Japon otomotiv devi Toyota’nın geçmişteki ‘güvenilir fakat sıkıcı’ imajını silip atan bir araç kullandım: C-HR. Eğlenceli, kullanışlı, karizmatik ve sevimli olmayı aynı anda başaran çok önemli bir kompakt SUV. 1.8 litrelik hibrid motora sahip olan araç Türkiye’de üretiliyor ve buradan bütün dünya pazarlarına ihraç ediliyor.
Bu otomobilde en sevdiğim özelliklerin başında iç ve dış tasarım geliyor. Önden çok güzel ve modern görünüyor, arkadan ise oldukça sıra dışı bir yapıya sahip. Yollardaki hiçbir araca benzemiyor. C- HR ile gelen bu tasarım devrimi, Toyota’nın gençleri daha fazla çekmek isteyen, yenilikçi ve enerjik tasarım anlayışının ürünü.
Yenilikçi tasarımıyla karşımıza çıkan Toyota C-HR modern, şık ve dinamik bir kompakt crossover. Kullandığım araç Bolu-Kocaeli Kartepe Green Park Otel arasındaki karlı dağ yollarında çok iyi bir performans gösterdi.
Sonucun gayet isabetli olduğunu söyleyebilirim. C-HR daha içine adım atılmadan insanı kendisine çeken bir araç. Koltuğa oturunca bu enerji daha da güçlü hissediliyor.
Benim kullandığım Toyota C-HR tam donanımlı bir modeldi. 1.8 HYBRID 4x2 PASSION X-PACK, otomatik şanzımanlı bu otomobilin anahtar teslimi satış fiyatı 239 bin 700 TL. Ancak 192 bin TL fiyatla başlangıç seviyesinde bir C-HR sahibi olabilmek mümkün.
ALIŞILMIŞIN DIŞINDA
Ön koltuklardaki yaşam alanı yeterli genişlikte. Eşya koyma gözleri ve bardaklık tasarımı da Japon otomobillerinde alışılmışın dışında havaya sahip. Direksiyon oldukça iyi, neredeyse bütün fonksiyonlara erişmek mümkün.
Arka koltukta bir miktar kısıtlı bir yaşam alanı var. Ancak otomobilin içinde bulunduğu sınıf ve ölçüler dikkate alınacak olursa, ben yine de kabul edilebilir sınırlarda olduğu görüşündeyim.
Aynaların altına gizlenen ‘welcome light’ hoş bir ayrıntı olarak karanlık ortamlarda sürücüyü karşılıyor. İç mekanda A sütununa yerleştirilen JBL speakerlar çok şık görünüyor.
ÖNCELİĞİ SÜRÜŞ EKONOMİSİ
Bagaja bir büyük valiz ve üç orta boy çantayı rahatlıkla yerleştirebildim. C-HR, kompakt bir SUV için yeterli bagaja sahip. C-HR’da kullanılan eğlence ve bilgilendirme ekranı tasarım olarak güzel ama içerik açısından vasat düzeyde. Kullanımı daha kolay ve fonksiyonları daha gelişmiş bir sistem aradı gözüm.
Toyota’nın elinde mutlaka C-HR’ın dinamik ruhuna daha uygun infotainment uygulamaları vardır. C-HR kullanımı çok zevkli bir araç. Özellikle şehrin dar sokaklarından rahatlıkla akıp gidiyor. 122 beygirlik 1.8 litrelik hibrid motor tasarruf amaçlı geliştirilmiş, bu rolünü de iyi oynuyor.
Zira düşük hızlarda devreye giren elektrik motoru müthiş sessiz bir sürüş sağlıyor. Hibrid motorun hızlanma değerleri mütevazı düzeyde. Şehirlerarası yollardaki hız limitleri düşünülecek olursa ağırbaşlı bir sürüşü tercih eden kullanıcılar için bu değerler oldukça yeterli.
GÜVENLİ ÖZELLİKLER
C-HR, ‘Toyota Safety Sense’ özelliğiyle çok daha güvenli bir otomobil haline gelmiş. Bu sistemde yaya algılama özellikli ön çarpışma önleyici sistem, adaptif hız sabitleme sistemi, şerit takip sistemi ve otomatik yanan uzun farlar bulunuyor.
Toyota C-HR, eğlenceli, kullanışlı, karizmatik ve sevimli olmayı aynı anda başaran çok önemli bir kompakt SUV. Üstelik hibrid ve Türkiye’de üretiliyor.
Ek olarak gelen, kör nokta uyarı sistemi, sürüşe duyarlı adaptif ön farlar, geri manevra trafik uyarı sistemi, fren destekli akıllı ön ve arka park sensörleri ve diz hava yastığı özellikleriyle artık daha da güvenli bir seviyeye ulaşıyor.
MERCEDES’İN TEKNOLOJİK KAMYONU YENİLENDİ
Mercedes Benz Türk tarafından; Türkiye’de ilk defa 2008 yılında piyasaya sunulan ve 2010 yılında Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretimine başlanan Actros, Euro 6 motorlarla üretilmeye başlandığı 2016 yılından sonraki en büyük değişimini yaşıyor.
İddialı bir yakıt ekonomisi ve yüksek konfor sunan; ileri teknolojik özellikler ile donatılan yeni Actros çekicilerde, “Powershift 3 şanzıman’, ‘multimedya kokpit’, ‘aktif fren asistanı 5’, ‘aktif sürüş asistanı’, ‘LED gündüz sürüş farı’, ‘mirrorcam’, ‘elektronik park freni’ gibi ileri teknoloji içeren donanımlar var.
GÜVENLİ OTONOM SÜRÜŞLER
Mercedes-Benz Türk Kamyon Pazarlama ve Satış Direktörü Alper Kurt; “Seri üretim kamyonlarda dünyada bir ilk olan, geleneksel yan aynaların yerini alan mirrorcam sayesinde; yüzde 1.3’e varan yakıt tasarrufu sağlıyoruz; ayrıca aracın ön ve arkasındaki kör nokta alanlarında ideal bir görüş sunuyoruz.
Bir diğer teknolojimiz, öngörülü sürüş sistemi sayesinde ise otoyollarda, şehirlerarası ve şehiriçi yollarda yüzde 5’e varan yakıt tasarrufu sağlıyoruz. Mesafe kontrol ve şerit takip gibi ayrı güvenlik asistanlarının fonksiyonlarını biçimde birleştiren aktif sürüş asistanı sayesinde ise kısmi otonom sürüşü mümkün kılıyoruz” dedi.