Elektrikli araç teknolojisinin öncü markalarından Renault, uzmanlığını Yeni Megane E-Tech yüzde 100 Elektrikli’ye aktardı. Renault’nun elektrikli devriminde önemli bir adım olan yeni modelin lansmanı geçmişten günümüze birçok medeniyetin izlerini ve İpekyolu kültürünün zenginliğini barındıran Anadolu’nun en doğu ucundaki Van şehrinde gerçekleşti.
TARIHI MEKANDA TANITIM
Lansman kurgusunun ilk adımında, davetlileri 3.000 rakım yükseklikteki Karabet Geçidi’nde özel olarak tasarlanmış bir deneyim alanı karşıladı. Renault logolu özel çadırın altında toplanan misafirlerle, Megane E-Tech yüzde 100 Elektrikli’ye ait teknik detaylar paylaşıldı. Son adımda yeni otomobille bambaşka bir dünyaya geçiş yapıldı. İpekyolu’nun zengin gastronomi deneyiminden, Van Gölü’nün en büyük adası Akdamar Adası’nın büyülü atmosferine kadar bölgenin benzersiz coğrafyasında özel bir deneyim sunuldu.
1.5 MİLYON LİRADAN BAŞLIYOR
60 KWh’lik ince tasarıma sahip bataryası ile 450 km (şehiriçinde 530 km) menzile sahip Yeni Megane E-Tech yüzde 100 Elektrikli, 160 kW/220 bg elektrikli motor performansıyla elektrikli otomobil sürüşünün tüm zevklerini yaşatıyor ve 0’dan 100 km/s’ye sadece 7.4 saniyede ulaşıyor. Elektrikli otomobiller için özel üretilmiş CMF-EV platformuna sahip model, 42 dakikada yüzde 80 şarj kapasitesi, 21 gelişmiş sürüş destek sistemi gibi bir çok teknolojiyi kullanıcılara sunuluyor. Yeni modelin Techno versiyonunun opsiyon hariç fiyatı 1.5 milyon TL, Iconic versiyonunun opsiyon hariç fiyatı ise 1.6 milyon TL.
PAZARDA İLK 3 ARASINDA
MAİS AŞ Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Megane Hatchback modelimiz Avrupa’da 28 yıl, 4 jenerasyon boyunca 1.3 milyon adet sattı. Megane, tüm gövde tipleri ile son 20 yıllık satışlara baktığımızda Türkiye binek pazarında en çok satan 3’üncü otomobil konumunda. Şimdi Megane efsanesi elektrik devriminde yeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyor. Güçlü modelimiz Austral ve ağustos itibarıyla satışlarına başladığımız Megane E-Tech ile C segmentinin yüzde 98’ine erişim sağlamış durumdayız. 2012 yılından itibaren günümüze geldiğimizde Türkiye’de 5 bin adetten fazla elektrikli otomobil sattık ve en çok elektrikli otomobil satan marka konumundayız” dedi.
ZENGİN TEKNOLOJİYLE YENİLENDİ
Mercedes Benz SUV ailesinin sevilen modeli GLC Coupe yenilenen tasarımıyla Türkiye’ye geldi. Yeni model GLC SUV’un sportif versiyonu olarak en çok satan Mercedes ürün ailesini tamamlıyor. Yeni GLC Coupe, şık tasarım ve dinamik sürüş keyfiyle farkını ortaya koymak istiyor. Standart spor süspansiyon sürüş dinamiklerini iyileştirirken 4.5 derece arka aks yönlendirmesi manevra kabiliyetini artırıyor. Bu işlev Airmatic havalı süspansiyonla birlikte Teknoloji Paketi kapsamında sunuluyor. 4MATIC dört tekerlekten çekiş özelliği ise off-road performansına katkı sağlıyor. Aracın iç mekanında daha zengin bir konfor ve güvenlik donanımı var. 4.763 mm uzunluğuyla öncekine göre 31 mm daha uzun ve 5 mm daha yüksek. Bagaj hacmi öncüsüne kıyasla 45 litre artışla 545 litreye çıkmış.
YAKIT HÜCRELİ PROTOTİP
Karbon emisyonlarını mümkün olan en kısa zamanda düşürmeyi amaçlayacak yenilikçi çözümler üreten Toyota, bu amaçla Hilux’ın yakıt hücreli prototipini geliştirdi. Hilux’ın güç ünitesi, yaklaşık 10 yıldır ticari olarak üretilen ve kendisini kanıtlamış olan Toyota Mirai’nin yakıt hücresini temel alıyor. Sıfır emisyonlu aracın sürüş sırasında egzozundan sadece saf su çıkıyor. Hidrojen üç yüksek basınçlı yakıt tankında depolanıyor. Böylece, prototip Hilux’a bataryalı tam elektrikli sistemlerin sağlayabildiğinden daha yüksek olacak şekilde 600 kilometreden fazla menzil sağlıyor. 2022 yılında başlanan projede ilk araç beş hafta önce tamamlandı ve ilk 10 Hilux’ın bu yılın sonuna kadar üretilmesi planlanıyor.