Hakan ÇelikGeleceğe yatırım

HABERİ PAYLAŞ

Geleceğe yatırım

Avrupa’nın ticari araç üretim lideri Ford Otosan, otomotiv sanayiinin dönüşümünde kilit rol üstlenecek yeni nesil teknolojileri Türkiye girişim ekosistemi ile hayata geçirmek üzere kurumsal girişim sermayesi şirketi ‘Driventure’u kurdu.

Geleceğe yatırım

FİKİR VE TEKNOLOJİ

Driventure, akıllı mobilite, bağlanabilirlik, otonom teknolojiler ve elektrikli araçlar odağında girişimlerle birlikte yeni fikir ve teknolojileri geliştirecek. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, "2009'dan bu yana, sadece 'akıllı hareketlilik-mobilite' alanında girişimlere 260.6 milyar dolarlık yatırım sağlandı ve 2020'de bu rakama 41.1 milyar dolar daha eklendi. Bu, sürecin dışında kalmak, müşteri beklentilerine yanıt verememek, geç kalmak anlamına geliyor. Bu yeni üretim ortamında başarılı olmak için şirketlerin benzeri görülmemiş bir hızda değişiklik yapmaları gerektiğini görüyoruz" dedi.

Haberin Devamı

AKILLI ÇÖZÜMLER

Ford Otosan İnovasyon ve Yeni Girişimler Direktörü Gül Ertuğ ise Driventure bünyesinde otonom teknolojiler, bağlantılı araçlar, müşteri deneyimi, akıllı hareketlilik (mobilite), endüstri 4.0 ve elektrifikasyon olmak üzere başlangıçta 6 odak alanda start-up ve girişimcilerle işbirlikleri geliştirmeyi planladıklarını anlattı. Driventure'ın hayata geçirdiği ilk yatırımlarından biri olan ‘Optiyol’, yeni nesil rota optimizasyonu çözümü olarak verimli ve pratik rota planları sunuyor. Şirketin bir diğer önemli yatırımı ise elektrikli araç sürücülerini ve şarj istasyonlarını bir araya getiren akıllı mobilite çözümleri sunan 'Bluedot'.

FIAT 500 HİBRİT SEÇENEKLE GELDİ

Fiat’ın ilk olarak 4 Temmuz 1957’de, Torino’da ürettiği Fiat 500’ün hibrit motor seçenekli versiyonları ülkemizde satışa sunuldu. Yeni Fiat 500, 2021’de de tarzından ve sürüş keyfinden ödün vermeden, tasarımı, yaşam stilini, doğayı düşünen incelikli teknolojilerle daha ekonomik ve çevreci yeni hibrit motor ile buluşturuyor.

179 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkan 1.0 litrelik, 70 beygirlik hibrit motorlu Fiat 500; Cult, Dolcevita, Sport ve Dolcevita versiyonda sunulan cabrio gövde seçeneği ile farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya hazırlanıyor. Fiat 500, tasarım ayrıntılarıyla ikonik modelin karakteristik özelliklerini korurken, çağın gereksinimi olarak çevreci ve ekonomik olduğunun altını çiziyor.

Haberin Devamı

Geleceğe yatırım

DAHA YAŞANABİLİR BİR DÜNYA İÇİN

Premium otomobil üreticisi Lexus, global olarak 2 milyon adetlik elektrik motorlu araç satışını aşarak önemli bir kilometre taşını geride bıraktı. 2005 yılından bu yana hibrit modellerle elektriklenmeye başlayan Lexus’lar, bu zamana kadar 19 milyon ton civarında daha az karbon (CO2) emisyonu salınımı gerçekleştirilmesini sağladı. 2005 yılında RX400 h ile premium segmenti hibrit SUV ile tanıştıran Lexus, yüksek sürüş performansı ve çevre duyarlılığıyla tüm modellerini sürekli olarak geliştirmeye devam etti. Lexus’un elektrik motorlu araçlarda en çok tercih edilen modeli de hibrit RX SUV oldu.

Geleceğe yatırım

20 YENİ MODEL PLANI

Lexus bu stratejiyle birlikte hibrit ve tamamen elektrikliler dahil olmak üzere 90 ülke ve bölgede, dokuz elektrik motorlu model satışı gerçekleştiriyor. Lexus’un 2020 satışlarında elektrik motorlu araçların oranı yüzde 33 olurken, Batı ve Orta Avrupa’da bu oran yüzde 96’ya kadar çıkıyor. 2025’e kadar Lexus, 20 yeni veya güncellenmiş modeli sunacak. Bunların 10'undan fazlası tamamen elektrikli, plug-in hibrit ve kendi kendini şarj eden hibrit araçlardan oluşacak.

Haberin Devamı

EFSANE GERİ DÖNÜYOR

Sahip olduğu Alman teknolojisini çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, neo-klasik modeli Manta GSe ElektroMOD’u tanıttı. Bir zamanların efsanevi otomobili Manta’nın çağın gereklerine uygun olarak yorumlandığı Manta GSe; LED far, Pixel-Vizor ve Pure Panel kokpit olmak üzere en güncel Opel teknolojileriyle harmanlanmasıyla dikkatleri üzerine çekiyor.

Geleceğe yatırım

Yeni Opel Manta GSe’de modern çağın gereğini yerine getiren sıfır emisyonlu 108 kW/147 beygirlik batarya elektrikli elektromotor, 200 km’lik menziliyle beklentileri karşılıyor. Dördüncü vitesin ardından otomatik kullanıma imkan tanıyan manuel şanzıman ve arkadan itiş özellikli aktarma yapısı ise sportif sürüş keyfini zirveye taşıyor. Yeni Opel Pixel-Vizor teknolojisinin LED ekranı dış çevreyle iletişim kurabilirken, Manta GSe’nin iç mekanındaki Opel Pure Panel ise araca ait tüm bilgi ve verileri ekrana taşıyabiliyor.

Geleceğe yatırım

Sıradaki haber yükleniyor...
holder