Murat GülderenTeknoloji dünyası destek yarışında

HABERİ PAYLAŞ

Teknoloji dünyası destek yarışında

Tüm dünyayı yasa boğan iki büyük deprem felaketinin ardından kurtarma çalışmaları canla başla sürerken, bir yandan da evleri yıkılan kişilere destekler artarak devam ediyor. Her koldan yapılan yardımlara ve çağrılara teknoloji dünyasına yön veren şirketler de ilk günden beri sessiz kalmadı ve yardım musluklarını ardına kadar açtı.

KPMG TÜRKIYE: 143 ülkeyi kapsayan global ağları içerisinde seferberlik ilan etti. KPMG Küresel Başkanı Bill Thomas, üye ülkeleri bağış kampanyasına davet etti ve önce kendisi 100 bin dolar bağış yaparak kampanyayı başlattı. Şirket ayrıca Hollanda ofislerinin desteğiyle, afet bölgesinde bir sahra hastanesi kurmak için çalışmalara da başladı.

Haberin Devamı

PUBG MOBILE: AFAD ve AHBAP Derneği’ne kurtarılma, barınma, giyecek ve gıda gibi temel ihtiyaçların karşılanması için 3 milyon 700 bin TL tutarında bağış yaptı.

INFINIX TÜRKIYE: Global mobil teknoloji markası Infinix de deprem bölgesine ısıtıcıdan, powerbank’e, battaniyeden el fenerine kadar onlarca çeşit elektronik cihazı içeren yardım TIR’ını gönderdi.

GENERAL MOBILE: Yerli teknoloji devi, 1000’e yakın powerbank ve 3 bini aşkın kablo gibi enerji aksesuarları yolladı. Şirket, doğacak yeni ihtiyaçlara göre de hazırlıklarını yapıyor. mAORUS TÜRKIYE: Donanım teknolojileri firması, iş ortakları Vektron Elektronik ile birlikte bölgeleye 30 taşınabilir jeneratör, insani yardım kolileri ve 2 bin 360 powerbank gönderdi.

MONSTER NOTEBOOK: Acil ihtiyaç listesinde yer alan güvenlik, ısınma ekipmanları ve enerji üretimi sağlayacak teçhizatları temin ederek AKUT ekiplerine teslim etti.

LOGITECH TÜRKIYE: Şirketin başkanı ve CEO’su Bracken Darrell, kamu ve sivil toplum kuruluşları aracılığıyla aynı ve nakdi destek sunduklarını belirterek, aralarında dünya genelindeki şirket çalışanlarının da yer aldığı bağış kampanyası başlattılarını söyledi.

KONTROLMATIK TEKNOLOJI: Şirketin Başkanı Sami Aslanhan, bölgeye acil ihtiyaçlardan biri olan 7 kabinli konteyner tuvaletler yapacaklarını belirterek, “Öncelikli 10 set prototip üretip göndereceğiz. Akabinde ise seri üretime başlayacağız” dedi.

Haberin Devamı

SUNNY ELEKTRONIK: Sunny Yönetim Kurulu Başkanı Adem Atmaca, ilk etapta 2 milyon TL yardım gönderdiklerini belirterek, “Fakat şu an durduk. Önümüzdeki haftalarda bir yardım kampanyası başlayacaktır. O zaman da nakit yardımda bulunacağız. Kalıcı konteyner evlere ihtiyaç var. Diğer giden malzemelerin zayi olmamasına dikkat etmek gerekiyor” dedi.

SIGNIFY TÜRKIYE: Bölgede ciddi bir aydınlatma ihtiyacı olduğu için AKUT işbirliğinde Hatay bölgesinde 750 solar armatür ve 1700 LED projektör sağlıyor. GlobalMedic işbirliğiyle 10 bin acil yardım kitini de bölgeye gönderdi. Bu kitlerde solar cep boyu aydınlatma ürünleri, demir eksikliği ve anemiyi tedavi etmek amacıyla Lucky Iron Fish ürünleri bulunuyor.

TAŞI24: İstanbul’da kısa süre önce faaliyete başlayan dijital nakliye platformu Taşı24, Özbekistan Kültür, Araştırma ve Dayanışma Derneği ile birlikte Hatay’a 1 tır ve 2 kamyonet ile jeneratörden bebek mamasına, battaniyeden yiyeceğe kadar onlarca acil ihtiyaç malzemesini teslim etti.

Haberin Devamı

HUAWEI: Afet bölgesinde kesintisiz iletişimin sağlanması ve hasar gören şebekenin onarımı için büyük miktarda mobil baz istasyonlarını, dizel jeneratörleri ve şebeke yedek parçalarını acilen bölgeye iletti. Şirketin ekipleri sahada operatörlerle birlikte çalışıyor. Ayrıca yetkili kamu otoriteleriyle birlikte diğer yardımları planlama süreci de devam ediyor.

AMAZON TÜRKIYE: Yardım ve ihtiyaç malzemelerini taşıyan ilk 4 TIR’ı, Kızılay’ın Hatay ve Malatya depolarına ulaştı. Kızılay, AKUT, AHBAP, Dünya Gıda Programı, Save the Children ve UNICEF’e ilk aşamada toplam 500 bin dolar tutarında fon yardımı yaptı. Ayrıca Amazon Web Services platformu ve AWS Türkiye, teknik destek gücünü afet kapsamında hızlı çözümler oluşturulması için de seferber etti.

TEKNOSA: Isıtıcı, powerbank, pil ve hızlı şarj cihazı gibi önemli teknolojik ihtiyaçları bölgeye ulaştırdı. Bunların yanı sıra depremzedeler için özellikle kışlık giysiler ve temel ihtiyaç malzemelerinin de yer aldığı paketler hazırlayarak gönderimini yaptı. Şirket, yetkili koordinasyon merkezleriyle bağlantılı olarak ihtiyaçlara göre destek vermeye devam edecek.

MEDIAMARKT: Bugüne kadar afet bölgesine doğru yola çıkardığı üç tırda, ısıtıcı, powerbank ve şarj aleti olmak üzere yaklaşık 10 bin ürünü bölgeye ulaştırıldı. Elektronik ürün ihtiyacını karşılamak üzere AFAD koordinasyonu ile yardımlarına devam ettiği açıklayan şirket, ekstra ihtiyaç kolileri de hazırladı. Şirket ayrıca, depremden etkilenen bölgelerdeki tüm çalışanlarına maddi destek paketi de sağladı.

META: Bu afet sürecinde Facebook ve WhatsApp ile iletişim akışını kolaylaştıran Meta, yerel yardım, kurtarma ve iyileştirme çalışmalarına doğrudan 550 bin dolar bağışladı. Nakit ve reklam kredisi olarak yapılan bu bağış, Türk Kızılay, AHBAP ve AKUT gibi kuruluşların desteklenmesine, çevrimiçi bağış toplama kampanyalarının büyümesine ve insanların kurtarma ve yardım çalışmaları ile ilgili bilgilere erişmelerine yardımcı olacak.

HP TÜRKIYE: HP Türkiye Genel Müdürü Emre Alaman, “Sadece acil ihtiyaçlara değil, orta ve uzun vadeli yardım ve eğitim projelerine de destek veriyoruz. HP çalışanlarının bağışları ve HP Vakfı’nın katkılarıyla birlikte toplam bağış miktarı bugüne kadar 500 bin dolara yaklaştı ve giderek artıyor” diye konuştu.

 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder