Tüm dünyada 7 milyon adede yakın satışı ile dünyanın en popüler aile araçlarından biri olan Nissan X-Trail’in yeni versiyonuyla bir izlenim sürüşü gerçekleştirdim. X-Trail SUV segmentindeki rekabete iddialı şekilde katılıyor. Kullandığım araç e-4ORCE adı verilen dört tekerlekten çekiş sistemine sahip.
Yeni model Renault ile ittifakın oluşturduğu Alliance CMF-C platformunda üretiliyor. Aracın tasarımı, karizmatik ve oldukça dikkat çekici. Ön tamponun gövdesi içinde yer alan çarpıcı farları ve tasarım çizgisi boyunca yerleştirilmiş gündüz farları tüm dikkatleri aracın üzerinde topluyor. Yandan bakıldığında, ön ve arka kısmında kaslı görüntüye sahip tekerlek yuvaları X-Trail’in yoldaki duruşunu güçlendiriyor.
ELEKTRİKLİ SÜRÜŞ DENEYİMİ
Yeni X-Trail, Nissan’ın Avrupa ürün gamındaki, yenilikçi ePOWER sürüş sistemi ile donatılan ikinci model. Nissan’a özgü e-POWER sistemi, aracı dışardan şarj etmeye gerek kalmadan yüzde 100 elektrik tahrikli bir sürüş deneyimi yaşatıyor.
Nissan X-Trail’in e-4ORCE Platinum Premium 4X4 modelini farklı arazi şartlarında uzun bir parkurda kullanma imkanı buldum. Üst donanım paketlerine sahip bu aracın anahtar teslimi satış fiyatı 2 milyon 340 bin TL.
0’DAN 100’E 7 SANİYEDE
Yeni X-Trail’in e-POWER sistemi, yüksek çıkışlı bir batarya ve değişken sıkıştırma oranına sahip jeneratör görevi gören benzinli bir motor, invertör ve ön elektrik motoru ile entegre güç aktarma sisteminin bütününden oluşuyor. Tekerleklere giden gücün yalnızca elektrik motorundan geldiği bu güç aktarma sistemi, Avrupalı tüketicilerin taleplerini ve şehir içi günlük sürüş ihtiyaçlarını karşılamak için yeni X-Trail’de önemli ölçüde iyileştirildi. Güçlü çift e-motor sistemi, 94 kW arka motor sayesinde, toplam 157 kW (213 PS) çıkış gücüne sahip ve 7 saniyede 0’dan 100 km/s hıza kesintisiz şekilde çıkabiliyor.
YENİ TEKNOLOJİLER
Benim kullandığım araç 7 koltuk kapasiteliydi. Bir aile otomobilinde hayati önem taşıyan arka yolcuların konforun sağlanması amacıyla ikinci sıradaki yolcular da ısıtma/klima sistemini kontrol edebiliyorlar. İkinci sıradaki yolcular için de bir USB A tipi bir de USB C tipi şarj noktası yer alıyor. Yeni X-Trail, sürüşü daha konforlu ve eğlenceli hale getirmek için daha büyük, daha yüksek çözünürlüklü 12.3 inç dijital multimedya ekran ile navigasyon, eğlence ve araç ayarlarına erişimi sağlıyor. Ekran, hem Android Auto hem de Apple CarPlay ile uyumlu, ayrıca kablosuz Apple CarPlay desteği de sağlıyor. Nissan X-Trail’in benzinli versiyonunun başlangıç fiyatı 1 milyon 584 bin TL.
Aracın çift renkli iç mekanı şık, kullanılan malzemede kalite hissediliyor. Arka kapıların 90 derece açılabilmesi iniş biniş ve yüklemeyi kolaylaştırıyor.
İKONİK MODELİN ELEKTRİKLİSİ
FIAT’ın yeni ve tamamen elektrikli modeli 500e, zengin donanıma sahip ‘La Prima by Bocelli’ versiyonu ile ülkemizde satışa sunuldu. Uzun süredir merakla beklenen araç kısa bir süre önce pazara sessiz bir giriş yaptı. 320 kilometre menzile sahip araç; hatchback, 3+1 ve Cabrio olmak üzere 3 farklı gövde tipi ile showroomlardaki yerini aldı. Yeni model klasik Fiat 500 modelleri gibi pek çok boyutuyla kişiselleştirilebilme özelliklerine de sahip. FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç’ın ifadesiyle 500e, elektrikli, premium ve aynı zamanda ikonik tasarım öğelerini taşıyan bir otomobil. Fiat 500, 1957 yılında tanıtılmış ve İtalyan halkının ulaşımda özgürlüğe ulaşmasının sembolü olmuştu. Zaman içinde pratik kullanımı ve sevimli tasarımıyla ikonik bir model haline geldi.
FIAT 500e La Prima Hatchback gövde tipindeki araç 869 bin 900 TL ile satışa sunulmuştu. Bu modelin güncel fiyatı 959 bin TL. Cabrio modelin satış fiyatı ise 1 milyon 19 bin TL. 500e mart ayından bu yana tüm FIAT bayileri ve markanın online satış platformu “fiatonline.com.tr” üzerinden satışta.
TEKNİK ÖZELLİKLER
FIAT 500e, 42 kWh kapasiteli lityum iyon bataryalarıyla, sarj süresini minimuma indirmek üzere 85 kW hızlı şarj özelliği sunuyor. Şehir otomobili segmenti kullanıcılarırın günlük işe gidip gelmeleri için gerekli olan ortalama 50 km’lik menzil ise 5 dk’lık hızlı şarj ile dolabiliyor. Yine hızlı şarj özelliğiyle araç 35 dakikada yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor. Yeni 500e’nin elektrik motoru 0’dan 100 kilometre hıza 9 saniyede çıkarken 0’dan 50 kilometre hıza 3.1 saniyede ulaşıyor.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM HIZLANIYOR
Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörü olan otomotivin önde gelen paydaşlarından Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) üyeleri, Logo Yazılım’ın avantajlı çözümleriyle buluşuyor. Yapılan iş birliği kapsamında Logo Yazılım, Otomotiv Gelişim Projesi’yle yetkili satıcıların dijital dönüşüm süreçlerine çözüm ve hizmetleriyle katkı sağlayacak. Üyeler, Logo Yazılım’ın çözüm modülleriyle servis, yedek parça süreçleri, yeni araç ve kullanılmış araç yönetimi, genel muhasebe, finans, insan kaynakları ve bordro yönetimlerini tek platform üzerinden yüksek verimle yönetebilecek. Ayrıca yetkili satıcıların gelişim alanlarıyla ilgili webinar çalışmaları gerçekleştirilecek. Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan, “Her sektörde mikrodan makroya tüm işletmelerin dijital dönüşümüne eşlik ediyoruz. Yapacağımız danışmanlıkla birlikte her bir yetkili satıcımızın dijital dönüşüm alanında gelişimlerine katkı sağlayarak otomotiv sektöründeki ayak izimizi genişleteceğiz” dedi.