Murat GülderenInstagram'da fenomen olma rehberi

HABERİ PAYLAŞ

Instagram'da fenomen olma rehberi

An itibarıyla Türkiye’de Instagram kullanan kişi sayısı geçen yıla göre yüzde 5 artarak 39 milyona yükseldi. Sosyal medya analistlerine göre buradan bireysel olarak ticaret yapan kişi sayısı ise 3 milyon civarında.

Instagram’da günlük işlem hacminin ise sadece Türkiye’de 10 milyon lira olduğu tahmin ediliyor. En çok satılan ürünlerin başında el yapımı takılar, aksesuarlar, organik ürünler, her türlü kozmetik malzemesi, özel tasarım kıyafetler, ayakkabılar ve oyuncaklar geliyor.

EN AZ 30 BİN TAKİPÇİ

Haberin Devamı

Burada satış yapmanın altın kuralı ise doğal olarak yüksek takipçi sayısı. Uluslararası dijital reklamcılık kuralları gereği en az 30 bin gerçek takipçiye sahip birisi ‘Instagram Ünlüsü’ olarak kabul görüyor.

50 binin üzerinde takipçisi olan ise makro Influencer yani fenomen olarak nitelendiriliyor. Bu haftaki yazımızda birkaç ay içinde belli bir kitlenin dikkatini çekebilecek kadar yeterli gerçek takipçiye nasıl ulaşılır bunu araştırdık. Bu etkili yöntemlerin en az birini kullanırsanız hedefe ulaşmamanız için hiçbir neden yok.

ŞEFFAF VE DÜRÜST OLUN

Her ne kadar sanal bir dünyanın içinde olduğunuzu düşünseniz de şeffaflık ve dürüstlük burada en önemli kural. Çünkü hiçbir şey gizli kalmıyor. Hedef kitlenizle samimi bir bağlantı kurmanız, paylaşımların daha fazla beğeni ve yorum almasını sağlar.

Aynı zamanda takipçiler önerdiğiniz ya da eleştirdiğiniz hizmet ve ürünler hakkındaki görüşleriniz konusunda davranışlarınızda tutarlı olmanızı bekler. Dün asla kullanmam dediğiniz bir ürünü bugün reklam sponsorluğu aldığınız için övmeye başlarsanız takipçi kaybedersiniz.

BAŞKASI OLMAYIN

Kullanıcılar bu platformda kişilerin kendi çektikleri ürünlerin videolarını, hikayelerini ve fotoğraflarını görmek istiyor. Seyahat, güzellik, moda ve yemek tarifleri en çok beğeni alan paylaşımlar...

Özellikle hikayelerde özel hayatını paylaşan 'influencer’lar daha çok etkileşim alıyor. Bu temalar kapsamında ürünleri ön plana çıkaran her paylaşım fark edilir.

Instagramda fenomen olma rehberi

Serap Oğuz Tan

İLK KURAL DOĞALLIK

Konuyla ilgili en etkili tüyoları ilk ağızdan yani bir Instagram fenomeninden aldık. 136 bin takipçiye sahip Serap Oğuz Tan işin sırrını ‘Bugüne Dek Neredeydin Sen’ adlı kitabında toplarken Posta okurlarına özel formüller verdi.

Haberin Devamı

Karantina günlerinde kaleme aldığı kitap, Instagram üzerinden para kazanmak isteyenler için önemli bir kaynak niteliğinde. Ona göre fenomen olmanın ilk yolu tamamen kendin olmaktan yani doğallıktan geçiyor. Kullanıcı en çok hikayeden hoşlanıyor.

TEK KONU AVANTAJLI

Sadece bir konuya odaklanmış profiller daha fazla akılda kalıcı oluyor. Yemek tarifleri veren sayfalar, spor eğitimleri, yoga, güzellik ve bakım önerileri, moda, teknoloji ve ev tasarımları bu konuda örnek gösterilebilir.

Yapılan işin hayata renk kattığı kısımlara dikkat çekmeniz gerekiyor ve mümkünse bunu profesyonel değil doğal video çekimlerinizle yapmanız isteniyor.

Instagramda fenomen olma rehberi

KİME ULAŞACAKSINIZ?

Sosyal medyada sizi kimin duymasını, kimlerle iletişim kurmayı planlıyorsunuz? Takipçilerinizle hangi tecrübelerinizi paylaşacaksınız?

Örneğin annelik ve bebek bakımı konusunda bir sayfanız var. Burada hamilelik serüveniniz, doğum ve bebek bakımı konularında diğer annelerle tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz. Bu süreçte yaşadığınız zorlukları, alışveriş tecrübelerinizi anlatabilirsiniz.

Haberin Devamı

YORUMLARA DUYARLILIK

Büyük markalarla işbirliği yapmak için hedef kitleniz üzerinde bir etki gücünüzün olması gerekiyor. Sizi takip eden insanlarla iletişim kurmazsanız haliyle böyle bir etki gücü de oluşmaz. Bu nedenle sayfanızı takip eden kişilerin yaptığı yorumlara cevap vermeniz oldukça önemli.

Paylaşımlarınıza yapılan yorum sayılarını artırmak için ise onlara sorular sorabilir, yazdıkları cevaplarla sohbet ortamı oluşturabilirsiniz. Hediyeli soru ve paylaşımlarla etkileşiminizi artırabilirsiniz.

Instagramda fenomen olma rehberi

İÇERİKLERİNİZİ PLANLAYIN

Sosyal medyada her gün içerik paylaşmak, beraberinde sıkı bir disiplini de getiriyor.

İçeriklerinizi haftalık olarak planlamalı, özel günleri unutmamalısınız. İçerik planı yaptığınızda ‘bugün ne paylaşsam?’ stresi de yaşamaz, her gün özgün konularda takipçilerinizin ilgisini daima canlı tutabilirsiniz.

Siyaset ve din gibi ayrıştırıcı konuları da sayfaya taşımamak sizi marka olmaya götüren yolda önemli bir faktördür.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder