Hakan ÇelikTHY takım ruhuyla küresel ligde yükseliyor

HABERİ PAYLAŞ

THY takım ruhuyla küresel ligde yükseliyor

Türk Hava Yolları benim değerlendirmeme göre Türkiye’nin dünyadaki en güçlü markası ve Türkiye’nin en etkili yumuşak gücüdür. İstanbul Havalimanı’nın getirdiği ilave kapasiteyle rakipleri kıskandıracak bir performansla büyüyor şirket. Hizmet ihracatının bir numaralı oyuncusu kimliğiyle Türkiye ekonomisine her yıl milyarlarca dolar net katkı sağlıyor.

“Dünyanın en çok noktasına uçan havayolu” olmak kâğıt üzerinde kolay ifade edilen bir şey gibi görünebilir. Ancak ikram, bagaj, yer hizmetleri, teknik destek, lojistik, uçucu personelin planlaması gibi parametreler düşünülünce gerçekten olağanüstü iyi planlama ve hazırlık gerektiriyor. Hele bu uçuşların bir kısmının Ortadoğu ve Afrika gibi dünyanın en öngörülemez yerlerine yapıldığı düşünülecek olursa.

Haberin Devamı

THY son yıllarda kabin hizmetleri, ikram ve diğer alanlarda üst üste ödüller alan ve havacılığın zirvesinde yer alan bir kuruluş. Turkish Do&Co gibi itibarlı iştirak şirketlerinin THY algısının güçlenmesinde önemli rolü var. Dünyanın herhangi bir yerinde kırmızı kuyruklu THY uçağını görmek içimizi ısıtıyor, bize huzur ve güven veriyor. Uçağa adım attığımız andan itibaren kendimizi evimizde hissediyoruz.

Havacılık sektörü büyük bir orkestranın uyumuna benzer. Belki keman, çello, piyano gibi temel enstrümanlar başrolde görülebilir ama arka sıralarda yer alan bir çalgının bile icranın bütününe katkısı çok kritiktir. Zincirin halkalarından birinin veya birkaçının zayıf olması bütün faaliyetleri olumsuz etkiler.

 THY takım ruhuyla küresel ligde yükseliyor

Avrupalı havayollarının tel tel döküldüğü, rekabette öne geçemediği, Amerikalıların da iç pazarları dışında pek varlık gösteremediği bir ortamda THY küresel taşıyıcı kimliğiyle zirveye yürüyor. Üstelik bunu Amerika pazarında güçlenerek, Asya’da da iddiasını artırarak yapıyor. Avrupa ise bugün THY’nin iç pazarı haline gelmiş durumda. Birçok orta ve küçük ölçekli dünya şehrinin turizm ekonomisi THY’nin sefer sayılarına çok bağlı.

MİLYAR DOLARLIK KATKI

Benim izleyebildiğim kadarıyla THY’nin kadroları da önceki dönemlere göre çok daha iyi motive olmuş ve dayanışma içinde görev yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat bütün ekipleri çok iyi koordine ediyor. Genel Müdür Bilal Ekşi’nin de bu yapıda önemli rolü var. Titiz, güler yüzlü ve insani dokunuşları ihmal etmeyen bir yönetici.

Haberin Devamı

THY gibi bir devin mali performansı, grafik tabloların ötesinde anlam taşır. Yakıt maliyetleri, girdiler ve harcamaların takip edilmesine kadar bir dizi hayati konularda CFO Doç. Dr. Murat Şeker’in bilgisi ve donanımı devreye giriyor.

Kabin Hizmetleri’nden Basın Müşavirliği’ne, Satış ve Pazarlama’dan Kurumsal İletişim Başkanlığı’na TGS ve THY Teknik’e kadar bu büyük ailenin yüzlerce farklı birimi uyum içinde çalışıyor.

Prof. Dr. Ahmet Bolat transfer yolcuların ötesinde destinasyon turizmini geliştirecek şekilde Türkiye’ye daha fazla turist getirme peşinde. Bu doğrultuda Asya’da, Japonya ve Güney Kore’de, ABD’nin pek çok kentinde tanıtım ve lansman etkinlikleri yapıldı. Yakında bir benzeri Kanada’da düzenlenecek.

İnanç ve sağlık turizmi, Taştepeler (Karahantepe-Göbeklitepe), spor, yeme-içme seyahatleri gibi başlıklar öne çıkacak. Türkiye’nin alternatif ziyaret noktalarının altı çizilecek. Bu arada Körfez’de enerji zengini ülkelerin şirketleri, Qatar Airlines ve Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Emirates de iddialı büyüme hedefleri koyuyor. Devasa havaalanı altyapılarıyla 2040’lar ve ötesine hazırlanıyorlar.

Haberin Devamı

Yakın gelecekte rekabetin yönü Batı’dan Ortadoğu ve Asya Pasifik bölgesine kayacak.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder