Küresel otomotiv devi Toyota, Avrupa’da rekor pazar payı elde etti. Bu başarıda hibrit araçlara yüksek ilginin ve Adapazarı’nda üretilen Corolla ve C-HR modellerinin de rolü var.
AVRUPA’DA ÖNE ÇIKTI
Toyota, pandeminin etkisiyle 2020’de Avrupa’da daralan pazara rağmen öne çıkmayı başardı. Önceki yıla göre Toyota, düşük karbondioksit emisyonlu araçlarına olan yüksek taleple birlikte Avrupa’da pazar payını 0.7 puan artırarak yüzde 6’ya çıkardı.
Bu artış, Toyota’yı Avrupa’da en çok satış gerçekleştiren üçüncü marka yaptı ve marka adına tüm zamanların rekoru kırılmış oldu. Toyota aynı zamanda 2020 yılında gerçekleştirdiği satışlarda Avrupa Birliği (AB) karbondioksit filo ortalaması hedefini karşılamayı da başardı.
COROLLA FAKTÖRÜ
Toyota’nın Türkiye 2020 yılı satışları da bir önceki yılı oranla yüzde 66 oranında artarak 40 bin 375’e ulaştı. Bunun yüzde 40’ını hibrit satışları oluşturdu ve 16 bin 55 adet hibrit satıldı. Bu sonuçlarla birlikte Toyota Türkiye, binek otomobil satışlarında ilk 4 sıra içinde yer alarak toplam satışlardaki pazar payını da yükseltti.
Türkiye’de üretilen Corolla, 11 bin 633’ü hibrit olmak üzere 32 bin 958 adetle; diğer yerli üretim C-HR modeli ise 3 bin 593’ü hibrit olmak üzere 3 bin 984 adetlik satışla 2020’yi tamamladı. Toyota, 2021 yılında ise Türkiye’de pazar payını artırmayı hedefliyor.
HİBRİTE YOĞUN İLGİ
Toyota’nın Avrupa’da en çok satan modelleri 193 bin 785 adetle Corolla ürün gamı, 193 bin 50 adetle Yaris ve 147 bin 137 adetle RAV4 oldu. En çok tercih edilen hibrit modelleri ise 149 bin 820 adetle Corolla Hybrid ürün gamı, yaklaşık 109 bin ile C-HR Hybrid ve 107 binin üzerinde satışla Yaris Hybrid olarak dikkat çekti.
SIKICI MODELLERE MEYDAN OKUYOR
Otomotiv üretimi öncesinde de bir endüstri kuruluşu olarak tanınan 210 yıllık Peugeot, sıkıcı ve sıradanlığa meydan okuduğu ‘Unboring Future’ sloganıyla yeni modeli 208’i satışa sunuyor.
ÖZGÜN VE FARKLI
Fransız üretici Peugeot, her geçen gün daha fazla sıradanlaşma eğilimi gösteren ve bu nedenle eğlence, heyecan veya gençlik gibi kavramlardan uzaklaşan B hatchback sınıfına, otomobil kullanım alışkanlıklarını değiştirme iddiasıyla yeniden giriş yapıyor. Markanın sınıf atlama stratejisiyle birebir örtüşen yeni Peugeot 208, enerjik tasarımı, yarı otonom gibi gelişmiş sürüş destek sistemleriyle özgün ve farklı bir duruş sergiliyor.
YENİ KABİN MİMARİSİ
BlueHDi 130hp, PureTech 100 ve 130 beygir ile sunulan sekiz vitesli EAT8 tam otomatik şanzıman bu sınıfta önemli bir donanım olarak dikkat çekiyor. Benzinli motor cephesinde ise 1.2 litre hacimli üç farklı güç alternatifi var. Otomobilin içinde sürücü ve beraberindeki yolcuları sarmalayan bir kabin mimarisi sunuluyor. Yeni 208; Active, Prime, Allure, Allure Selection, GT Line / GT olmak üzere beş farklı donanım seviyesiyle sunuluyor. Peugeot 208’in başlangıç fiyatı 169 bin TL olarak açıklandı.
BİNEK OTOMOBİL HAVASINDA
- Volkswagen Ticari Araç’ın en beğenilen modellerinden Caddy’nin beşinci nesli, bu hafta Türkiye pazarında satışa çıkıyor. Panel Van ve Kombi olmak üzere iki farklı karoserle satışa sunulan Caddy’nin beşinci neslinde donanım seviyeleri de yenilendi; baz model ‘Impression’ ismi ile pazara sunulurken, bir üst modeli ‘Life’, premium model ‘Style’ ve Panel Van modelleri de ‘Cargo’ ismi ile satışa çıkıyor.
- Caddy, Doğuş Otomotiv’in distribütörlüğünde, 2012-2020 yılları arasında kendi sınıfında 8 kez ithal pazar lideri oldu. Caddy’nin ‘Impression’ paketi 224 bin 900 TL’den, ‘Life’ modeli 241 bin 900 TL’den, ‘Style’ ise 279 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. ‘Cargo’ versiyonunun fiyatı ise 172 bin 900 TL’den başlayacak.