Avrupa ve Türkiye pazarında sürücülerin son dönemdeki ortak beklentisi, yüksek sürüş pozisyonuna sahip, modern ve pratik araçlar. B SUV olarak tanımlanan bu pazarının öncüsü olan Renault Captur lanse edildiği 2013 yılından bu yana 1.2 milyon satış adedine ulaşarak hem Fransa hem de Avrupa’da, segmentinde kısa sürede lider oldu. Captur, 2018 yılında dünyada 230 bin satış adedi gerçekleştirerek lider konumunu sürdürdü. Captur, rekabetin giderek arttığı pazarda, bir önceki neslini başarıya taşıyan kimliğini daha da güçlendirerek yenilendi. Dönüşüm gerçekleştiren Yeni Captur, atletik ve dinamik yeni SUV çizgileriyle dikkat çekiyor. Modülerliğini koruyan modelin iç kısmında gerçekleştirilen devrim sayesinde, aracın içine girildiğinde teknoloji ve kalite ilk bakışta farkediliyor. Yeni Captur, üst segment modellerin özelliklerini bünyesinde barındırıyor.
ÜÇ TEMEL UNSURA UYGUN OLARAK SATIŞA ÇIKACAK
1 - Elektrikli: Renault Grubu, 2022 yılına kadar ürün gamına 12 elektrikli model ekleyecek. Yeni Captur, E-TECH Plug-in adını taşıyan ve İttifak tarafından geliştirilen bir teknolojinin ürünü olan plugin (prize takılabilir) hibrit motora sahip ilk Renault modeli olacak.
2 - İnternet Bağlantılı: 2022 yılına kadar markanın kilit pazarlarında sunduğu araçların yüzde 100’ü internet bağlantılı araçlar olacak. Yeni Captur, yeni internet bağlantılı multimedya sistemi ve Renault EASY CONNECT ekosistemiyle bu dinamiği başarılı şekilde ortaya koyuyor.
3- Otonom: Renault Grubu, 2022 yılına kadar otonom sürüş teknolojilerine sahip 15 modeli satışa sunacak. Yeni Captur ise bu anlamda öncü modellerden biri olacak. Yeni Clio ile birlikte, otonom sürüşün ilk adımı olan sürüş destek sistemleri, B segmentindeki modellerle standart olarak sunulmaya başlanacak.
TEKNOLOJİK MOTORLAR
Captur, yeni benzinli ve dizel motorlarıyla sınıf atlıyor. 5 ve 6 vitesli manuel vites kutusunun yanı sıra 7 vitesli çift kavramalı otomatik vites kutusu ile sunulan motorlar, daha yüksek bir güç aralığı sunuyor: Benzinli motorlar 100 ile 155 beygir; dizel motorlar ise 95 ile 115 beygir aralığında güç seçeneklerine sahip. En yeni nesil teknolojileri içeren motor seçenekleri, optimize yakıt tüketiminin yanı sıra düşük emisyon seviyeleri sunuyor. Yeni Captur, 2020 yılından itibaren motor portföyüne E-TECH Plug in adlı bir plug-in hibrit motor da ekleyecek.
FERRARİ TABULARI YIKTI
Ferrari’nin uzun süre CEO’luğu görevini sürdüren Luca di Mentezemolo elektrikli bir model ya da SUV bir araç üretmeyeceğini kesin bir dille açıklamıştı. Ancak dünyadaki trendler ve belli bir tüketici kitlesinden gelen taleplere yanıt vermek isteyen İtalyan üretici 1000 beygir gücünde süper bir hibrit otomobille ilk adımını attı. Ferrari, ilk seri üretim PHEV (Plug-in Hibrit Elektrikli Araç) ve aynı zamanda dört tekerlekten çekişli ilk spor otomobil modeli olan SF90 Stradale’yi tanıttı. Ferrari SF90 Stradale 1000 beygirlik gücü, 1.57 kg/beygirlik’lik ağırlık/güç oranlaması ve 250 kilometrede 390 kg yere basma kuvveti gibi değerleriyle, bir hiper otomobil olarak karşımıza çıkarken, marka tarihinde bir ilk olarak V8 motoru ürün gamının en tepe noktasına yerleştiriyor. Otomobilin 100 kilometreye çıkma zamanı sadece 2.5 saniye. Araç dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan ilk Ferrari spor otomobili olmasıyla da dikkat çekiyor. Ferrari’nin bu dört çeker adımı uzak olmayan bir gelecekte SUV alanına da gireceğinin işareti olarak okunabilir.
HİBRİT LİDERİ TOYOTA
Hibrit teknolojisinin öncü ve lider markası Toyota’nın tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’deki hibrit satışlarında da önemli artışlar meydana geldi. Türkiye’deki toplam satışlar içindeki hibrit otomobil satışlarının oranı 2019’un ilk 6 ayında yüzde 3.1’e yükselirken, bu dönemdeki hibrit satışlarının yüzde 98’ini Toyota gerçekleştirdi. 2018 yılında hibrit satışları toplam otomobil satışları içinde 3 bin 899 adetle yüzde 0.79’luk paya sahipti. Türkiye’de yılın ilk 6 ayında 4 bin 811 hibrit otomobil satışı gerçekleşti. Bu satışların 4 bin 708’ini Toyota hibrit otomobiller oluşturdu. Toyota hibrit otomobil satışlarında tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de lider pozisyonu devam ettirirken, hibrit modellerine en çok ilgiyi İstanbullular gösterdi. İstanbul’da satılan her 3 Toyota modelinden ikisi hibrit teknolojisine sahip. Corolla Hybrid en çok tercih edilen hibrit modellerinin başında gelirken, bu modeli C-HR Hybrid izledi.