Dünyayı peşinden koşturan kadınların ideal sevgili tanımı değişti. Önce Megan Fox, rockçı MGK ile aşk yaşamaya başladı. Sonra Kourtney Kardashian, rockçı Travis Barker ile. Şimdi de Kim Kardashian’ın adı komedyen Pete Davidson ile anılıyor. Bu üç erkeğin de ortak noktası, modern zamanlarda çizilen ‘kahraman Romeo’, alfa erkeklik kalıplarına taban tabana zıt olmaları. Üçü de aykırı, dağınık ama pasaklı değiller, feminen tarzda giyinebiliyorlar, tırnakları ojeli, tüm vücutları dövmeli. “Ailenizin oyun oynamayı yasakladığı kötü çocuklar” denilecek bu adamlar, bugünün en ünlü aşklarını yaşıyor. Çünkü tutkularını ve kırılganlıklarını eve saklamıyorlar.
ÖZEL FORMÜL YOK
Daha önce model Kaia Gerber, şarkıcı Ariana Grande, oyuncu Kate Beckinsale dahil ünlü yıldızlarla da fırtınalı aşklar yaşayan Pete Davidson gibi tiplerde kadınların ne bulduğunu, yine dünyanın en seksi kadınlarından Emily Ratajkowski yanıtladı: “Çünkü savunmasız biri. Komik, neşeli. Çekici. Annesine düşkün.” Pete Davidson ideal ilişki anlayışını şöyle özetliyor: “Birlikte olduğum insana prenses gibi davranırım. Onu özel hissettirmek için sınır tanımam.” MGK ve Travis Barker da böyle yapıyor. Görüldüğü gibi özel formülleri yok. Bunlar defteri açık erkekler. Poz kesen, narsisizmin doruğundaki sahte erkeklerle dolu bir dünyada, en çok arzulanan kadınların arayacağı gerçeklikteler.
ROBOT OLMA SAMİMİ OL
İngiliz futbol kulübü Manchester United’lı futbolcuların sosyal medya hesaplarını bir şirketin yönetmesi olay oldu. Aslında bu yeni bir şey değil. Birçok büyük kulübün futbolcusu, hesaplarının yönetimini ajanslara veriyor. Ancak son zamanlarda yenilgileri sonrası futbolcuların ne kadar üzgün olduklarını paylaşarak taraftarı sakinleştirmeye çalışmasının altından PR çalışması çıkınca tartışma koptu. Kulübün sosyal hesaplarını ‘SportsPro Influencers’ şirketinin yönettiğini öğrenen taraftarlar, futbolcuların samimiyetini sorgulamaya başladı. Çünkü şirketin CEO’su Phil Lynch, taraftarın duygu grafiğine göre paylaşım yapıldığını itiraf etti. Bu grafik, her futbolcu için günde iki kez sosyal medyada tarama yapılıp çıkarılıyormuş.
TARAFTARA VERİ MUAMELESİ
Sonra en yoğun tepkiyi dindirecek bir paylaşım yapılıyormuş. Haliyle taraftarlar da futbolcuları robotik olmakla, seçmene hitap eden politikacı gibi davranmakla, takipçilerine müşteri muamelesi yapan fenomenlere benzemekle suçluyorlar. Kulüpler de haklı. Sponsorluklar, medya imajı ve pandemi sonrası tribünleri doldurma endişeleri için riske girmek istemiyor, profesyonel yardım alıyorlar. Yapay zekanın çıkardığı duygu grafiğinden yardım alınabilir tabii, ama taraftara grafikteki bir veriden daha önemli olduğunu hissettirmek kaydıyla...
ARTIK 'ÇOCUK HAKLARI FESTİVALİ'MİZ VAR
Dünya Çocuk Hakları Günü, 1989’dan bu yana küresel çapta kutlanıyor. Çocukları korumak, yaşam koşullarını iyileştirmek adına Birleşmiş Milletler’in imzaladığı ‘Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin yıldönümü. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ‘Çocuk Hakları Festivali’ düzenliyor. Bu, İBB tarihinde bir ilk. Tüm İstanbulluların ücretsiz davetli olduğu bu festival Müze Gazhane’de 19, 20, 21 Kasım’da gerçekleşecek. Özel atölyeler, oyun ve söyleşiler olacak.