Rükzan Sağır'Normal yaşamak' marjinal oldu
HABERİ PAYLAŞ

'Normal yaşamak' marjinal oldu

Kıyafetleri tekrar tekrar giymek, çantaları ömür boyu kullanmak, yıllarca aynı telefonu ve kılıfını kullanmak, az ürünle cilt bakımı yapmak... Sosyal medya akışlarına bakınca böyle yaşayan insanların nesli sanki tükenmiş gibi.

Normal yaşamak marjinal oldu

Sürekli farklı giyinen, farklı çantalar takan, telefon modelini güncelleyen, her hafta ayrı bir kılıfla ayna selfie’si paylaşan, her gün yeni cilt bakım ürünleri deneyen kişilerden geçilmiyor. Oysa gerçek hayat böyle mi? Normal hayat böyle mi? Değil. Ekran kaydırarak büyüyen ve değer algısı ekranlarda gördükleriyle şekillenen Z kuşağı, bugünlerde normal hayatı keşfediyor! Artık yetişkin olan Z kuşak arasında normal yaşam akımı var. Aynı kıyafetleri giymek, aile büyüklerinden kalma eşyaları kullanmak, dolaptaki malzemelere göre yemek hazırlamak, ergenlikten kalma cüzdanı taşımak gibi, bez çanta takmak gibi ‘normal’ yaşam şartlarını benimsiyorlar.

Haberin Devamı

Normal yaşamak marjinal oldu

‘EKSİK TÜKETİM’

Bu akıma katılanlarda ciddi bir artış var. Bazısı ergenliğinden kalma saç düzleştiricisini hâlâ kullandığını, 10 yıldır aynı televizyonu olduğunu, otomobil yerine toplu taşımaya bindiğini, bazısı tırnaklarını yaptırmadığını, botoksu olmadığını söyleyerek bu furyada kendine yer ediniyor. Bir tür sosyal onay mekanizması çalışıyor yine. Bildiğiniz ‘normal yaşamak’, bir tür ‘deneyim’ sahası yani. Ve onlar buna da bir isim bulmuş. ‘Eksik tüketim’ diyorlar. Bazıları bu akımı anlamadıklarını söylüyor. Ben de onlardan biriyim. Gerçekten her şeyin ama her şeyin ‘tüketilebilir bir içerik’ olmasının önünde engel yok. Bir kişinin normal bir insan olması eksik tüketim yapması değildir. ‘Aşırı tüketim eksikliği’ olmasıdır. Yani normal bir insanın bir cilt bakım serisinden her ürünü almaya gücü yetmez. Normal bir insan, dolapta her yemeği olmadığında dışarıdan sipariş vermez. Evde olanlardan yemek yapar zaten.

Normal yaşamak marjinal oldu

2015

BANKSY YARATICILIK KABIZLIĞI YAŞIYOR

Gizemli İngiliz sokak sanatçısı Banksy, geçen hafta en az beş eseriyle yeniden Londra’da ortaya çıktı. Pazartesi günü Kew Köprüsü’nde bir duvarın üzerinde bir keçi, salı günü Chelsea’de bir evin üzerinde birbirlerine doğru uzanan iki fil, çarşamba günü Brick Lane yakınlarındaki bir köprüde dans eden üç maymun görüldü. Perşembe günü Londra’nın güneyindeki Peckham’da bir uydu anteni üzerinde Ay’a doğru uluyan bir kurt siluetinin resmini de kendisi paylaştı. Son olarak da bir balıkçının üzerine pelikan çizdi. Bu eserler her zamanki gibi büyük bir ilgi uyandırmadı. Banksy, bir zamanlar İngiltere’nin en ilgi çekici ve tartışmalı sanatçısıydı. Ama artık tahmin edilebilir hale gelme riski taşıyor. Gerilla eserleri, estetik olarak ilginç bulunmuyor.

Haberin Devamı

Normal yaşamak marjinal oldu

2024

ESKİLER DEĞERLENİYOR

Sokak dekorasyonunun bir parçası gibi görülüyor. Ayrıca satışa çıkarılan eski eserleri servet değerinde satılıyor. Çünkü yeni eserlerinin özgünlüğünden emin olmak da zor oluyor. Taklitleri çoğalıyor. Yeni eserlerinin ‘sürpriz’ dozu az. Yaratıcılığının zirvesini 2015’te Gazze’ye gidip bombalanan bina enkazlarına Rodin’in ‘Düşünen Adam’ını andıran resmi, paslı metal top ile oynayan bir kedi resmi yaparak Gazze’yi keşfedilmeye değer bir ‘inşaat fırsatı’ olarak hicvettiğinde görmüştü. İnsanların internette en çok ‘kedi’ resimlerine bakması nedeniyle kedi çizerek dikkat çekmişti... Her sanatçı belli bir yerden sonra provoke etme ve şaşırtma gücünü kaybedebiliyor. Banksy de bu dönemini yaşıyor. Yaratıcılığın kullanım tarihi dolabiliyor demek ki.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder