Satışlarda beklenen performansı gösteremeyince 3 aylık dilimde piyasa değeri 1 trilyon dolardan dün itibarıyla 730 milyar dolarlara kadar gerileyen Apple, başta Türkiye olmak üzere rekabet avantajının sarsıldığı pek çok ülkede fiyatları düşürme kararı aldı.
Ancak bu indirimin yüzde kaç olacağı açıklanmadı. Uzmanlara göre rekabet için yüzde 30 şart.
YERLİLER GÜÇLENİYOR
Örneğin 400 dolara mal ettiği iPhone Xs’i ABD’de 1000 dolara satan Apple ürün başına kârdan hiç taviz vermedi. Ancak Çinli ve yerli üreticiler Z kuşağının da talepleri doğrultusunda pazarda fiyat belirleyicisi oldular ve kârlarından taviz verdiler. iPhone’un en pahalı satıldığı ülkelerin arasında Türkiye de yer alıyor. XS, Türkiye’de 10 bin liradan satılıyor.
TÜRKİYE ETKİSİ
Türkiye’deki pazar ikinciliğini kısa bir süre önce Çinli Huawei’ye kaptıran apple’ın CeO’su Tim Cook, “türkiye başta olmak üzere bazı ülkelerde fiyatlarda iyileştirmeler yapacağız. iPhone fiyatlarını yerel düzeyde daha tüketilebilir bir hale sokmaya karar verdik.
Apple’ın satışları Türkiye’de 2018’de bir önceki yıla göre 700 milyon dolar daha düşük” dedi.
İKİ NEDEN VAR
6 yıl aralıksız dünyanın en değerli şirketi unvanını korumuş şirketin bu durumlara düşmesinde 2 kiritik sebep var. Birincisi yazılım teknolojisi alanında Samsung ve Huawei’nin bir adım gerisinde kalması ve buna rağmen yüksek fiyat politikasından taviz vermemesi, ikincisi ise Başkan Trump’ın Çin’e karşı başlattığı ticaret savaşları.
GÜVENLİK SORUNLARI
Teknolojide rakiplerine yetişemediği gibi Apple’ın bu aralar bilgi güvenliği konusuyla da başı dertte. Öyle ki önceki gün facetime’da çıkan bilgi güvenliği sorununu bile ancak bir haftada çözecebileceklerini açıkladılar.