Devir ‘cep’te ekonomi devri. Teknolojisi sürekli değişen ve fiyatları markaya göre değişen cep telefonlarının birçoğu günlük hayattaki ihtiyaçları karşılıyor. O yüzden 2-3 yılda bir değiştirilen cep telefonlarına servet öderken bir daha düşünmekte fayda var. Bugün 10 bin liranın altında fiyat/performans canavarı onlarca telefon bulunuyor. Sizin için araştırdık...
Döviz kurunun etkisi, enflasyon ve küresel piyasalardaki dalgalanmalar nedeniyle telefon fiyatlarına son bir yılda ortalama yüzde 60 zam geldi. Bu durum satış grafiğini düşürdüğü gibi bütçesi kısıtlı vatandaşların alabileceği cihaz seçeneklerini de iyice daralttı. Bu zorlu süreçte her bir telefon markasının çok fazla model üretmeye başlaması da aynı zamanda rekabetin ne kadar yoğunlaştığını gözler önüne seriyor. Bu kadar model arasından hem cebinize uygun olan, hem de her anlamda başarılı performans gösteren 10 bin TL’nin altındaki en iyi telefonları sizler için araştırdık.
KRİTERLERE DİKKAT
Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalar yapay zeka desteği, bellek kapasitesinin en az 256 GB, ana kameranın minimum 48 MP, ön kameranın minimum 13 MP, bataryanın ortalama 4500 mAh gücünde olması ve hızlı bir işlemci... Özetle teknolojiye yatırım yaparken ihtiyaçlarınıza odaklanmak, bütçenizi daha verimli kullanmanızı sağlayacaktır. Bu listeyi Türkiye’nin en kapsamlı alışveriş sitelerinden derleyerek gerçekleştirdik ancak bu platformlar, güne özel kampanyalarla fiyatlar üzerinde her gün oynama yapabiliyorlar. O nedenle almaya karar verdiğiniz bir telefonu en az üç e-ticaret sitesinden kontrol etmenizde fayda var.
HER CİHAZDA FİYAT ANALİZİ
Bir online alışveriş rehberi, kullanıcıların en çok karşılaştırdığı ürünlerin listesini yayınladı. Buna göre yılın ilk 6 ayında 4 milyondan fazla karşılaştırılan cep telefonları listenin ilk sırasında yer aldı. Bunu sırasıyla 1 milyon kez karşılaştırılan televizyonlar, 800 binin üzerinde karşılaştırılan klimalar ve 500 binin üzerinde karşılaştırılan kahve makineleri takip etti.
İNDİRİM ALARMI KURULMAYA BAŞLANDI
Firmanın Pazarlama ve Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Oral, “Yılın ilk yarısında fiyatlamadaki değişiklikler, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarındaki yaklaşımlarını da ciddi şekilde etkiledi. Artık daha çok sorgulayan, fiyat karşılaştıran ve fiyat alarmı özelliği ile fiyat düşüşlerini daha yakından takip eden bir kullanıcı profili oluştuğunu görüyoruz” diye konuştu.