Lüks binek otomobil satışlarında pazarında lider durumda bulunan Mercedes, Türkiye’de ürettiği ticari araçlarla da 1.3 milyar Euro’luk ihracat başarısı elde etti.
Türkiye’deki 52’nci yılını geride bırakan Mercedes Benz Türk, 2020 itibarıyla faaliyetlerini yeni yapılanması ile sürdürüyor. Daimler AG’nin global projesi kapsamında 2020 başından itibaren kamyon ve otobüs faaliyetleri Mercedes Benz Türk A.Ş. şirketi altında yürütülmeye devam ederken, otomobil ve hafif ticari araçlar faaliyetleri ise yeni kurulan Mercedes Benz Otomotiv Tic. ve Hiz. A.Ş. altında yürütülmeye başlandı.
Mercedes Benz Türk, 2019 yılında kamyon ve otobüs pazarında gelenekselleşen liderliğini korudu. Türkiye’de ürettiği kamyon ve otobüsleriyle 2019 yılında ekonomiye sağladığı ihracat geliri 1.3 milyar Euro’ya yaklaştı.
MİLLİ TAKIMA DESTEK
Premium otomobil segmenti içerisinde pek çok modeliyle liderliğini devam ettirirken, 2019 yılında satışına başladığı A Serisi Sedan ile birlikte kompakt sınıftaki en geniş ürün çeşitliliğini sunan Mercedes, hafif ticari araçlar grubunda ise yeni Sprinter ve V6 motorlu X-Class lansmanları ile yılı başarıyla kapattı.
Mercedes-Benz Türk, 2019 yılında Türkiye Futbol Federasyonu ile olan sponsorluk sözleşmesini 2023 yılına kadar uzatırken, Türkiye Basketbol Federasyonu ile olan sözleşmesini de 2022 yılına kadar uzatarak Milli Takımlara verdiği desteği sürdürme kararı aldı.
YENİ YAPILANMA
Mercedes Türkiye’de yeni yapılanma çerçevesinde görev dağılımı da şu şekilde gerçekleşti: Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, Mercedes-Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar Ürün Grubu İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, Mercedes- Benz Otomotiv Küresel IT Çözümleri Merkezi İcra Kurulu Üyesi Özlem Vidin Engindeniz, Mercedes-Benz Otomotiv Finans ve Kontrol’den Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Manfred Ausweger. Süer Sülün, ‘Mercedes Benz Türk İcra Kurulu Başkanı’ olarak görevini sürdürmeye devam edecek.
OTOBÜS VE KAMYON İHRACATI
Mercedes Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası, 2019 yılında üretimine kesintisiz devam etti ve toplamda 4 bin 134 adet otobüs üretti. Şirket, başta Batı Avrupa ülkelerine olmak üzere üretimin yaklaşık yüzde 96’sını ihraç ederek 2019 yılında 3 bin 985 adetlik otobüs ihracatı gerçekleştirdi.
Üretimine başladığı 1968 yılından bu yana toplam 93 bin adet otobüs üreten şirketin, otobüs ihracat hacmi ise ilk ihracatın yapıldığı 1970 yılından bu yana toplam 58 bin adede ulaştı. Mercedes Aksaray Kamyon Fabrikası ise 2019 yılında 12 bin 456 adet kamyon üretti. Şirketin bu yılki toplam kamyon ihracatı 12 bin 342 adet olarak kaydedildi.
Kamyon üretimine başladığı 1986 yılından bu yana toplamda 276 bin adet kamyon üreten Mercedes-Benz Türk, bugüne kadar toplam 68 bin adet kamyon ihraç etti.
YENİ PORSCHE 911 TÜRKİYE’DE
Porsche’nin ikon modeli 911’in sekizinci nesli Yeni 911 Türkiye’de satışa sunuldu. Porsche Merkezleri’nde tutkunlarını bekleyen modelin ilk satışa sunulan versiyonu ‘911 Carrera 4S’ oldu.
Bir efsane olan ve bu zamana kadar üretilen en ikonik otomobillerin başında gelen Porsche 911 modelinin yeni nesli, atalarının tasarım DNA’sını yansıtırken, daha kaslı görünümüyle öne çıkıyor.
DOĞUŞ GÜVENCESİYLE
Doğuş Otomotiv güvencesiyle Porsche Merkezleri’nde satışa sunulan Yeni 911 ilk etapta, 4S versiyonu ile satın alınabilecek. Yeni 911 Carrera 4S modelinin turboşarjlı altı silindirli motoru artık 450 beygir güç üretiyor.
Bu güç, önceki modele göre 30 beygir daha fazla. Saatte 0’dan 100 km hıza çıkmak dört tekerlekten çekişli 911 Carrera 4S için ise sadece 3.6 saniye sürüyor. Carrera 4S versiyonu azami 306 kilometre hız yapabiliyor.
DACIA DUSTER REKOR KIRDI
Renault Grubu bünyesindeki Dacia markası yüzde 10.4’lük artış ile 564 bin 854 satış adedi gerçekleştirerek Avrupa’da üst üste 7’nci yılda kendi satış rekorunu kırdı. Bu yükseliş, Duster ve Sandero modellerin performansı sayesinde gerçekleşti.
Dacia Duster erişilebilir fiyatı, esnek kullanım özellikleri, başarılı motoru ve dayanıklı yapısıyla Türkiye’de de pazara sunulduğu günden bu yana büyük ilgi görüyor. Avrupa’da pazar yüzde 1.2 büyüme gösterirken satışlarda ise yüzde 1.3 artış kaydedildi. Clio, B segmentinde lider olurken, yeni Clio satışlarının yüzde 45’ini üst versiyonlar oluşturdu. Captur yine SUV kategorisinde ilk sıradaki yerini korudu.