Rükzan SağırMahkemeyi sirke çevirmek moda oldu

HABERİ PAYLAŞ

Mahkemeyi sirke çevirmek moda oldu

Son bir haftada dünyanın gündeminin merkezinde bir kayak kazası davası vardı. 2016’de aktris Gwyneth Paltrow’un bir başka tatilci Terry Sanderson’a pistte çarpıp kalıcı olarak yaralamakla suçlandığı dava. Sanderson 300 bin dolar istedi. Aslında bu tür davalarda uzlaşmak çok kolay. Ama Paltrow bu yolu seçmedi. Arkadaşı olan şarkıcı Taylor Swift’in cinsel tacizle suçladığı adama açıp kazandığı 1 dolarlık dava gibi karşı dava açtı. 1 dolar talep etti. Yani niyeti bu davayı medyaya malzeme etmekti. İşte bu tür davalar moda oldu. Hollywood’un tacizle suçlanan prodüktörü Harvey Weinstein davası, eski çift Amber Heard-Johnny Depp’in hesaplaşma davaları… Bizleri ünlülerin davalarıyla ilgili en çok cezbeden durum, bir yıldızı hayatının en savunmasız ve en düşük anlarında görebilme ihtimalinin büyüsü. Tıpkı bir sirk gibi.

Haberin Devamı

Mahkemeyi sirke çevirmek moda oldu

NE BÜYÜK DERTLER VAR

Her an yaşanabilecek olası bir kazayla yıllar boyunca korunan o itibarın yerle bir olabilme ihtimalini, rezil olma ihtimallerini seviyoruz. Paltrow davasının en trajikomik anlarından biri, “Bu kaza yüzünden yarım gün kayak yapamadım” diyerek zarara uğradığını söylemesiydi. Ne büyük dertler var… Gerçi Paltrow kariyeri boyunca diğer ünlüler gibi ‘sıradan, herkes gibi biriyim’ türünden sahtekarca mesajlar vermekten hep uzak durmuştu.

Hatta “Yılda 25 bin dolar kazanan biri gibi davranmamı bekleyemezsiniz” diyerek lüks hayatını savunmuştu. Mahkemeye de sade ama her biri pahalı kıyafetlerle giderek ulaşılmaz hayatını sergilemekten çekinmedi. Hayatının en iyi oyunculuk performansını, kendini oynadığı bu davada sergiledi. Üzerine servetini de artıracağına bahse girerim. Bu ‘hukuk mücadelesini’ hangi dijital platformda belgesel olarak izleyeceğimizi merak ediyorum.

ALIŞVERİŞTE EŞİTLİK DEVRİMİ

1873’ten bu yana dünyada giyimi şekillendiren jean markası Levi’s, yapay zekalı yeni alışveriş deneyimini tanıttı. Hollandalı dijital moda stüdyosu Lalaland.ai ile işbirliği yapan marka, internet alışverişinde daha eşitlikçi bir deneyim için hiper gerçekçi dijital modeller kullanmaya başlayacak. Yani farklı vücut tipi, ten rengi ve yaşlara göre ürünlerin nasıl göründüğünü bilmek mümkün olacak.Lalaland. ai, kullanıcıların avatarları fiziksel, duygusal ve farklı pozlarda oluşturmasına ve giydirmesine olanak tanıyan bir yazılım sunuyor.

Haberin Devamı

Mahkemeyi sirke çevirmek moda oldu

BORAN KUZUM FARKI

Yeni neslin, kullandığı markaların etik değerlerine verdiği önemi çok iyi yerinden yakalayan bir yaklaşım. Gençler çevreci olmayan, cinsiyetçi markalara hemen mesafe koyuyor. Çağı yakalamak için yeni bir marka olmaya gerek yok yani. Kendini güncellemek önemli. Çeşitlilik ve kapsayıcılığı hedefleyen Levi’s, seçtiği marka yüzlerinde de bu hassasiyetlere önem veriyor. Türkiye’de de reklam elçisi olarak aktör Boran Kuzum’la çalışması tesadüf değil. Kendisi, 2020 GQ Türkiye Eşitlik Ödülü’nün sahibi.

Tarihi eserlerden elinizi çekin

Haber şu: “Efsanevi polisiye yazarı Agatha Christie’nin romanları, taşıdığı ırkçı ve duyarsız ifadeleri ortadan kaldırmak için yeniden yazıldı. Romanlarındaki bazı tanımlamalar ya değiştirildi ya da tamamen kaldırıldı.” Ne münasebetle? Kitaplar bir dönemin zihniyetini, düşünce yapısını anlamaya hizmet eder. Günümüze hitap etme zorunluluğu yoktur. Shakespeare eserlerine de aynısı yapıldı. ABD’de bazı üniversiteler kütüphanelerinden kaldırdı.

Haberin Devamı

Her eseri bugüne göre yeniden düzenlemek ırkçılıkla mücadele değil, tarihi belleği yok etmektir. Aktris Jennifer Aniston da geçen gün Friends dizisiyle ilgili benzer bir serzenişte bulundu. Bugünün değer yargılarına göre dizisindeki mizahın çok ofansif bulunduğunu söyledi. Aynısı ‘Office’ dizisi için de geçerli. Bugün çekilseler taşa tutulurlardı. Bu sağlıklı bir ‘gelişim’ değil. Hatta bu kadar alıngan ve hassas olmak, doğal seçilimde insana kaybettirir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder