Türkiye’nin en büyük kuruluşu Koç Holding’in güçlü markası Tofaş, dünyanın en iddialı otomotiv gruplarından Stellantis markalarının Türkiye’deki ticari faaliyetlerini üstlendi.
TÜMÜNÜ TOFAŞ DAĞITACAK
Koç Holding ve dünyanın en büyük otomotiv gruplarından biri olan Stellantis, dev bir ortaklığa gidiyor. İki grup, müşterilere ve iş ortaklarına sınıfının en iyisi ürün ve hizmetlerin verimli bir şekilde sunulması, Türkiye’deki operasyon potansiyelinin artırılması amacıyla mevcut Tofaş ortak girişimlerini daha da genişletme ve büyütmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Geçen hafta imzalanan yeni stratejik anlaşma ile Tofaş, Stellantis Türkiye dağıtım şirketi Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin sermayesinin tamamını satın alıyor. Sonuç olarak, Türkiye’de satışa sunulan Alfa Romeo, Fiat, Citroen, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel ve Peugeot gibi tüm Stellantis markaları, Tofaş tarafından dağıtılacak.
YENİ İŞ FIRSATLARI ÇIKACAK
Türkiye’deki tüm faaliyetlerin iki güçlü hissedarın desteğiyle tek bir çatı altında toplanması, dünya çapında ticari faaliyetlerde, üretimde ve Ar-Ge’de daha önce benzeri görülmemiş sinerjilere izin verirken, Türk tüketicisine daha geniş ve verimli ürün ve hizmetler sunmanın da yolunu açacak. Tofaş’ın potansiyelini daha da ileriye taşımak için yeni iş fırsatlarının ortaya çıkması söz konusu.
ZOR DÖNEMDE ANLAMLI YATIRIM
Konuyla ilgili değerlendirme yapan Koç Holding Üst Yöneticisi (CEO) Levent Çakıroğlu, “Bu stratejik yatırım; üretim hacmi, ihracat performansı ve Ar-Ge yetkinlikleri ile şirketimiz Tofaş’ı otomotiv sektöründe çok daha önemli bir noktaya taşıyor. Türkiye otomotiv sektöründe lider konumdaki Tofaş, hedeflerini büyütüyor ve iddiasını güçlendiriyor.
Böyle zor bir süreçte gerçekleşen bu umut verici anlaşma topluluğumuzun ve ortağımızın ülkemize olan inancını da bir kez daha teyit ediyor. Ortaya çıkacak katma değer ile ülkemizin otomotivdeki rekabet gücünün artmasına hizmet etmeyi sürdüreceğiz” dedi. Stellantis CEO’su Carlos Tavares ise “Türkiye, Orta Doğu ve Afrika’da lider bir pazar payına ulaşmaya çalışırken, uzun vadeli stratejik planımız olan Dare Forward 2030'da kritik bir rol oynuyor" dedi.
NELER YAPILACAK?
- Stellantis, 2025 yılı başından itibaren üretime başlama hedefiyle 5 marka için planlanan hem orta boy hafif ticari araç hem de binek versiyonlarında ‘K0’ modelinin üretimini Tofaş’a tahsis edecek.
- Mevcut Doblo üretiminin, Temmuz 2023’te ‘K0’ modelinin üretim bantlarında çalışmalar başlayıncaya kadar devam etmesi planlanıyor.
- Mevcut Fiat Egea/Tipo projesi 2025 yılı sonuna kadar uzatılıyor.
ELEKTRİKLİ ARAÇ LİDERİ TÜRKİYE’DE
Elektrikli araç ve batarya üreticisi Çin’li BYD (Build Your Dreams) ve ALJ Türkiye, BYD’nin elektrikli binek ve ticari modellerinin Türkiye distribütörlüğü için niyet mektubu imzaladı. 14 yıldır Toyota, 2016’dan bu yana Lexus’un Türkiye distribütörlük faaliyetlerini başarıyla yürüten ve tam 25 yıldır Türkiye otomotiv sektörüne yatırım yapan ALJ Türkiye, bu anlaşmayla birlikte BYD markasının yenilikçi ve çevre dostu elektrikli araçlarının satış ve satış sonrası hizmetlerini gerçekleştirecek.
3.5 MİLYON ADET SATIŞ
Şu ana kadar global olarak 3.5 milyondan fazla araç satışına ulaşan BYD, geniş elektrikli ürün gamı, premium tasarımı ve yüksek kalite anlayışı ile beraber yüksek menzil, performans ve güvenliği bir arada sunan ‘blade batarya’ teknolojisiyle öncü rol oynuyor. BYD, kendi aktarma organları sistemlerini, bataryalarını, otomotiv yarı iletkenlerini, elektrik motorlarını ve motor kontrol sistemlerini geliştiren dünyadaki tek elektrikli araç üreticisi olarak da öne çıkıyor.
BYD Avrupa Genel Müdürü Michael Shu, yüksek teknolojiye sahip ürünlerini, Türk tüketicilerinin beğenisine sunacak olmaktan büyük bir heyecan duyduklarını söyledi. ALJ Türkiye Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt ise son 25 yıldır Türkiye otomotiv sektörüne önemli yatırımlar yapan ALJ Türkiye'nin, BYD'nin son Türkiye pazarında güçlü bir konuma sahip olmasına büyük katkı sağlayacağını ifade etti.