Sadık Gültekin’le Doğru TercihKolay bir sınavdı

HABERİ PAYLAŞ

Bu yıl YKS’ye 3 milyon 121 bin aday başvurdu. Mezunların başvuru sayısı azaldı. Bu durum motivasyonu yüksek bir grubun sınava girdiğini gösteriyor. Dolayısıyla bu yıl YKS’de sıkı bir rekabetin olacağını söyleyebiliriz. Sınavdan çıkan adaylar matematiğin kısmen zor olduğunu söylerken, bazıları Türkçe sorularının çözümünün zaman aldığını ama kolay olduğunu söyledi. Geometri ise kısmen zordu. Adaylar, genel olarak Türkçe testinde matematikten daha fazla zaman kaybettiklerini dile getirdiler. TYT, bu yıl da adayları fazla zorlamadı. Adaylar genel olarak kolay bir sınavla karşılaştı. Yorumlama becerisini ölçen sorular çoğunluktaydı. Adaylar genelde Türkçe testinde zorlandılar.

Haberin Devamı

TÜRKÇE: Sınavda analiz yapma, akıl yürütme, yorum yapma gibi beceriler gerektiren sorular yoğunluktaydı. Seçici soru yoktu, dilbilgisi soruları da kolaydı. Metinlerde öğrencilerin okuma-anlamayorumlama yeterlilikleri ölçülmüş. Sorular ve çeldiriciler uzun fakat zor değildi. Sözcükte anlam, cümlede anlam, paragraf yorumlama soruları ağırlıktaydı. Soruların zorluk düzeyinin orta seviyede olduğunu belirtebiliriz.

TARİH: Sorular geçen yıla göre daha bilgi ağırlıklıydı, dolayısıyla adaylar tarih sorularını yanıtlarken biraz zorlandı. Bilgiye dayalı iki soru vardı. Soru kökünü doğru okuyan, temel kavramları doğru yorumlayarak akıl yürüten ve düzenli çalışan öğrencilerin kolaylıkla yapabileceği sorular da vardı. Soruların tarihi kavramlar, dönem bilgisi ve temel bilgilerin yorumlanması üzerine kurgulandığını görüyoruz.

COĞRAFYA: Sorular, temel kavram ve ilkeleri kullanma, grafik yorumlama becerisi gerektiriyordu. Düzenli çalışan, test pratiği olan, harita ve coğrafya okuryazarlığı gelişmiş öğrencilerin rahatlıkla çözebileceği sorular vardı. Bilgi gerektiren iki soru vardı, diğer sorular yoruma dayalıydı. Sorular kaliteliydi, orta zorluk düzeyinde bir sınavdı.

FELSEFE: Temel bilgi, bilgiyi yorumlama ve filozof görüşlerinin felsefi analizini yapabilme gücü ön plandaydı. Felsefe soruları adayları biraz zorladı. Bilgiye dayalı yorum gücünü ölçen, doğru okuma becerisi gerektiren nitelikte sorular vardı. Felsefenin temel kavramlarını bilmeyi ve bunlara dayanarak akıl yürütüp yorum yapmayı gerektiren sorular yoğunluktaydı.

Haberin Devamı

DİN KÜLTÜRÜ: Yeni nesil soru tarzı ile anlama, yorumlamaya yönelik sorular sorulmuş. Soruların zorluk düzeyinin orta seviyede olduğunu söyleyebiliriz. Verilen paragrafların yorumlanmasına dayalı sorular yoğunluktaydı. Yorum gerektiren sorularda öğrencinin muhakeme yeteneği ölçüldü. Sadece bir soruda öğrencilerin bilgisi sınandı.

MATEMATİK: Matematik testi genel anlamda kolaydı. Geometri sorularının zorluk düzeyi ortanın biraz üzerindeydi. Bazı soruların çözümünde gerekli olan tanımlar sorularda verilmiş. Sınavın temel kavramlara dayalı sorulardan oluştuğunu söyleyebiliriz. Sorular işlem becerisinden çok, okuduğunu anlayıp yorumlama becerisini kullanmaya yönelik hazırlanmış.

FİZİK: Fizik soruları kolaydı, adaylar fazla zorlanmadı. Temel fizik bilgileri kullanılarak günlük hayat problemleri ve bunların yorumlanması üzerine kurgulanan sorular yoğunluktaydı. Herhangi bir işlem ve bağıntı kullanmak zorunda kalmadan hemen hepsi yaşam temelli sorulardan oluşan, oldukça açık ve net, müfredata uygun sorular vardı.

Haberin Devamı

KİMYA: Fen testinin belirleyicisi kimya olacak. Kimya sorularının zorluk düzeyi ortanın üzerindeydi. Düzenli çalışan ve kazanım eksiği olmayan öğrenciler için çözülebilir düzeyde sorular vardı. Sınav, bilgiyi yorumlamaya dayalı sorulardan oluşuyordu. Bazı sorularda birden fazla bilgi kontrolü sorgulanmış. Temel kimya bilgisine sahip öğrencilerin rahatlıkla yapabileceği sorular da bulunuyordu. Sınavın güçlük düzeyi orta ve ortanın üzerinde sorulardan oluşuyordu.

BİYOLOJİ: Biyoloji sorularının genel olarak kolay olduğu söylenebilir. Soruların hem Matematik-Fen hem de Eşit Ağırlık öğrencileri tarafından rahatlıkla çözüldüğünü söyleyebiliriz. Sorular müfredat kazanımları ile uyumlu, beklenen formattaydı.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder