Stuttgartlı premium otomobil üreticisi Mercedes Benz yeni CLS modeliyle logosunun temsil ettiği konfor ve güvenlik değerlerini bir üst basamağa çıkarmayı hedefliyor.
Mercedes Benz’in kısa süre önce satışa sunulan CLS modeliyle uzun bir sürüş gerçekleştirdim. Coupeyi andıran ancak sedanın ağır başlı özelliklerini de taşıyan CLS bu özellikleriyle S Coupe, E Serisi ve S Serisi arasında bir yere konumlanıyor. CLS’nin süspansiyonu S Serisi keyfi verirken tasarımı ve dinamizmiyle bir spor otomobil arayanların beklentilerini de karşılıyor. Ön koltuklardaki konfor neredeyse mükemmel seviyede. Arkada ise özellikle baş mesafesi biraz sınırlı olmakla birlikte yeterli bir yaşam alanı var.
HER YOL ŞARTINDA...
Bagaj kapasitesi böyle bir otomobil için küçük değil ancak yükleme eşiği biraz yüksek. Özellikle ağır ve hacimli eşyaları yerleştirmek zahmetli. Geniş panel, gelişmiş multi medya ve navigasyon sistemi görsel ve işlevsel açıdan başarılı. Benim kullandığım CLS 400d, 4Matic özelliğe sahipti. 4Matic, satın alma kararını vermeden önce “Ne gerek var?” diye düşünülen ancak satın aldıktan sonra “İyi ki bu kararı vermişim” dedirten bir özellik. Öyle ki sadece sportif sürüş arayışında olanlar için değil her yol ve zemin şartında ‘önce güvenlik’ diyenler için de oldukça faydalı.
ETKİLEYİCİ YAKIT TÜKETİMİ
6 silindirli ve 340 beygirlik motor mükemmel şanzımanla birleşince ortaya harika bir birliktelik çıkıyor. Aracın yüksek performansına karşılık şehir içinde bile 7.0 litrelerde seyreden yakıt tüketimi bu kadar ağır bir otomobil için çok etkileyici. Kullandığım aracın standart özelliklerle liste satış fiyatı 915 bin TL ancak zengin donanım listesiyle fiyat 1 milyon 100 bin TL’ye ulaşıyor. Tabii burada son dönemde aşırı yükselen euro kurunun ve ülkemizde motor hacmi üzerinden uygulanan, hayli yüksek vergi dilimlerinin de büyük etkisi var.
UÇAN HALI KONFORU
Fransız PSA grubunun yenilikçi markası Citroen, kompakt hatchback modeli yeni C4 Cactus’ü satışa sundu. Sıra dışı tasarım unsurları ve sınıfının standartlarını yükselten konforu ile fark yaratan C4 Cactus, yüksek teknolojisi ve verimli motor seçenekleriyle sınıfının bütün ihtiyaçlarını karşılıyor.
İDEAL ŞEHİR OTOMOBİLİ
Citroen C4 Cactus yeterli donanım seviyesi ve yüksek sürüş konforuna karşın oldukça avantajlı fiyatıyla dikkat çekiyor. Sıra dışı karakteri ve üstün konforuyla hatchback pazarında fark yaratma iddiasını taşıyan C4 Cactus, Feel ve Shine donanım seviyelerinde benzinli-otomatik ve dizel-otomatik motor şanzıman kombinasyonlarıyla 109 bin 900 TL’den başlayan anahtar teslim fiyatıyla satışa sunuluyor.
Yeni C4 Cactus, bir önceki C4 Cactus’ün özgün tasarım unsurlarının bir bölümünü korurken, kompakt hatchback otomobillerden beklenen statü ve sadeliğe de kavuşuyor.
YÜZEYİN ÜÇTE BİRİ CAM
C4 Cactus’un üçte biri cam yüzeyden oluşuyor. Bu sayede ferah bir iç mekan yaratılmış oluyor. Özellikle şehir içinde ideal koruma sağlamak adına kapı altlarında yer alan ince Airbump’ların yanı sıra taban boyunca gövdenin etrafını saran çamurluk ve taban koruması yeni C4 Cactus’ü kompakt hatchback sınıfının en korumalı aracı haline getiriyor.
TOYOTA'NIN ZAFERİ
Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, dünyanın en zorlu pist yarışlarından olan ‘Le Mans 24 Saat’te birinciliği kazanmayı başardı. Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) ikinci yarışı olan 24 saatlik Le Mans’da Toyota TS050 HYBRID otomobilleri, ilk 2 sırayı paylaştı. 86 kez düzenlenen Le Mans 24 Saat’e 20’nci kez katılan Toyota böylelikle ilk zaferini elde etti. Toyota’nın Le Mans 24 Saat’te büyük üstünlük kurmasının arkasında sürekli olarak geliştirilen hibrit teknolojisi yatıyor. Yarışan araç 2012’ye göre yüzde 35 daha az yakıt tüketiyor.