Personel koordinasyonundan ön muhasebe ve cari yönetim uygulamalarına, yatırımcı arayanlardan ekonomi yönetimine kadar Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri (KOBİ) disipline edecek ve geliştirecek bazı önemli mobil uygulamaları önünüze serdik.
BULUTSUZ KALMAYIN
Rekabette ve dışa açılmada öne çıkmanın ana kriteri elbette dijitalleşmeden geçiyor. İlk yapılması gereken de verilerinizi güvenle saklayabileceğiniz ve istediğiniz her an ulaşabileceğiniz bir bulut sistemine sahip olmanız. Bunu halen vurguluyoruz çünkü KOBİ’lerin sadece yüzde 14’ünde bulut var. İkincisi de hedef kitleyi doğru konumlandırmakla beraber finans, satış, sipariş, tedarik zinciri, müşteri ilişkileri, lojistik, depo ve ön muhasebe yönetimlerini sağlayabilmek. Bu haftaki köşemizde bazı mobil uygulamalarla sürdürülebilirliğin nasıl yakalanabileceğini işledik.
Zenkit: Proje yönetimi, çalışanlar arasında iş bölümü, görev atama, organizasyonel planlama ve müşteri takibi gibi pek çok özelliği bir arada sunan bu uygulama kısaca çevrimiçi işbirliği sağlıyor. Kolay takip için sistem, liste, tablo ve fikir haritalarıyla çeşitlendirilmiş. Bu da her türlü projelerinizi tek bir kalıp içerisinde yönetmekten kurtarıyor.
Sim Companies: Girişimcilere ve KOBİ’lere yönelik geliştirilen bu stratejik oyun uygulaması sayesinde mevcut ekonomik şartlarda şirketinizi nasıl yönetmeniz gerektiğini kavrıyorsunuz. Yeteneklerinizi rakiplerinize karşı ölçme fırsatı bulacağınız bu oyunda hedef, alanınızda çok kazanan bir şirkete sahip olabilmek. Başarı için sizden piyasa koşullarını iyi okumanız isteniyor. Oyun, size temelinden işletme becerisini eğlenceli bir şekilde kazandırıyor.
Stok Takip Programı: Bu ön muhasebe ve cari yönetim uygulaması ile tüm envanterinizi, depo ve mağazalarınızı tek çatı altında yönetebiliyorsunuz. Satışa iskonto, fotoğraf ve yeni müşteri ekleme gibi özelliklere de sahip uygulamanın dahili barkod okuyucu özelliği de bulunuyor. Uygulamanın en önemli fonksiyonlarından biri ise internetsiz işlem yapılabiliyor olması.
KOBİ Vadisi: Bir fikri olanlardan yatırımcı ya da ortak arayanlara, satılık markalar ve şirketlerden sektörel analizlere kadar bir KOBİ’nin veya girişimcinin ihtiyacı olan pek çok çözümü bir arada sunan bu uygulamayı da takip etmenizde fayda var. Uygulama aynı zamanda yeni iş kurma aşamasında olanlara detaylı raporlar, pazarlama planları ve finansal tablolar gibi altyapı çalışmaları da sağlıyor.
Ticaretin Kadınları: Türkiye genelindeki kadın girişimcileri tek çatı altında buluşturan bu mobil uygulama sayesinde işletmeniz için ortaklar bulabilir, tüm derneklerle ve kadın girişimcilerle mesajlaşabilir, pazar alanınızı genişletebilir, kamu ve özel sektör ihalelerinden haberdar olabilirsiniz. Ayrıca, platformun sağladığı eğitim atölyeleri, yönlendirmeler ve dokümanlar sayesinde yeteneklerinizi de geliştirebilirsiniz.
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
LİCE’DEKİ ÇİFTLİĞE YETERLİ FON BULUNDU
Girişimcilerin ve KOBİ’lerin ihtiyaç duyduğu finansmanı sağlamasına aracılık eden fonlama platformu Fongogo, keçi ve inek çiftliği kurmak için yola çıkan Diyarbakır Lice Kadın Kooperatifi’ne gerekli desteği oluşturdu. Kooperatif Başkanı Bedriye Dolak, “Kitle fonlaması, bugüne kadar ulaşamadığımız kitlelere ulaşmamızın önünü açtı. Kadınların ekonomi ve üretime katılımlarının önündeki engellerin kaldırılması için çalışmalarımızı aralıksız sürdüreceğiz” diye konuştu.
KISA... KISA... KISA...
GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ TAM GAZ
KOBİ’lere bilgi ve beceri kazandırmak amacıyla düzenlenen ‘İşimi Yönetebiliyorum’ programının son durağı Eskişehir oldu. Projeye destek sağlayan Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Süleyman Sönmez, “Geleceğimiz için büyük bir önem taşıyan ‘dijital’, ‘yeşil’ ve ‘toplumsal’ dönüşümü 3D olarak tanımlıyoruz. Bu bakış açımız doğrultusunda Türkiye ekonomisinin yapı taşı olan KOBİ’lerimizi entelektüel ve sosyal sermaye ile donatarak, dönüşümlere en hızlı şekilde adapte olmalarını amaçlıyoruz” dedi.
TALEP PATLADI
Pandemi sonrası kendi işini kurmaya karar veren Esra Nur Ulusoy, emzik askıları üreten markasını hayata geçirdi. Aldığı bir dikiş makinesiyle ayda 2 bin 500 emzik askısı üreten Ulusoy, kısa sürede Türkiye’nin 81 iline ürün göndermeye başladı. Taleplere yetişmekte zorluk çeken Ulusoy, 9 kadına da istihdam sağladı. Bugüne kadar alışveriş sitelerinden üzerinden satış yapan Ulusoy, kendi sitesine de önemli yatırımlar yapıyor. Girişimi eşiyle birlikte başlattıklarını ifade eden Esra Nur Ulusoy, “Ürünlerimizin birebir aynıları piyasaya girdi ve kendi rekabet ortamımızı yarattık. Fakat bizim kendi hedeflerimiz var. Biz özgün, sürdürülebilir, doğaya ve topluluğumuza sorumlu bir şekilde yenilikler yapmaya devam edeceğiz. Şirket olarak büyümek bizim için ne kadar önemliyse sektörel gelişime ön ayak olmak da bizi son derece mutlu eden hedeflerden biri” diye konuştu.