Ford Otosan Kocaeli tesisi, yapılan ilave yatırım ve çalışmalarla otomotiv sektöründe global çapta rekabet edebilecek geleceğin ihtiyaçlarını karşılayabilecek, endüstri 4.0 uyumlu bir fabrikaya dönüştü.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Türkiye’de ve dünyada ticari araç konusunda çok önemli başarılara imza attıklarını belirterek şimdi, markanın elektrikli araçlar stratejisi kapsamında; Ford Otosan olarak, kritik bir görev üstlenmek için sabırsızlandıklarını söyledi.
Otosan olarak hibrit ve elektrikli araçların üretimine uygun ve yeterli bir altyapıya sahip olduklarının altını çizen Yenigün, gerek mühendislik gerek üretim teknolojileri olarak Türkiye’den dünyaya ihracat yapabilecek konuma ulaştıklarını anlattı.
Ford Otosan Kocaeli fabrikasında nesnelerin interneti (IoT) ve endüstri 4.0 destekli ilk Yüksek Hızlı işleme Merkezini ve yeni pres hattı toplam 13.4 milyon Euro’luk yatırımla kısa süre önce kullanıma açıldı. Burada Yeni Yüksek Hızlı İşleme Merkezi sayesinde akıllı sensörler ile anlık olarak tüm süreçlerin koordinasyon ve takibini gerçek zamanlı olarak sağlanmış olacak.
Oluşabilecek arızalar çok daha erken teşhis edilebilecek. Özellikle elektrikli araç üretimine yönelik çok önemli bir atılım olarak kabul edilen endüstri 4.0 uyumlu aluminyum ve çelik sac şekillendirme yeteneği olan yeni pres hattı, Otosan’ın Ford dünyasındaki öncü fabrika konumunu daha da sağlamlaştıracak.
Elektrikli araç üretimine katkı sunması amaçlanan 11.2 milyon euro’luk yatırımla devreye alınan yeni pres hattı ‘Hat 30’ ise Kocaeli Fabrikası’ndaki pres kapasitesini yıllık 500 bin araç üretimini destekleyecek noktaya ulaştırdı.
AKILLI ŞEHİRLERLE UYUMLU
Haydar Yenigün’ün satırbaşlarıyla açıklamaları şöyle:
✘Türkiye’nin ticari lideri Ford Otosan olarak, geleceğin ticari araç dünyasını tasarlıyoruz. Çevre dostu, akıllı şehirlerle uyumlu aynı zamanda ticari hayatın gerekliliklerini taşıyan modellerimizle ‘ticari araç’ kavramını değiştiriyoruz.
✘Ford’un Avrupa’daki en büyük ticari araç üretim merkezi olan Kocaeli fabrikamızdaki Elektrikli Araç Üretim Merkezimizde yeni elektrikli hibrit Transit Custom (PHEV) modelimizin seri üretimi kısa süre önce başladı.
✘Elektrikli araçlarda geldiğimiz noktanın en önemli eseri 2020 Uluslararası Yılın Ticari Aracı (IVOTY) ödüllü Kocaeli’de üretilen segmentinin ilki Plug-In Hybrid Transit Custom (PHEV) modeli oldu.
✘Ford olarak, 2022 yılının elektrikli araçlar alanında bir dönüm noktası olmasını bekliyoruz. Avrupa’daki müşterilerimize 2021 yılının sonuna kadar 18 adet elektrikli araç seçeneği sunacağız.
✘Bunların yanı sıra VW ile olan ittifakımızda da elektrikli araçlar odağında ortak geliştirilecek elektrikli bir modelin piyasaya sunulması da planlanıyor. İttifak kapsamında; 2023’te VW ile ortak bir platformda araç üretilmesi için çalışmalar devam ediyor.
✘Transit Custom (PHEV), elektrikli araçlar dünyasında başta Avrupa pazarı olmak üzere kritik bir rol üstlenecek.
ŞARJ AVANTAJI
Yeni Ford Transit Custom Plug-In Hibrid modeli, yakıt maliyetlerini düşürmeye yardımcı olması, düşük emisyon bölgelerine giriş izni sunması, menzil endişesini ortadan kaldırması, basit şarj imkanı ve emisyonları azaltmak üzere tasarlanan elektrikli güç aktarım mekanizmasıyla bir ilki gerçekleştiriyor.
Segmentinde ilk kez, 56 km’ye varan sıfır emisyonlu sürüş sunan modeli, 1.0 litre EcoBoost benzinli motoru menzil uzatıcı olarak kullanıyor ve toplam menzilini 500 km’nin üzerine çıkarıyor.
Elektrikli araç kullanıcıları için önemli kriterlerden olan şarj süresi açısından da avantajlı konumda olan model, 240 Volt 10 amper ile elektrik şebekesinden 4.3 saatte, tip 2 AC araç şarjı kullanılarak ise 2.7 saatte şarj edilebiliyor.
VİTO YENİLENDİ
Mercedes Benz Vito, satışa sunulduğu günden bu yana 9 kişilik araç dünyasının en önemli modellerinden biri durumumda. İspanya’da üretilen Vito’nun üçüncü nesli 2014 yılının sonbaharında satışa sunuldu ve o tarihten günümüze 530 bin adet satıldı.
AIRMATIC havalı süspansiyon, 9G-TRONIC otomatik şanzıman ve 239 HP’lik yeni güç seviyesi gibi özelliklerle yeni Mercedes Benz Vito’nun 2020’nin üçüncü çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.
Vito, OM 654 kodlu dört silindirli 2.0 litrelik turbo dizel motorla sunuluyor. Dört farklı güç versiyonu ile sunulan araçlar Vito 114CDI, 116CDI, 119CDI ve 124CDI şekinde. Başlangıç seviyesindeki araç 136 beygir, sınıfının en güçlü modeli olan 124CDI ise 239 beygir gücünde.
ZENGİN DONANIM
Tüm arkadan itişli Vito versiyonlarında 9G-TRONIC otomatik şanzıman sunuluyor. Bugüne kadar sadece Vito Tourer versiyonlarında bulunan yüksek verimlilik seviyesine sahip tork konvertörlü otomatik şanzıman, 7G-TRONIC’in yerini alıyor.
Sürücü, DYNAMIC SELECT seçim düğmesi üzerinden ‘Konfor’ ve ‘Spor’ sürüş modlarından birini seçerek vites değişim zamanını ayarlayabiliyor.
Yeni Aktif Fren Yardımcısı öndeki araç ile olası bir çarpışma riskini algılıyor. Sistem önce görsel ve işitsel bir uyarı ile sürücüyü uyarıyor.
Sürücünün tepki vermesi halinde sistem fren desteği ile sürücüyü destekliyor. Ancak sürücünün tepki vermemesi halinde sistem aktif fren manevrası uyguluyor.
HYUNDAI İ10 SATIŞTA
Hyundai’nin İzmit Fabrikası’nda üretip 40’tan fazla ülkeye ihraç ettiği yeni i10, Türkiye’de de satışa sunuldu. Araçta Jump, Style ve Elite olarak adlandırılan üç farklı donanım seviyesi ve 1.0 ile 1.2 litrelik iki farklı hacme ve güce sahip yeni nesil benzinli motor seçenekleri bulunuyor.
Otomobil yeni versiyonunda kullanıcılara toplam 17 farklı renk seçeneği sunuyor.
Araçtaki 252 lt’lik bagaj hacmi 29 mm daha düşük bir yükleme eşiğine sahip. Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “i10 modelimizden 2020 yılında ilk etapta 1.000 adet satmayı hedefliyoruz” dedi. Aracın başlangıç fiyatı 108 bin 300 TL olarak belirlenmiş.
Serinin en donanımlı versiyonu olan ‘1.2 lt MPI Elite AMT Çift Renk’ ise 127 bin 400 TL’lik bir etikete sahip.