Eylülde Türkiye’de satışa sunulan makyajlı Hyundai Tucson, yeni eklenen 1.6 litrelik dizel motor sayesinde C-SUV segmentinin en önemli araçlarından biri haline geldi. İki ayda sadece dizel versiyondan 1500’e yakın satan Hyundai, böylelikle daralan pazara rağmen C-SUV segmentinde yüzde 9 pazar payı elde etti.
Kasımdaki ÖTV desteğiyle avantajlı fiyat ve ödeme koşullarının sağlanmasıyla birlikte daha üst segmentteki talepleri de karşılamaya başlayan Tucson’un aralıkta başarısını artırması bekleniyor. Tucson’un rakiplerine göre en büyük artısı, dört tekerlekten çekiş sistemini de (AWD HTRAC) sunuyor olması. Türk tüketicisinin en fazla talep gösterdiği 1.6 dizel otomatik 4x4 seçeneğini çeşitli donanım seviyeleriyle sunan Hyundai Tucson, etkileyici dış tasarımıyla da rakiplerinden rahatlıkla ayrışmış oluyor.
OLGUNLUĞUN ZİRVESİNDE
BMW 5 Serisi’nin kısa süre önce Türkiye’ye ithal edilmeye başlanan yeni versiyonuyla uzun bir izlenim sürüşü gerçekleştirdim. Otomobil tarihinin en başarılı modellerinden olan 5 Serisi, Münih merkezli lüks otomobil üreticisi BMW’nin de belkemiği niteliğindeki modeller arasında. İlk bakışta dış tasarım açısından önceki modelle ve ailenin diğer üyeleriyle benzerlik gösteren BMW, mükemmelliği detaylarda yakalamayı hedefliyor. Yeni 5 Serisi gerek yeni teknolojileri gerekse artan sürüş zevki ve konfor özellikleriyle bir kez daha bu sınıfta standartları belirlemeye aday.
100 KİLO DAHA HAFİF
Koltuğa oturduğunuz andan itibaren yeni teknolojiler sizi sarıyor. 5 Serisi’nin oturma pozisyonu ve ergonomi seviyesi oldukça iyi. Önceki modele göre 100 kg daha hafif olan yeni 5 Serisi’nin bu yeniliği, sürüş dinamiklerine de yansımış. Benim kullandığım M Paket, 5 Serisi BMW’nin geleneksel sportif özelliklerine bazı ilave aksesuvarlar getirmiş. Koltuklar ve direksiyonun yanı sıra jant tasarımını ben çok beğendim. Ancak torpido gözü biraz daha geniş olmalıydı.
1.6 MOTOR ÇOK BAŞARILI
Benim kullandığım 1.6 litrelik 170 beygir gücüne sahip araç, vergi avantajına sahip olduğu için Türkiye’de çok tercih ediliyor. Bu motorun, büyük bir araç olan 5 Serisi’ni hareket ettirmede başarılı olduğunu düşünüyorum. Eğer yollarda macera aramıyorsanız ‘1.6 motor yetersiz kalır’ algısı kesinlikle yanlış. Bu modelde lüks ve konfor algısı, önceki 5 Serisi’ne göre kendisini daha güçlü hissettiriyor. Trafikte geçirilen uzun zamanlar düşünülünce Bowers and Wilkins müzik sisteminin satın alma listesine eklenmesini kesinlikle öneririm.
SINIRLARI ZORLUYOR
Aralık 2017’de Türkiye’ye geldiğinde yoğun ilgiyle karşılanan ve 1 yıllık sürede 1300’ü aşkın satışa ulaşan Mercedes Benz’in ilk Pick-Up modeli X-Class, X-Macera projesi ile Türkiye’yi dolaşıyor. Proje kapsamında, deneyimli otomobil gazetecisi Okan Altan’ın direksiyonuna geçtiği X-Class, Gürcistan ormanlarına açılan Türkgözü sınır kapısından başlayan rotasının ilk bölümünü Datça-Knidos’ta tamamladı.
X-Class’ın, yaklaşık 3 bin 500 kilometrelik bu yolculuğu 15 gün sürdü. Araç, tüm zorlu arazi koşullarının üstesinden gelerek yolculuğuna devam ediyor. X-Class, tüm zeminler için dört tekerlekli çekiş sistemi sunuyor. Araç, Low Mod (Düşük hızda 4x4) ve 4MATIC kilitli aks diferansiyeli ile her türlü yol ve zemin koşulunun üstesinden gelebiliyor.
ALPINE 'YILIN OTOMOBİLİ' FİNALİNDE
Küresel otomotiv devi Renault'un spor otomobil ve yarış araçları alanındaki varlığının simgesi olan Alpine markası önemli bir başarı elde etti. Alpine A110 modeli ‘Yılın Otomobili-COTY’ jürisi tarafından yedi finalist modelden biri oldu.
Alpine A110 finale kalan modeller arasındaki tek spor otomobili. Kompakt, hafif ve atak olmasının yanı sıra keyifli bir sürüş deneyimi sunan A110’un ilk gösterimi 2017 Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda gerçekleşmişti. Alpine, Fransa'daki Dieppe fabrikasında ürettiği A110 Premiere Edition modelinin Avrupalı müşterilerine teslimatını gerçekleştirmek üzere gün sayıyor. A110 Premiere Edition üretiminin tamamlanması ile birlikte A110 Pure ve Legende üretimine başlayan Alpine, Japonya ve Avustralya'da uluslararası büyümesini sürdürüyor.