Rükzan SağırLogolu giyinmek neden kıroluk oldu?

HABERİ PAYLAŞ

Logolu giyinmek neden kıroluk oldu?

Finansal belirsizlik içindeki dünyada adeta bir rönesans yaşandığının farkındayız hepimiz, değil mi? Yoksulluk sınırındaki nüfus artarken lüks pazarı tarihin zirvesini görüyor. 2022’de lüks pazarın müşteri nüfusu 400 milyonu buldu. 2030’da 500 milyonu geçmesi bekleniyor.

2023’te lüks pazarın satışları 380 milyar Euro’yu görecek. Bu, geçen yıla göre yüzde 12’lik bir artış demek...

Logolu giyinmek neden kıroluk oldu

Marka bayrağı gibi gezinen milyarder Kylie Jenner da artık üzerinde logo olmayan yüz binlerce dolarlık kıyafetler giyiyor.

Haberin Devamı

Pandemi sonrası dünyanın en pahalı çantalarını satan Louis Vuitton, Hermes markaları ve otomobil devi Porsche, satış rekoru kırdı. Dünyanın en zengin insanının Louis Vuitton’un da aralarında bulunduğu lüks markalar zinciri LVMH’nin CEO’su Bernard Arnault olması bundan...

Logolu giyinmek neden kıroluk oldu

Sofia Richie, sessiz lüks akımının önemli bir öncüsü.

Öte yandan bu hafta Paris Erkek Moda Haftası’nda da gördüğümüz üzere logo çılgınlığı birden son buldu. Onun yerini ‘sessiz lüks’ adlı bir akım aldı. Lükse ilgi bu kadar artmışken logosuzlaşmaya neden yönelinmiş olabilir?

Logolu giyinmek neden kıroluk oldu

GÜNEY AFRİKA ÖRNEĞİ

Nedeni için Güney Afrika’ya bakabiliriz... Zenginler, yoksullaşan halkın gözüne batmaya başladıkça evlerini şehir merkezinden uzağa, mümkünse kırsal kesime taşımaya başlamışlardı. Villalarının önüne elektrikli çitler germişlerdi. Çünkü tehlike altında hissediyorlardı. İşte aynı sebeplerden ultra zenginler, logolu kıyafetlerle hedef haline gelmeye çekinmeye başladı. İyi tarafından bakarsak, logo görgüsüzlüğü bir süreliğine aramızdan ayrıldı. Logosuzluk, insanları en azından giyimde eşitliğe biraz daha yaklaştırması açısından sağlıklı bir gelişme oldu.

Logolu giyinmek neden kıroluk oldu

İyi olmaya çalışmak balıkları da kapsıyor

Dünya sağlık günü olarak da bilinen ‘Global Wellness Day’in arkasında bir Türk var. 12 yıldır Belgin Aksoy öncülüğünde kutlanıyor. Amaç, bir gün boyunca iyi yaşam kültürünü benimsemeye çalışmak, iyi ve sağlıklı olma haliyle ilgili bir farkındalık yaratmak. İşte bugünü Bodrum Yalıçiftlik’te eşsiz bir doğa içinde yer alan Hapimag Sea Garden Resort’te kutladım. Burası da ‘sessiz lüks’ün konaklama şubesi!

Haberin Devamı

Zira Hapimag, dünyada sürdürülebilir tatil akımının öncülüğünü üstleniyor. Kendine karşı iyi olmaya çalışmanın yolunun doğaya, dünyaya karşı da iyi olmaya çalışmaktan geçtiğini ilke edinen tesiste, çevrenin düşünülmediği tek bir adım yok. Atık sular ve yemeklerin tamamı değerlendiriliyor. Sadece insanlar, çevre, kedi-köpek değil, denizdeki balıklar ve tesisteki İran tavuklarının sağlığı dahi düşünülüyor. Operasyonlar Müdürü İlker Adaş, misafirlerin, iyi niyetle de olsa balıklara ekmek atmak için denizin ortasındaki yapay iskeleye gittikleri anlaşılınca bu iskelenin kaldırıldığını anlattı.

Logolu giyinmek neden kıroluk oldu

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DERSİ

Balıkların keyfinin yerinde olduğunu belirten esprili uyarılar var. Kontrolsüz beslenmemeleri için de İran tavuklarına yemek verilmemesi rica ediliyor. İşletmedeki tüm çalışanların misafirlerle aynı yemekleri yiyebildiği, aynı koşullardaki evlerde kalabildiğini de İlker Bey’den öğrendim. Evet, maalesef diğer tesislerde çoğu kez emekçiler personel yemeğine ve izbe konutlara mahkum ediliyor…

Haberin Devamı

Yönetimden alt kadrolara kadın ağırlıklı çalışanların olması, zeytinyağı, madalina reçeli, keçiboynuzu kurabiyesi, karakılçık buğday ekmeği gibi yerel lezzetleri yaşatmaya çalışmaları da cabası. Zira, sürdürülebilir bir hayat, çevre duyarlılığının yanında insani ve kültürel duyarlılıktan ayrı düşünülemeyecek kadar büyük sorumluluk istiyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder