Küresel pazarda öne çıkmak isteyen KOBİ’ler için yapay zeka artık vazgeçilmez oldu. Çünkü bu sayede veriye dayalı en doğru kararlar sadece birkaç saniyede alınabiliyor. Bu da rakiplerin anında önüne geçmenizi sağlıyor. Peki bu nasıl oluyor? İşte aşama aşama taktikler...
A’DAN Z’YE ANALİZ
Verilere dayalı öngörüler sunma, risk analizi yapma, A’dan Z’ye en verimli maliyet hesabını ortaya çıkarma, müşteri davranışlarını, sosyal medyayı, hedef kitleyi ve pazar trendlerini analiz etme gibi yetenekleri olan yapay zeka, KOBİ’lerin de artık hayatına girmeye başladı. Ortak amaç, daha hızlı ve verimli kararlar alarak, küresel pazarda güçlü bir rekabet avantajı elde edebilmek. Peki yapay zeka, KOBİ’lerin karar alma süreçlerinde ne gibi roller oynuyor? Konuyu uluslararası yönetim danışmanlığı şirketi BeNova Consulting Genel Müdürü Erdinç Mert ile enine boyuna masaya yatırdık.
HER ŞEY VERİ SETİNDE
Yapay zekanın her şeyden önce büyük veri setlerini hızlı ve derinlemesine analiz ettiğini belirten Erdinç Mert, “Veri seti, hangi ürünün hangi saat aralıklarında satıldığı, müşteri kitlesinin ne olduğu, yaşadığı bölge, trend eğilimleri, satın alma alışkanlıkları, ürünle ilgili sosyal medyada yapılan yorumlar, ziyaretçi sayısı ve rakiplerin fiyat politikası gibi bilgileri içerir. Bu da yöneticilerin çok daha bilinçli kararlar almasının ilk adımıdır” dedi.
RİSK YÖNETİMİ HAZIR
En kritik noktalardan birinin ise risk yönetimi olduğuna dikkat çeken Mert, şu bilgileri verdi: “Geliştirilmiş yapay zeka yine burada devreye girerek, geçmiş veriler ve mevcut piyasa koşulları üzerinden potansiyel riskleri analiz eder. Böylece KOBİ’ler, finansal kayıpları en aza indirmek için proaktif önlemler alabilir ve risk yönetimini daha etkin bir şekilde gerçekleştirebilir. Örneğin yapay zeka, geçmiş satış verilerini analiz ederek hangi mevsimde hangi boya türlerinin daha fazla talep gördüğünü belirleyebilir. Bu sayede, aşırı stoklanma veya stok yetersizliği gibi risklerin önüne geçilebilir.” Mert, yapay zekanın diğer karar alma süreçlerinde ne gibi roller aldığını da şöyle özetledi:
MÜŞTERİYİ BAĞLIYOR
* Üretimden lojistiğe kadar tüm süreçlerde maliyetleri analiz eder ve en uygun maliyet yapısını önerir. Böylece kaynaklar daha verimli kullanılır.
* Kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri oluşturulmasına yardımcı olur. Bu, müşteri memnuniyetini ve bağlılığını artırır, satışları yükseltir.
* Pazar trendlerini ve rakip analizlerini sürekli izleyerek, KOBİ’lere rekabet avantajı sağlayacak stratejiler geliştirmelerine yardımcı olur.
* Tarihsel satış verileri ve mevcut piyasa koşullarını kullanarak gelecekteki talebi tahmin eder.
ANLIK GERİ DÖNÜŞLER...
* Üretim planlamasını ve stok yönetimini optimize ederek hem israfı önler hem de müşteri taleplerine zamanında cevap verir.
* Sosyal medya platformlarından toplanan verileri analiz eder.
* KOBİ’lerin marka bilinirliğini artıracak stratejiler geliştirmesine yardımcı olur.
* Müşteri geri bildirimlerini izleyerek, ürün ve hizmetlerin iyileştirilmesine olanak tanır.
* Farklı senaryoları değerlendirerek KOBİ’lere en iyi karar seçeneklerini sunar.
* Çalışan performansını izleyerek gelişim alanlarını belirler ve en uygun işe alım süreçlerini optimize eder.
* Yapay zeka destekli chat botlar ve otomatik yanıt sistemleri, müşteri sorularına anında ve doğru yanıtlar vererek, müşteri memnuniyetini artırır.
HERKESE ÜCRETSİZ GÜVENLİK EĞİTİMİ
15 VİDEO İÇERİĞİ
Timus Siber Güvenlik, Türkiye genelinde ‘Herkes İçin Siber Güvenlik’ sosyal sorumluluk projesini hayata geçirdi. Şirket, herkesicinsiberguvenlik. net web sitesi üzerinden iş kolu fark etmeksizin herkese ücretsiz eğitim desteği veriyor. Şirketin Türkiye Ülke Müdürü Artuğ Tikiç, “Projemiz özelinde 15 farklı video içeriği ile siber güvenlik farkındalığını artırmayı hedefliyoruz. Eğitimi tamamlayanlara da sertifikalarını gönderiyoruz” dedi.
KOBİ’LERE UYARI
Şu ana kadar 10 bine yakın kişiye, temel siber güvenlik eğitimi verdiklerini söyleyen Tikiç, “Siber saldırılar KOBİ ölçeğinde işletmeleri hedef almaya başladı. Güçlü şifreler kullanmak, güvenilir anti-virüs programlarına sahip olmak, güncel yazılımlar kurmak gibi temel adımlar, kişisel siber güvenliği sağlamak için kritik rol oynuyor. Özellikle finans gibi kritik iş süreçlerinde güvenli olmayan dijital platformların kullanımı, işletmeleri kötü niyetli kişilerin hedefi haline getirdi” diye konuştu.
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
KARADENİZLİ KADINLAR GÜÇBİRLİĞİ OLUŞTURDU
Karadeniz’deki 7 ilden 8 kooperatifin katılımıyla Karadeniz Kadın Kooperatifleri Birliği kuruldu. Birlik çatısı altındaki kooperatifler, gastronomi, el sanatları, tıbbi aromatik bitki yetiştiriciliği ve hijyen alanlarında faaliyet gösteriyor. Açıklamada, kadın kooperatiflerine proje yazma, sosyal medya hesaplarını yönetme, kooperatifçilik eğitimi, finansal okur yazarlık, liderlik, e-ticaret gibi alanlarda destek sağlanacağı aktarıldı.
KISA... KISA... KISA...
AKILLI YAZILIMLA BİRKAÇ DAKİKADA MODA TASARIMI
Yapay zeka ile moda koleksiyonları tasarlayan yerli girişim Refabric, 1.16 milyon dolar yatırım aldı. Sadece birkaç dakikada talebe uygun tasarımlar geliştirebilen platform, markaların geçmiş verilerini de baz alarak güncel moda analizleri yapıyor. Moda dünyasında yeni bir çığır açmayı hedefleyen platform böylece gelecekteki moda trendlerini de tahmin edebiliyor. Yazılımın markalara hızlı pazarlama konusunda da ciddi kolaylık sağlayacağı öngörülüyor.