yamaha motosiklet dünyasında Avrupa sokaklarında egemen güç haline gelen yeni Hyper Naked segmentini 2014 yılında başlatmıştı. İlk günden itibaren kategorisinde en çok satan çıplak gövdeli model olan MT-07, o günden bu yana büyük ilgi görüyor.
Şimdi 2021 model MT-07, safkan, yeni nesil MT genlerini yansıtan çarpıcı yeni gövdesiyle yola çıkıyor. Yeni tasarlanan 14 litrelik yakıt deposu kapaklarının yanlarında bulunan kanatlar da modele daha dinamik bir hava katıyor. Yamaha’nın bu yeni motosikleti 690 cc gücünde motora sahip.