Tüm dünyada elektrikli araçlara geçiş hızlandı. Bazı markalar fosil yakıtlı araç üretimini sonlandıracak. Artık ‘elektrikli gelecek’ hiç olmadığı kadar yakın...
Elektrikli araçlara geçiş son sürat devam ediyor. Bu konuda önemli kararlar alan markalardan biri de Volvo Cars. Marka, tamamen elektrikli otomobil ailesinin önemli temsilcilerinden C40 Recharge’ı tanıttı.
Araç, 2025 yılına kadar, küresel satış hacminin yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden ve geri kalanının ise hibrit modellerden oluşmasını; 2030 yılında ise satılan tüm otomobillerin tamamen elektrikli olmasını hedefleyen Volvo Cars için önemli bir role sahip. Volvo, C40 ile 2030 yılına kadar yalnızca tam elektrikli otomobil satma hedefine giden yolda bir adım daha atıyor.
C40 Recharge, daha yere yakın ve daha şık bir tasarımıyla bir crossover aracın sağlayacağı avantajları sunuyor. Volvo Car Turkey Genel Müdürü Magnus Boman, “2025 yılına kadar yeni Volvo otomobillerindeki malzemenin yüzde 25’inin geri dönüştürülmüş ve biotabanlı içerikten oluşmasını hedefliyoruz. C40 iç tasarımında, Nordico kullanılarak üretilen ve başka hiçbir deri döşeme seçeneği sunulmayan ilk otomobilimiz” dedi.
İKİ MOTORLA GELDİ
Yeni C40, Türkiye pazarında iki farklı ‘Recharge Twin’ ve ‘Recharge’ motor seçenekleri ile sunuluyor. Recharge Twin motor tipinde, biri önde ve diğeri arka aksta olmak üzere, yaklaşık 40 dakikada yüzde 80’e kadar hızlı şarj edilebilen, 78kWh pil ile çalışan elektrik motorlarından oluşuyor.
Aracın tahmini menzili yaklaşık 450 km. Tek motorlu C40 Recharge ise, 78 kWh pili ve WLTP sürüş döngüsü kapsamında tek bir şarjla 438 kilometreye kadar menzil sunuyor. Pil, hızlı şarj sisteminde, yaklaşık 28 dakikada kapasitesini yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edebiliyor.
Belçika’nın Gent kentindeki Volvo Cars tesisinde üretilen C40 Recharge’ın P6 motoru 1 milyon 710 bin 264TL’den; P8 motoru ise 1 milyon 880 bin 146TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Tüm dünyada olduğu gibi satış süreci Türkiye’de online olarak gerçekleştiriliyor.
AMİRAL GEMİSİ
Volvo Cars’ın yedi koltuklu, tamamen elektrikli yeni SUV’u Volvo EX90, güvenlik standartlarını daha da yükseltiyor ve daha sürdürülebilir bir yaşam tarzı sunuyor. Yeni EX 90 modeli İsveç’in başkenti Stockholm’de sınırlı sayıda ülkeden katılımla gerçekleştirilen lansmanla tanıtıldı.
Volvo EX90, önümüzdeki yıldan itibaren ABD’de ve daha sonra Çin’de üretilecek. Lansmanda konuşan Volvo Cars CEO’su Jim Rowan, yeni otomobilin 600 kilometreye kadar menzil sunduğunun altını çizdi.
Kabinde 14.5 inçlik büyük bir orta ekran görev yapıyor. İlk etapta sunulan çift motorlu dört tekerden çekişli versiyonda, 111 kWh pil ve performans versiyonunda 380 kW (517 beygir) ve 910 Nm tork sağlayan iki sabit mıknatıslı elektrik motor yer alıyor. Yeni EX 90’ın 2024 yılında Türkiye’ye gelmesi bekleniyor.
TİCARETE ‘PROFESYONEL’ KATKI
Ford Türkiye, markanın yenilikçi global iş modeli Ford Pro’yu gerçekleştirdiği tanıtımla Türkiye’ye taşıdı.
Ford Türkiye İş Biriminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, “Bütünsel bir müşteri deneyimi inisiyatifi olan Ford Pro ile ticari araç pazarında sahip olduğumuz liderlik, segmentin dönüşümündeki öncü rolümüzle birlikte daha da pekişecek. Yeni nesil araçlarımız, Ford Pro hizmetlerinin gerçekleşebilmesi aşamasında, bağlantılı teknolojiler ve kullanıcı odaklı tasarımlarıyla da önemli bir itici güç olacak” açıklamasında bulundu.
PİSTTE GÜÇ GÖSTERİSİ
Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin yüksek performans markası BMW M, 50’nci yaş kutlamalarına Intercity İstanbul Park Yarış Pisti’nde gerçekleşen ‘M Tutkulu Sürüş Günleri’ ile devam etti.
Katılımcıların drift parkuru, zaman parkuru ve pist parkuru olmak üzere üç farklı sürüşle üstün performanslı M modellerini kullanma fırsatı buldu.
MENZİL KONUSU ÇÖZÜLEBİLECEK Mİ?
Porsche, elektrikli çağa ayak uydurmak için yatırımlar yapıyor. Marka, performanslı benzinli motorlu araçlarından sonra bir dönem Cayenne gibi SUV serileri için dizel modeller de üretmişti.
Porsche önümüzdeki süreçte tamamen elektrikli modellere yönelecek. Ancak yanıtlanması gereken önemli bir husus var. Zira Türkiye’de Doğuş Otomotiv müşterisi Porsche Taycan kullanıcılarının önemli bir kısmı bana çok ciddi menzil sorunu yaşadıklarını ve otomobillerini bundan ötürü kullanmak istemediklerini ifade ettiler.
Sportif keyif için Porsche modellerine ciddi rakamlar ödeyen kullanıcıların menzil sorunu bakalım çözülebilecek mi?