Bu hafta Nobu İstanbul’un ortağı efsane oyuncu Robert De Niro, şef Nobu Matsuhisa, yapımcı Meir Teper ve Nobu CEO’su Fumihiro Tahara ile Ritz Carlton Hotel’deki basın buluşmasında bir araya geldik. De Niro, Instagram ve Twitter hesapları olmaması hakkındaki soruya “Herhalde bu bir şaka” diyerek yanıt verdi.
Dijital ortamla hiç işi olmadığını, hatta çok saçma bulduğunu söyledi. Ancak metaverse teknolojisi onun sınırlarını da zorlayabilir. Zira uluslararası restoran zincirleri artık metaverse’te de şube açmaya başlıyor. Nobu’nun planları arasında bu var mı diye merak ettim, sordum.
CEO Fumihiro Tahara, “Bu konuyu düşünmedik, PR ajansımızla görüşebiliriz, şimdiye kadar konuşmadığımız bir mesele. Ama gelecekte gündemimizde olabilir” dedi. O soru anında ekibin birbirine bakışı, sessizlik, salondaki gülüşmeler ve soruyu tekrarlamam gerekmesinden de bu konuyla ilk kez karşılaştıklarını anladık tabii.
ŞUBE SANAL, YEMEK GERÇEK
Bu konu önemli. Tüm yeme-içme sektörünü de ilgilendiriyor açıkçası. Wall Street Journal’da çıkan bir makalede fast-food zincirleri Wendy’s ve Chipotle markalarının metaverse’teki potansiyeli anlamak için harekete geçtiği yazıyordu. Wendy’s, nisanda Facebook’a bağlı sanal gerçeklik platformu Horizon Worlds’te ‘Wendyverse’ adıyla ilk şubesini açtı.
Kullanıcılar buradan gidip yemek alamıyor. Ama sanal şubenin yanındaki basketbol temalı oyunu oynuyor. Chipotle da geçen yıl sanal oyun platformu Roblox’ta şube açmıştı. Oyun formundaki şubede, markanın dürümünü başarılı bir şekilde saran 100 bin kişiye gerçek şubelerden dürüm ödülü vadediliyor.
Hatta oyundan kazanılan puanlar hediye kartına da dönüştürülebiliyor. Roblox kullanıcılarının oyladığı malzemelerden yapılan dürüm de menüde yerini aldı. McDonald’s da dijital şube açmak için patent aldı.
Z KUŞAĞI İSTİYOR
Şu bilgiler burada dursun: Snapchat araştırmasına göre Z kuşağının yüzde 92’si satın almadan önce ürünle artırılmış gerçeklik (AR) ortamında tanışmak istediğini söylüyor! Yüzde 50’den fazlası AR içeren reklamları daha ilgi çekici buluyor.
Yüzde 63’üne göre AR hayatı kolaylaştırıyor. Yüzde 60’ı için AR deneyimleri daha özel hissettiriyor. Z kuşağı, kullandığı marka ve ürünleri yenileriyle karşılaştırıp değiştirmeye diğer kuşaklara göre yüzde 20 daha yatkın.
Bunun için de AR ortamını ölçü olarak kullanıyorlar. Nobu gibi lüks segmentteki restoranların da bu oyuna katılacağını düşünüyorum. Zira Balenciaga, Gucci, Burberry, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren gibi lüks giyim markaları çoktan yerini aldı bile.