Volvo Car Turkey, 2023 yılında 10 binin üzerinde satış adedine ulaşarak, 29 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye’de rekor satışa imza attı. Volvo Cars’ın premium pazarda kompakt sınıfta yer alan modeli XC40, Türkiye’de 2023 yılında en çok satılan Volvo modeli oldu. Geçtiğimiz yıla oranla 2023 kasım ayı itibariyle satışlarında yüzde 41 artış sağlayan marka; satış adedini 6 bin 24’ten 10 bin128 adede yükseltti. Volvo Cars’ın 2004 yılından bu yana en yüksek toplam yıllık satış adedi 8 bin 228 adetti. En çok satılan SUV modeli ise 13 bin 121 adetle XC90 olurken, sedan modeli ise 22 bin 981 adet ile S60 idi.
TAMAMEN ELEKTRİKLİ HEDEFİ
Volvo Car Turkey Genel Müdürü Magnus Boman “2030 yılına kadar tamamen elektrikli bir otomobil üreticisi olmayı hedefleyen bir marka olarak; ürettiğimiz otomobillerin kalitesiyle insanların güvenliğini en üst noktada sağlayan, aynı zamanda dünya kaynaklarını düşünerek çevre bilinçli bir yaklaşımla çalışmalarımızı sürdürüyoruz” ifadesini kullandı. 1927 yılında kurulan İsveçli Volvo yaklaşık 100 ülkede 660 bin dolayında otomobil satışı ile dünyanın en bilinen markaları arasında yer alıyor. Volvo Cars, 2010’dan bu yana Çinli Zhejiang Geely Holding’e ait.
DONANIMLARI ZENGİNLEŞTİ
Toyota’nın dünya çapında bir efsane haline gelen Corolla modeli, 2024 yılı için yeni teknolojiler ve daha fazla standart donanımla 1 milyon 165 bin TL’den başlayan fiyatlarla şubat ayı itibariyle satışa sunuldu. Corolla, 58 yıldan bu yana üretilen ve global olarak 52 milyon adetten daha fazla satış rakamına ulaştı. Yenilenen Corolla’da üçüncü nesil Toyota Safety Sense güvenlik sistemi tüm versiyonlarda standart olarak yer alıyor. Bu pakette çarpışma önleyici sistem, trafik işareti algılama sistemi ve kavşakta çarpışma önleme, proaktif sürüş desteği, acil durum sürüş durdurma sistemi ve güvenli çıkış asistanı gibi özellikler yer alıyor. Üst versiyonlarda ise premium led farlar, kablosuz şarj ünitesi, koltuk ısıtma gibi özellikler bulunuyor.
BU PLATFORM İLE 800 KM MENZİL
Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, elektrikli araç dönüşümüne yatırım yapmaya devam ediyor. Bu kapsamda Stellantis, Dare Forward 2030 stratejik planları kapsamında dört küresel platformdan biri olan STLA Large platformunu tanıttı. 400 ve 800 voltluk mimarilerle sunulan STLA Large platformu, farklı kategorilerdeki elektrikli araçlara 800 km dolayında menzil sunacak. Dodge ve Jeep ile başlayan lansman sürecini Alfa Romeo, Chrysler ve Maserati modelleri takip edecek. Platform, 118 kWs’e varan batarya kapasitesi, dakikada 4.5 kWsa’lik şarj performansı ve hiper spor otomobiller gibi 0’dan 100 km/s sürate 2 saniye seviyesinde ulaştırabilecek.
HIZLA BÜYÜYOR
Alman otomotiv üreticisi Opel, dünya çapındaki büyüme ivmesini 2023 yılında da sürdürdü. Satışlarını dünya genelinde yüzde 15 artıran Opel, 670 bin adetlik satış rakamına ulaştı. Şirketin 20 yılı aşkın süredir yüzdelik olarak elde ettiği en yüksek büyüme olan bu başarı, markaya İngiltere ve Türkiye’de yüzde 6, Almanya’da ise yüzde 5.3’lük pazar payı kazandırdı. Opel, Avrupa dışındaki satışlarda yüzde 62 büyüme kaydetti. Şirket, 2023 yılında yaklaşık 90 bin elektrikli araç satışına imza attı.
ZOR ŞARTLAR İÇİN GELİŞTİRİLDİ
Dacia, 2025 itibarıyla Dacia Sandriders takımı tarafından Dakar Rallisi ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nda kullanılacak Sandrider prototipini tanıttı. Sandrider, Aramco tarafından üretilen sentetik yakıt ile çalışacak. Dacia’nın motor sporlarına katılımı, markanın sade yaklaşımını ve ulaşılabilir fiyatlı karbon salımını azaltma konusundaki taahhüdünü en zorlu arazilerde test etmek için bir yol sunuyor. İlk motor sporları çıkışını ise 5-11 Ekim 2024 tarihleri arasında Dünya Ralli Raid Şampiyonası’nın (W2RC) Fas ayağı olan 2024 Fas Rallisi’nde gerçekleştirecek. 2025’te de önce Dakar’da ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nın diğer ayaklarında yarışacak.
VERİMLİLİK TEKNOLOJİSİ
Hyundai Motor Company, yüksek hızlı sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indiren ve aynı zamanda elektrikli araçların (EV) sürüş menzilini ve stabilitesini etkili bir şekilde artıran ‘aktif hava eteği (AAS)’ teknolojisini tanıttı. AAS, araç 80 km/s hızın üzerine çıktığında otomatik olarak çalışmaya başlıyor ve aynı zamanda aracın yere basma kuvvetini artırma işlevi de görüyor. Böylece araç çekişini ve yüksek hız stabilitesini en iyi şekilde artırmış oluyor. Hyundai bu yeni teknolojiyi seri üretime geçirmeyi planlıyor.