Türk otomotivinin öncü şirketlerinden Ford Otosan, araç başı enerji tüketiminde iki yıldır Ford Avrupa’nın en verimli üretim hattı konumunda bulunuyor. Şirket enerji verimliliği projeleriyle 2017’ye göre yüzde 12 artışla 79.869 GJ enerji tasarrufu sağladı ve 4.860 ton CO2 emisyonunun önüne geçti. 2021’e kadar depolama sahasına giden atık miktarının yüzde 7 azaltılması hedefi doğrultusunda çalışmalar sürdürülürken 2018’de geri kazanılan tehlikeli ve tehlikesiz toplam atık miktarı 95.364 ton ile 2017 seviyesinin üzerine çıktı.
BÜYÜK TASARRUF
2018’de çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlayan inovatif çalışmalardan biri de atık plastiğin toplanarak kamyon fan davlumbazının hammaddesi olan polipropilen ile cam elyaf karışımında kullanılmasını amaçlayan proje oldu. Tüm modelleme ve test süreçlerinin başarıyla yönetilmesinin ardından hayata geçirilen proje ile parça fiyatlarında yüzde 25 düşüş ve senelik 95 bin TL’lik tasarruf sağlandı. Projenin daha yüksek hacimde üretilen transit araçlara da yayılması ile bu kanaldan da senelik 850 bin TL’lik tasarruf öngörülüyor.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, üretimin güvencesi olan çalışanları, köklü Ar-Ge kültürü ve verimlilik sağlayan çevresel performansı ile Ford Otosan’ın müşterileri için önemli çözümler ürettiğini söyledi. Yenigün, 2018’de Ford Otosan fabrikalarında 51 adet robotu devreye aldıklarını, 374 bin adet üretimi sıfır kazayla gerçekleştirdiklerini anlattı.
DİREKSİYONDAN BANKACILIK
Sesli komutlarla kontrol özelliği sayesinde elleri direksiyondan kaldırma ihtiyacını ortadan kaldırarak güvenli sürüşe destek sağlayan Ford SYNC teknolojisinin en yeni versiyonu SYNC 3, bu alanda dünya çapında bir ilke imza attı. SYNC3 Yapı Kredi uygulaması ile uyumlu hale getirilerek ilk kez araç içi multimedya sistemi üzerinden bankacılık uygulamasına erişim özelliği kazandırıldı.
TRAFİK TAHMİNİ
Geleceğin akıllı şehirlerinde ulaşım çözümleri geliştirme hedefiyle devreye alınan ve tüm dünyada bir otomotiv şirketi tarafından hayata geçirilen ilk mobil navigasyon uygulaması olan EasyRoute mobil uygulaması ile kullanıcılar güncel ve geleceğe yönelik trafik tahmini ve navigasyon hizmetinden yararlanabiliyor. Türkiye’nin bağlantılı ilk ağır ticari aracı olan F-MAX’te sunulan ConnecTruck uygulaması ile araç sahipleri ekranlarından araçlarıyla ilgili bilgileri takip edebiliyor.
HYUNDAI’DEN YENİ MOTOR
Hyundai Motor Grubu, gelecekteki modellerinde kullanılmak üzere yeni nesil turbo benzinli motorunu üretti. Motorda öne çıkan en önemli özellik, dünyanın seri üretim ilk Sürekli Değişken Valf Süresi (Continuously Variable Valve Duration-CVVD) Teknolojisi.
Bu teknolojiye sahip ilk motor olan Smartstream G1.6 T-GDi, hem performansa hem de yakıt ekonomisine doğrudan katkı yapıyor. Bu motor sayesinde çevreye karşı sorumluluğunu da yerine getiren Hyundai, egzoz emisyonlarını da yüzde 12 azaltıyor.
RESMİ AÇIKLAMA ÇOK YAKIN
Yıllardır gündemde olan ve karar aşamasına gelen Volkswagen Grubu’nun yeni otomotiv yatırımının Türkiye’de yapılacak olması neredeyse kesinleşti. İzmir yakınlarında kurulması planlanan dev tesiste ilk etapta Volkswagen Grubu markalarından Skoda ve SEAT’ın SUV modellerinin üretilmesi planlanıyor. Volkswagen’in nihai kararını kısa sürede açıklaması bekleniyor.
Dünyanın en büyük üreticilerinden Volkswagen, Batı Avrupa dışında bir üretim merkezi arayışına girmiş, Bulgaristan ve Türkiye finale kalmıştı. Türkiye’nin büyüme potansiyeli çok yüksek bir pazara sahip olması, otomotiv üretimi alanındaki bilgi birikimi ve görece olarak uygun maliyet avantajı sunması Volkswagen’in yönünü Türkiye’ye çevirmesini sağladı. Bulgaristan, Avrupa Birliği üyesi olmasına karşın beklenen maliyet avantajlarını sunamıyor. Üstelik Bulgaristan’ın pazarı oldukça küçük ve otomobil üretim deneyimi yok. Bulgaristan’daki üretim kalitesi de Türkiye ile mukayese edilemeyecek kadar düşük seviyede.
DOĞUŞ, YOĞUN ÇABA HARCIYOR
Türk basınında bu konuyu ilk gündeme getiren ve en uzun süredir yakın takip eden isimlerden biriyim. Volkswagen’in Türkiye’deki distribütörlük anlaşmasına sahip olduğu Doğuş Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk bu yatırımın gelmesi için yoğun çaba harcayan isimlerin başında geliyor. Son haftalarda gündeme gelen bir iddia da Volkswagen’de önemli oranda hissesi bulunan Katar’ın da bu yatırımın Türkiye’ye verilmesi için ağırlığını koyduğu yönünde.
AUDI’DEN ELEKTRİKLİ SÖRF
Sörfçüler arasında hızla yayılan elektrikli sörf tahtası, Audi mühendisliğiyle yeniden tasarlandı. Markanın e-tron adıyla geliştirdiği elektrikli araç teknolojisi için de gelecek stratejisi olarak seçtiği aerodinamizm, verimlilik ve sürdürülebilirlik ile markanın geleneksel hafiflik yaklaşımı Ultra’yı buluşturan e-foil, prototip olarak bir adet üretildi.
Markanın elektrikli otomobillerin geleceğine dair bir öngörüsü de olan 1.7 metrelik elektrikli sörf tahtası Audi e-foil, 6.7 beygir güç üreten elektrikli motoruyla su üzerinde saatte 45 kilometre hıza çıkabiliyor. Tam dolu batarya ile 1 saat kullanılabiliyor.
TÜRKİYE’NİN ÖNÜNDE CİDDİ FIRSAT VAR
Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş, Türkiye’nin otomobiliyle ilgili son durumu paylaştı. Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) etkinliğinde konuşan Karakaş, TOGG’un hedeflerini, teknolojisi ve markası Türkiye’ye ait uluslararası piyasada rekabet edebilen elektrikli akıllı araç üretmek ve mobilite ekosistemi için altyapı kurmak olarak sıraladı. Gürcan Karakaş, şöyle devam etti:
“Ön gösterimini aralıkta yapacağımız araç, elektrikli bir SUV olacak. Sonrasında 4-5 adet farklı model çıkacak. Araç 2022’de seri üretime hazır olacak. İki sene sonra ise ihracat yapar hale gelmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki haftalarda açıklayacağımız imalat yerleşkesinde ürün geliştirmesi, üretim, satış- pazarlama, servis ve startupları bir araya toplayacağız. Projenin rakamsal boyutuna baktığımız zaman 15 senede ülkemize getirisi 50 milyar TL gayrisafi yurtiçi hasıla, 7 milyar cari açık etkisi ve 20 bin de istihdam olacaktır.”