Cumartesi akşamı PepsiCo’nun davetiyle İspanya’nın Madrid şehrinde izlediğim Liverpool- Tottenham Şampiyonlar Ligi Finali şimdiye kadar gördüğüm en iyi organizasyonlardan biriydi. Avrupa futbolunun patronu durumundaki UEFA bu tip etkinlikleri tepeden tırnağa denetliyor ve kusursuz olması için kendi standartlarını getiriyor.
Düzenleyici bütün ülkeler de bu kurallara harfiyen uyuyor. Bu standartların üzerine ev sahibi ülkelerin yerel özellikleri ve sponsorların yaratıcılıkları eklenince ortaya seyrine doyumsuz bir tablo çıkıyor.
Müzik ve sahne şovları artık uluslararası spor etkinliklerinin vazgeçilmez parçası hâline geldi. 2015’ten bu yana açılış öncesindeki gösterileri PepsiCo hazırlıyor.
ABD’de NFL’deki şova da imza atan Pepsi, 2021’e kadar futbolun zirvesindeki UEFA Şampiyonlar Ligi’nin sponsoru olmaya devam edecek. Gençleri iyi tanıyan ve eğlence sektörüne yakın Pepsi’nin etkinliklerin içinde olması büyük avantaj.
Atletico Madrid’in 68 bin kişilik stadında (Estadio Metropolitano) oynanan final maçının başlamasına yaklaşık 15 dakika kala bir anda sahaya yüzlerce kişiden oluşan bir etkinlik grubu çıktı. İnanılmaz bir işbölümüyle önce zemini koruyacak bir örtü serdiler, sonra ses düzeni sanki ışık hızıyla yerine kuruldu.
Ben bu muazzam hazırlığı görünce “herhalde maç gecikmeyle başlayacak” dedim, çünkü bu kadar büyük ve çok sayıda teçhizatın bu kadar kısa zamanda kurulması ve sonra sökülmesi imkansızdı.
Fakat âdeta bir mucize oldu. Dakikalar içinde bütün düzenek kuruldu. Şampiyonlar Ligi’nin en heyecanla beklenen anlarından biri böyle başladı. 2016’da Alicia Keys ile başlayan 2018’de Dua Lipa ile devam eden açılış seremonisinde bu sene ünlü rock grubu Imagine Dragons sahadaydı. “Radioactive” ve “Thunder” gibi şarkılarıyla bilinen Grammy ödüllü topluluk gerçekten göz kamaştıran bir gösteri yaptı.
UEFA Şampiyonlar Ligi Finali gelecek yıl ülkemizde yapılacak. PepsiCo Kurumsal İlişkiler Müdürü Didem Şinik Arıkan 2020 için harıl harıl çalıştıklarını anlattı. Türkiye dev organizasyonları hayata geçirmek konusunda oldukça deneyimli.
Fakat futbol ve spor o kadar önemli ki, gerçekten ülkeler hakkında kalıcı algılar yaratıyor. Kısa vadede milyonlarca dolar, uzun vadede ise milyarlarca dolarlık kazanç potansiyeli yaratabilir.
2020 finali için her şeyi kusursuz planlamalıyız. Oteller, taksiler, otobüsler, altyapı, engellilerin erişimi, tanıtım, iletişim, bütün detaylar tıkır tıkır işlemeli. Karşılaşmaların oynanacağı Olimpiyat Stadyumu sorunları olan bir yer.
O tarihe kadar ciddi olarak elden geçmeli. Turizm, İçişleri, Dışişleri bakanlıklarını İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Valiliği ve diğer ilgili kurumları şimdiden kolları sıvamaya çağırıyorum.