Dünyanın en önemli spor organizasyonlarından UEFA Şampiyonlar Ligi’nin İstanbul’da oynanan 2023 Manchester City-Inter finalini Atatürk Stadyumu’nda izleme şansım oldu.
Bu kritik maçın Türkiye’ye getirilmesini sağlayan, organizasyona emek veren herkesi gönülden kutlarım. Müsabaka, seçimlerin hemen sonrasına geldiği için bazı çevrelerde “Türkiye’de ne olacağı belli olmaz, karışıklık çıkabilir o nedenle final başka yere alınsın” gibi akıl almaz saçma tezler ortaya atılmıştı. Dev final layıkıyla yapıldı ve on binlerce ziyaretçi güzel şekilde ağırlandı.
Aksi düşünülemezdi. Türkiye neredeyse 50 milyon turist çeken, NATO, G-20 zirveleri dâhil uluslararası yüzlerce olaya ev sahipliği yapan bir ülke. Maçı PepsiCo Türkiye’nin davetlisi olarak izledim. Öncesinde Türkiye Genel Müdürü Evrim Şen ile sohbet ettik.
Dünya devi PepsiCo, 200’den fazla ülke ve bölgede aktif. Ürünleri tüketiciler tarafından günde bir milyardan fazla tüketiliyor. En çok insana ulaşma fırsatı sunan sportif müsabakalara destek olmayı da öncelik olarak konumlandırıyor. Pepsi ve Ruffles markaları, 2015 yılından bu yana UEFA Şampiyonlar Ligi’nin resmi partnerliğini yürütüyor.
2020 yılında bu iş birliğine UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi de eklenmiş. Grup, 2025’e kadar UEFA Şampiyonlar Ligi’ni desteklemeyi sürdürecek. Bu önemli finalin eğlence ve şov açısından dikkat çekici bölümlerinden biri de açılış seremonisi, yani Pepsi Kick-Off Show oldu.
Etkinlik, müzik, eğlence ve spor dünyalarını bir araya getirdi. Dünya listelerinde zirveye oturan, Grammy ödüllü Burna Boy, Brezilyalı megastar Anitta ve dünyaca ünlü prodüktör ve DJ Alesso sahneye çıktı.
SOSYAL SORUMLULUK
Evrim Şen, sosyal, ekonomik ve çevresel tüm konularda sorumluluk hissettiklerinin altını çizdi. Sürdürülebilirliği, fark yaratan başlıklardan biri olarak gördüklerini anlattı.
Futbolun iyileştirici gücüne olan inançla Türkiye Spor Yazarları Derneği iş birliğiyle, deprem bölgesinde 16-19 yaş grubunun yer aldığı U19 Elit A ve Elit B takımlarının “Gençliğe Destek Sponsoru” olma kararı alınmış.
Küresel girişim olan Ruffles RePlay ile de Ruffles, cips paketlerinin geri dönüşümüyle hayata geçecek olan sürdürülebilir futbol sahaları yaratarak toplulukları bir araya getirmeyi hedefliyor.
Deprem sonrası Ruffles Replay sahası Şanlıurfa’da hayata geçiriliyor. Ücretsiz olarak futbol oynanacak halı saha bugünlerde açılıyor. Proje kapsamında “Kızlar Sahada” adlı bir sosyal girişimle iş birliği yaparak kadın futbolunun gelişmesine de katkı sağlanacak.
İstanbul finali hakkında bazı gözlemlerimi de aktarmak isterim:
- Atatürk Stadyumu’na ulaşım ciddi sorun olmaya devam ediyor. Özel araçlara izin verilmemesine rağmen stada gitmek ve dönmek büyük mesele. Stadyum çevresindeki yollar, oraya gelmesi muhtemel insan sayısıyla orantılı planlanmamış.
- UEFA kurallarından biri olarak stadyumda sigara içilmemesini çok olumlu buldum.
- UEFA ayrıca uluslararası ekibi ve çalışanlarıyla bütün detayları en başından beri yakından denetledi.
- Stadyuma A4 kâğıdından daha büyük olan çantalar alınmadı. Selfie çubuklarına izin verilmedi.
- Attila Doğudan ve sahibi olduğu Do&Co şirketi catering konusunda harikalar yaratmaya devam ediyor. Maçtaki özel alanlarda ağırlanan binlerce kişiye, taze, sağlıklı ve lezzetli yemekleri çok şık bir sunumla vererek bu işi dünyada en iyi yapanlardan biri olduklarını kanıtladılar.