Toyota’nın iki yeni hibrit modeli Camry ve RAV4 satışa sunuldu. Toyota CEO’su Ali Haydar Bozkurt, dünyanın hiçbir yerinde olmayan büyük motora yüksek vergi düzeninin değişmesi gerektiğini söyledi.
Toyota, Türkiye’deki hibrit ürün gamını iki yeni modelle genişletti. Toyota, efsanevi lüks modeli Camry Hybrid ile SUV segmentinin yaratıcısı yeni RAV4 Hybrid’in lansmanını Intercity İstanbul Park’ta gerçekleştirdi. Böylelikle Türkiye’de de yükselen değer olan hibrit teknolojisine sahip Toyota modeli sayısı 7’ye ulaştı.
CAMRY, 479 BİN TL
Yeni Camry Hybrid 479 bin TL, yeni RAV4 Hybrid ise 336 bin TL’den başlayan lansmana özel fiyatlar ile satışa sunuldu. Toyota’nın yeni global mimarisi TNGA’nın kullanıldığı yeni Camry’de, alçak kaput ve tavan çizgisi sayesinde sportif görünüm artıyor ve düşük ağırlık merkezi ortaya çıkıyor.
EN ÇOK SATAN SUV
2017 ve 2018’de ‘Dünyanın en çok satılan SUV modeli’ olan Toyota RAV4 de tamamen yenilendi. RAV4 Hybrid, daha alçak ağırlık merkezi, artan gövde dayanımı, daha iyi yol tutuş, yüksek konfor, geniş kabin alanı, 580 litre ile bagaj kapasitesi ve tasarımı ile segmentinde standartları yeniden belirliyor.
İLGİ AZALIYOR
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, dizel otomobillere ilginin, Avrupa’da olduğu gibi, Türkiye’de de azalacağını belirterek, “Dizel üretimi duruyor. Müşteriler istese dahi, dizel ürün bulunmayacak. Avrupa’da kullanıcılar 3-5 yıl sonra satarken ikinci elde değer kaybedeceğini düşünüyor ve dizel almıyor” dedi.
Bozkurt şunları söyledi: “RAV4, 2.5 litrelik motoruyla 100 km’de 4.5 litrelik yakıt tüketimi sunuyor. Camry de 2.5 lt motoru, 100 kilometrede 4.3 litrelik yakıt tüketimi ile Avrupa regülasyonlarını bugünden karşılıyor. Buradan çıkaracağımız sonuç; artık motor hacminin lüks sınıf tanımı için yeterli olmayacağıdır. Bu nedenle, motor hacmine dayalı vergi sistemi de gözden geçirilmeli. Dünya otomotiv teknolojisi başka bir yere giderken, bizim motor hacmini baz olarak almamız, hem ekonomik yük getirmekte, hem de çevreci teknolojilerin yaygınlaşmasını engellemektedir.”
FARKINI İSPATLADI
24 ülkeden 86 otomobil gazetecisi tarafından verilen World Car Awards (Dünyada Yılın Otomobili Ödülleri) bir süre önce New York Otomobil Fuarı’nda sahiplerini buldu. Audi A7 Sportback, ‘lüks’ kategorisinde yılın otomobili seçildi. Audi geçen yıl da Audi A8 ile bu ödülü almıştı.
Audi A7 Sportback, modern çağın en iyi Grand Tourismo modellerinden biri olarak gösteriliyor. Audi, 2005’te Audi A6’nın Dünyada Yılın Otomobili seçildiği ödüllerde, 2007’de Audi RS4 yılın performans otomobili, Audi TT ise yılın en iyi tasarımı ödülünü, 2008’de de Audi R8 en iyi performans ve en iyi tasarım ödülünü kazanmıştı.
BMWZ4 BU YIL GELİYOR
Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin sportif roadster modeli yeni Z4, BMW Golf Cup International’ın ön elemelerinde Türkiye’de ilk kez sergilendi.
BMW Z4’ün, 2019’un ikinci yarısında 2.0 litre motor seçeneği ile Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor. BMW M dinamikleriyle güçlendirilen yeni BMW Z4, sadece 10 saniyede açılan kumaş tavanı ile açık hava keyfini yolda da yaşatıyor.
ULAŞILABİLİR DÖRT ÇEKER
Alman otomobil üreticisi Opel’in amiral gemisi Insignia, ‘Auto Bild Allrad’ dergisinin okuyucu oylarıyla ‘40 bin euro’ya kadar dört tekerlekten çekişli otomobil’ kategorisinde birinci oldu ve ’2019 Yılının Dört Tekerlekten Çekişli otomobili’ seçildi.
Opel’in Avrupa genelinde bir milyonun üzerinde satış adedi yakalayan Insignia Türkiye’de de ilgi görüyor. Insignia’nın dört tekerlekten çekiş sistemi üstün sürüş dinamikleri ve gelişmiş yol tutuş özelliklerini beraberinde getiriyor. Insignia GSi dört tekerlekten çekişli, 2.0 litre 210 beygir dizel motor ve 8 ileri tam otomatik şanzımanla sipariş edilebiliyor.
ZOR ŞARTLARA MEYDAN OKUYOR
Trend Motosiklet, dünyadaki en seçkin motosiklet üreticilerinden olan İtalyan Moto Guzzi’nin enduro sınıfındaki en yeni modeli V85 TT’yi satışa sundu. Yeni V85 TT, farklı sürüş modları sayesinde hem arazide hem de uzun yol kullanımlarında yüksek sürüş keyfi sunarken, 80 beygir gücündeki çift silindirli motoruyla performans arayan motosikletseverlere hitap ediyor.
Yepyeni bir şasi üzerine geliştirilen V85 TT’deki ’TT’ ibaresi, İtalyanca ‘tutto terreno’ yani ’tüm yol şartları’ anlamına geliyor. Paris-Dakar Rallisi’nin 80’lerdeki efsanevi günlerinden ilham alınarak geliştirilen Moto Guzzi V85 TT, klasikleşmiş Enduro tasarım özelliklerinin hepsini bir arada sunuyor. Yüksek rüzgar koruması ve konforlu sürüş pozisyonuyla dikkat çeken motosiklet, 208 kg’lık ağırlığa ve 830 mm sele yüksekliğine sahip.