Murat GülderenYoutuber olma aşkı kamera pazarını uçurdu

HABERİ PAYLAŞ

Youtuber olma aşkı kamera pazarını uçurdu

Yeni neslin YouTuber olma aşkı, profesyonel kamera pazarını hızla büyütmeye başladı. Çekimlere önce telefonlarıyla başlayan YouTube’lar genellikle kazandıkları ilk parayı iyi donanımlı bir kameraya yatırıyor. Türkiye’deki YouTuber’ların en az yüzde 60’ının profesyonel kameraya geçiş yaptığı tahmin ediliyor. Ayrıca cep telefonu kameralarının hızla gelişmesi sayesinde fotoğraf ve video çekmeyi öğrenen normal vatandaşların da profesyonel kameralara ilgileri daha da artıyor.

İSTANBUL’A DENEYİM MERKEZİ

Haberin Devamı

Akıllı telefonların son 10 yılda sektörü kökten değişime uğrattığına dikkat çeken Canon Eurasia Ülke Direktörü Alexandre Emeryk, “Canon, bu devrime eşlik etti. Yani bu devrim bize yarar sağladı. Piyasadaki beklentilere anında çözüm ürettik ve üretmeye devam ediyoruz. Şu dönemde hiç olmadığı kadar fotoğraf çekiliyor. Yani görüntülerden oluşan bir dünyada yaşıyoruz. İnsanlar fotoğraf çektikçe daha çok kalite ve daha detaylı özellikler arıyor. Biz de tam bu noktadaki fırsatı yakalıyoruz. Gelecek yıl İstanbul’a deneyim merkezi de açacağız. Burada, uzmanlarımız eşliğinde vatandaşlara cihazlarımızı kullandıracağız. Ayrıca mevcut müşterilerimizle daha yakından temasta olacağız” diye konuştu.

Youtuber olma aşkı kamera pazarını uçurdu

SINEMACILARLA ÖZEL ANLAŞMA

Netflix ve Hollywood yapımı bazı film ve diziler için anlaşmalar yaptıklarına da değinen Nair, “Sözleşmemiz gereği film çekimlerinde sadece bizim ürünlerimizi kullanıyorlar. Burada da öne çıkan cihazımız EOS Cinema. Bu cihazımızı film yönetmenlerinin geri bildirimleri doğrultusunda geliştirdik. O nedenle ilk kez Hollywood’da kullanılmaya başlandı. Sinema alanında prodüksiyon şirketleriyle işbirliğine girerek ilerliyoruz. Türk prodüksiyon şirketleriyle de bu yönde çalışmalarımız var” diye konuştu. Program kapsamında, “EOS R Sistemi’nin 5 yılı” içerisinde 11 tam kare aynasız kamera gövdesi, 35 lens ve çeşitli aksesuarlar ilk kez bir arada sergilendi.

TÜRKİYE BÜYÜK FIRSAT SUNUYOR

Canon Orta Doğu ve Türkiye B2C İş Birimi Direktörü Binoj Nair ise yıllık cirolarının yüzde 8’ini Ar-Ge’ye ayırdıklarını belirterek, şu bilgileri verdi: “Eğitimli ve genç nüfusa sahip Türkiye, Canon için büyük fırsat. Burada içerik üretimi gittikçe artıyor, videolar ve hikayeler her gün daha fazla paylaşılıyor. Şu an G7X Mark III, YouTuber’lar tarafından en çok tercih edilen cihaz. Genel olarak en çok talep gören cihazımız ise EOS R serisinden. Bu cihaz herkese hitap ediyor.”

Haberin Devamı

Youtuber olma aşkı kamera pazarını uçurdu

Sıradaki haber yükleniyor...
holder