Fransa Cumhurbaşkanı Macron’un partisinden 39 yaşındaki milletvekili Coralie Dubost, 8 bin Euro’luk iç çamaşırı harcamasını iş gideri olarak yazdırınca ülke karıştı. Tepkiler üzerine Dubost istifa etti. Ama istifa ederken de herhangi bir yolsuzluk yapmadığını söyledi. Vekillik yaparken giydikleri ile özel hayatında giydikleri ayrı olduğu için bu harcamayı yaptığını açıkladı. Dahası çoğunluk, bu savunmasını haklı buldu ancak kriz kontrolden çıktığı için görevi bıraktı. Zira Fransız kültüründe iç giyim, dış giyim kadar, hatta ondan daha önemli bulunuyor.
TAKIM ŞART
Dünyada en çok iç çamaşırı alışverişi yapan kadınlarda Fransızlar başı çekiyor. Kıyafet bütçelerinin yüzde 30’u iç giyime gidiyor. Fransız çoğu kadın için iç çamaşırı takım olarak giyilmeli ve sürekli yenileri alınmalı. “Sadece içten güzel giyinenlerin ülkesinde şık insanlar olur” diye bir deyişleri de var. Halk arasında birbirine kızıp şaka yollu takılanların “Sana cenazende uyumsuz iç çamaşırlar giydiririm” deyişi bile var. Birçok kadın kariyeri için önemli günlerde en güzel iç çamaşırlarını giyiyor. Kendini çekici hissetmenin güç ve özgüven verdiğini biliyorlar.
DÜNYAYI KENDİLERİNE BENZETİYORLAR
En çok ipek modelleri tercih ediyorlar. Son yıllarda dünyada da Fransız kadınları gibi iç giyime düşkünlükte artış var. Kadınların dişiliğiyle barışması ve Rihanna’nın öncülüğünde her kadın bedenine uygun seksi modeller çıkmasının payı büyük… Çünkü doğuya gittikçe seksi iç çamaşırı, hafiflik ile bir tutulur ve jartiyerli modeller daha çok metreslere ‘yakıştırılırdı’. Bu kalıplar artık yıkıldı.
FRANSIZ FORMÜLÜ
Fransız kadınların çoğu iç çamaşırların makine yerine elde beş dakika yıkanmasını savunuyor. İç çamaşır takımlarına para yetiştirmek de kolay değil. Onun için her bir sütyene üç külot düşecek şekilde alışveriş yapıyorlar. İç çamaşırına giyilecek kıyafet ile aynı anda karar veriyorlar. Son dakika giyilecek bir ihtiyaç ürünü olarak görmüyorlar.
EN BÜYÜK ET ŞİRKETİ ALTERNATİF PROTEİN UZMANI ARIYOR
70 ülkede 155 binden fazla çalışanı olan dünyanın en büyük et şirketlerinden Cargill, hayvanlar dışında protein kaynaklarına yatırım yapıyor. Şirketin son ilanını bitkisel beslenme danışmanı arkadaşım Tuğçe Uluurgun Soykan’dan öğrendim. Alternatif protein geliştirmek için üst düzey bir gıda bilimcisi aradıklarını duyurdular.
ş tanımında hayvansal et ile aynı işlevi görecek alternatif protein gelişimine katkı beklendiği yazıyor. Bitkisel veya sentetik et üretimi pazarı sandığımızdan hızlı büyüyor. Hayvan tüketmemizin iklim krizindeki rolü düşünülünce alternatif arayışı bize yuva olan bu gezegene ve Tanrı’nın bize bahşettiği bu kusursuz hayata borcumuz haline geliyor aslında…
EMOJİ UYUMU VE FLÖRT IŞIĞI
- Siz hiç ‘emoji kafası uyuşması’ diye bir kriteriniz olduğunu biliyor muydunuz? Biri sizinle sohbeti ilerletmiyorsa kullandığınız emojileri gözden geçirin. Bu arada emojilerin anlamlarının yaş grubuna göre değiştiğini hatırlatayım. Konuştuğunuz kişi, başka bir anlamda gözleri dolmuş surat emojisi attığınızda bunu sadece üzgün ifade olarak anlıyorsa sıkıntı yaşanabiliyor…
- İlk buluşmada gidilen yerin en önemli özelliklerinden biri ışığı. Hatta bu ışık meselesi biz kadınlar için çok hayati. Aydınlatması kötü olan bir yer tüm ambiyansı mahvedebilir. Kimbilir kötü ışık yüzünden ne aşklar başlamadan bitmiştir…