Geçmişte yarış otomobilleri ve sportif modelleriyle tanınan İngiliz MG markası, yeni dönüşümün ardından yeniden yollarda. MG, uzun vadede Türkiye’yi üretim radarında tutuyor.
İlk teslimat mayısta
Geçen yıl otomotiv ve motosiklet alanındaki global trendlerin öncülerinden Silence, KYMCO, Gita ve Wallbox markalarını bünyesine katan Doğan Trend Otomotiv, İngiliz kökenli efsanevi otomobil markası MG’nin (Morris Garages) de Türkiye distribütörlüğünü aldı. Doğan Holding Otomotiv Üst Yöneticisi (CEO) Kağan Dağtekin, “Bu ayın içinde online satış platformumuz aracılığıyla elektrikli ZS EV’yi ön satışa sunmayı hedefliyoruz.
Mayıs ayı itibarıyla ilk teslimatlara başlayacağız. MG’nin elektrikli SUV modeli ZS EV, özellikleri ve satış fiyatıyla çok ilgi çekecek. Yıl içinde farklı MG modellerini Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl MG markasıyla 1.000 adede yakın satış hedefimiz var” dedi. Dağtekin, otomobil pazarındaki şartların uygun gelişmesi halinde MG’nin uzun vadede Türkiye’yi üretim radarına alabileceğini ifade etti.
Hibrit Suzuki yolda
2020 yılının son aylarında Swift Hibrit’i satışa sunduklarını hatırlatan Kağan Dağtekin, 2021 yılında Ignis Hibrit, Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit’in de satışına başlayacaklarını söyledi. Dağtekin, “Kurumsal yapımızı 3 ana segmentasyon üzerine kurduk. Bunlar; distribütörlük, hizmetler ve dijital platformlar. Vespa’da 1.000 adedin üzerine çıkmayı başardık. 2021’de motosiklet tarafında KYMCO ve Silence’ın da etkisiyle ciro anlamında yüzde 274 büyüme öngörüyoruz. Deniz motorları pazarında da Suzuki, Türkiye’de yüzde 18 paya sahip” dedi.
Tamamen elektrikli scooter’lar İspanyol Silence () ve İtalyan Vespa Elettrica bu yıl tüketiciyle buluşuyor. Kişisel taşıma robotu Gita’yla farklı bir mobilite çözüm olarak kullanıcıların karşısına çıkıyor. Elektrikli şarj istasyonları üreticisi Wallbox da elektrikli mobilite çözümlerinin parçası olarak görülüyor.
Hedefinde liderliği korumak var
Hyundai yeni Kona, sofistike bir tasarım ve performanslı motor seçenekleriyle satışa sunuldu. Yeni 1.6 litrelik dizel motor, daha fazla yakıt verimliliği için 48V hafif hibrit sistemle birleştiriliyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “2020 yılında bu araç B-SUV segmentinde müşterilerimizin en çok tercih ettiği otomobil olarak zirveye oturdu. Teknolojik özellikleri, kullanışlı yapısı ve şık tasarımıyla Kona’nın amacı, B-SUV segmentinde 2021 yılında da liderliği korumak” dedi. Yeni Kona, boyutları itibarıyla önceki versiyona göre, 40 mm daha uzun ve daha geniş.
Üç araçtan ikisi SUV
2020 yılında SUV modellerine ağırlık verdiklerini belirten Berkel, “Tucson ve Kona modellerimizin satışı, toplam satış rakamlarımız içinde yüzde 65’e tekabül ediyor. Sattığımız her 3 araçtan ikisi SUV modelimiz oldu. Tucson, kendi sınfında ikinci, Kona da B-SUV segmentinde en çok tercih edilen SUV oldu” diye konuştu.
Büyük otomobil satışta
Fiyatı 299 bin 800 lira
Skoda, yeni nesil Octavia modelini Türkiye’de satışa sunmaya başladı. Dikkat çekici tasarımı, yenilikçi teknolojileri, geniş iç hacmi ve konforuyla öne çıkan Octavia, lansmana özel olarak 299 bin 800 liradan başlayan fiyatlarla showroomlar’daki yerini aldı.
Dördüncü nesil Octavia, önceki nesilden daha büyük ve daha fazla yaşam alanı sunuyor, çevreci ve verimli motorlarla iddiasını artırıyor. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, yeni Octavia’nın tasarım, donanım ve estetik özellikleriyle filo aracı olmanın dışında bireysel müşterilerin ve ailelerin de ihtiyacını karşılayacağını söyledi.
İki motor seçeneği
Yeni Octavia, Head-Up göstergeye sahip ilk Skoda modeli oldu. Bu ekranda hız, navigasyon gibi önemli bilgiler cama yansıtılarak sürücünün gözünü yoldan ayırmadan sürüşe devam etmesi sağlanıyor. Otomobil Türkiye’de Elite ve Premium olmak üzere iki donanım seçeneğiyle satışa çıktı. Otomobil, 1.0 litre TSI EVO e-TEC ve 1.5 TSI EVO e-TEC motorlarıyla tercih edilebiliyor. Octavia’nın iki motor seçeneğinde de içten yanmalı motoru elektrikli motorla kombine eden mild hybrid özelliği bulunuyor.