Dünya lansmanıyla beraber kısa sürede en popüler elektrikli modellerden biri haline gelen yeni Dacia Spring, ulaşılabilir yüzde 100 elektrikli otomobil deneyimini Türkiye’ye taşıyor.
İlk bakışta kullanıcılara ihtiyacı olabilecek her şeyi 875 bin TL lansmana özel fiyatıyla sunan Yeni Dacia Spring, elektrikli ulaşımı kolaylaştırıyor ve erişilebilir hale getiriyor. Ayrıca yeni Dacia Spring, lansman ayına özel ilk bakım hediyesiyle kullanıcılara sunuluyor. Yeni otomobilin Türkiye’deki ilk test sürüşünü gerçekleştirme fırsatını bulduk.
EN ÇOK SATAN ÜÇÜNCÜ
Dünya lansmanından bu yana 110 bin adedin üzerinde sipariş alan Yeni Dacia Spring, 2022’de Avrupa’da bireysel kullanıcılar için en çok satan üçüncü elektrikli otomobil olarak başarısını ortaya koydu. Yeni Dacia Spring, Avrupa AUTOBEST jürisi tarafından “2022 Avrupa’da Satın Alınabilecek En İyi Otomobil (The Best Buy Car of Europe 2022)” ödülüne layık görüldü. Avrupa’nın bağımsız kuruluşu Green NCAP tarafından en yüksek derecelendirme olan 5 yıldızla ödüllendirildiği 2022’de, yakıt verimliliği ile de çok sayıda ödül aldı.
DÜŞÜK ENERJİ TÜKETİMİ
MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş yeni model hakkında, “Elektrikli araç deneyimini herkes için ulaşılabilir kılma hedefi ile yeni Dacia Spring’i kullanıcılarla buluşturduk. Geniş iç hacmi ile sınıfının en yüksek bagaj hacimlerinden birisine sahip Dacia Spring, 1 kWh ile ortalama 8 km menziliyle kullanıcılarına son derece düşük enerji tüketimi sunarken, kompakt boyutlarıyla da düşük maliyetli yüzde 100 elektrikli şehir otomobili ihtiyacını karşılıyor. Dacia ile Türkiye’de hedefimiz olan 500 bin adetlik satış rakamına ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz” ifadesini kullandı.
ATOM KARINCA
Yeni Dacia Spring, ELECTRIC 65 motoruyla yüksek performans ve çok yönlülük arayan müşterilerin ihtiyaçlarını karşılıyor. 65 hp/48 kW güce sahip olan araç, yüksek tekerlek torku ile hem şehirde hem de otoyollarda dinamik bir hızlanma sağlıyor. 0’dan 50 km/s hıza 3.9 saniyede ulaşan Spring Extreme ELECTRIC 65 motor, WLTP karma döngüsünde 220 km ve WLTP Şehir içi döngüsünde 310 km menzil yol alabiliyor. Günlük 30 km (Avrupa ortalaması) ve tam şarj ile bir haftadan daha uzun bir süre şehir içi yolculuk yapılabiliyor. Yeni Dacia Spring opsiyonel sunulan kablo ile ev tipi priz, duvar tipi şarj cihazı (Wallbox) veya bir saatten az bir sürede yüzde 80’e kadar hızlı bir şarj için DC hızlı şarj istasyonu kullanılarak şarj edilebiliyor.
İLKLERİN MODELİ 30 YAŞINDA
Opel’in 1993’ten 2000’e kadar üretilen ikinci nesil Corsa modeli, 30’uncu yaşını kutluyor. Opel’in Eisenach fabrikasında ürettiği ilk Corsa olmasıyla yeni bir çağı simgeleyen Corsa B’nin, 80 kW/109 beygir gücüyle dikkat çeken, “Cep Herkülü” olarak anılan Corsa GSi versiyonu ise bir efsane oldu. 1993’te 1.2 litre 45 HP’lik motoruyla yola çıktığında Corsa B, 3 yıl sonra yürürlüğe girecek emisyon standartlarını karşılıyordu. Corsa Eco, 4.66 lt/100 km yakıt tüketimiyle “Avrupa’nın En Ekonomik Otomobili” ve 72 desibellik sesiyle Avrupa’nın en sessiz otomobillerinden oldu.
TİCARİDE KONFORUN SEMBOLÜ
Mercedes Benz Hafif Ticari Araçlar, orta büyüklükteki serisini akıllı dijital ağdaki Plus ile daha çekici hale getirdi. Yeni modeller EQV ve V-Serisi ile eVito ve Vito, yenilenen iş stratejisinin uygulanmasında önemli bir adım. Mercedes Benz Hafif Ticari Araçlar’ın bu lüks stratejisi, tüm Mercedes otomobillerde olduğu gibi, EQV ve V-Serisi dahil, özel olarak konumlandırılmış ticari araçlarla eVito ve Vito’yu da kapsıyor. Bu değişim 2026’dan itibaren modüler ve ölçeklenebilir Hafif Ticari Araçlar (Van) Elektrik Mimarisinin (VAN.EA) devreye girmesiyle tam olarak uygulanacak. Elektrikli ticari araçların 2030’a kadar tüm portföyün yüzde 50’den fazlasını oluşturması bekleniyor.
SINIFINDA DENGELERİ DEĞİŞTİRECEK
Güney Koreli dev otomobil üreticisi Hyundai, B-SUV segmentine tasarımı ve teknolojileriyle bambaşka bir bakış açısı getiren KONA modelini Türkiye’de de satışa sundu. Bir önceki jenerasyona göre daha geniş, daha teknolojik ve daha dinamik olan model, tek bir gövde altında 3 farklı motor tipine yer veriyor. KONA N Line, dinamik ve agresif çizgilerle desteklenmiş dış görünüşünü 198 beygir gücündeki turbo beslemeli motorla perçinlemiş oluyor. Marka, tamamen elektrikli KONA modelini de yılın son çeyreğinde satışa sunacak. Özel olarak tasarlanmış çok kollu 18 inç jant tasarımı ise KONA’nın tüm versiyonları için bir ilk.
YÜZDE 30’LUK KAPASİTE ARTIŞI
KONA, sütun tipi elektrikli vites kolu, bardak tutucular, büyük çantalar için saklama gözleri ve orta konsolla genişliği artırıyor. Tamamen katlanabilir ikinci sıra koltuk ve arka bölme de geliştirilmiş yükleme kolaylığını destekliyor. Bu sayede kullanıcı ihtiyaçlarını karşılamak için 466 litre (VDA’ya göre koltuklar yatıkken 1300 litreye kadar) kargo alanı sağlıyor. Yeni boyutlar, yüzde 30 oranında artan bir bagaj kapasitesi anlamına geliyor.