Tuğçe ÖzcanBunlar insanı güzellikten soğutur!

HABERİ PAYLAŞ

Bunlar insanı güzellikten soğutur!

Haberin Devamı

Eminim ticaretin her alanında vardır ama bu iş en çok güzellik ve kozmetik sektöründe tat kaçırıyor.

Bir işlem yaptırırken müşteriye çapraz satışla yeni bir ürün satma çabası inanın, müşteriye faydalı olmaktan çok ama çok uzak. Hele bir de müşteri kazanmak için, kişinin daha önce yaptırdığı bir işlemi kötülemek var ki; bunlar kadınları topyekûn bakım ve güzellikten soğutuyor.

Kadın ya da erkek olsun, neden insanlar güzellik merkezlerine ya da kuaförlere geliyor?

Kendilerini daha iyi hissetmek için. Dolayısıyla kendini daha iyi hissetmek için gittiğin bir yerde, sanki gizli telkin ile yapılıyormuş misali çeşitli satış diyalogları bir yerden sonra kişiyi rahatsız ediyor.

Şimdi kendinizi hayal edin. Cilt bakımı yaptırmak için zamanınızı, bütçenizi, planlarınızı ayarlayıp koltuğa yatmışınız; tam da gevşemeniz, rahatlamanız, anın tadını çıkarmanız gereken bir an. Artık gözler kapalıyken bir yandan klasik müzik mi dinlersiniz, akşama ne pişirsem diye mi düşünürsünüz o size kalmış. İşlem başlıyor, hafif hafif yüz temizleme, ılık ılık masajlar. Derken sana gözenek sıkılaştırıcı ürün hakkında sonu gelmeyen diyaloglar kuruluyor, arka arkaya sıralanmış bitmek bilmeyen faydaları dinlerken, bu ürünü kullanmadığın takdirde ne gibi olumsuzluklarla karşılaşabileceğin anlatılıyor.

Bir şekilde konuyu geçiştirip, tekrar beklediğin sessiz ortamda rahatlamaya çalışıyorsun. Evet, gözenek sıkılaştırıcıyı satın almadın. İyi mi yaptın, kötü mü yaptın bilinmez ama bu kez de sana canlandırıcı tonik satmak için girişimler başlıyor.

Bu tip durumlarda 2 tip sonuç var.

  1. Bir ürün gerçekten iyiyse, zaten kendini belli eder. Uzman dil dökmeden ürünü sorup, gerekirse satın alırız.
  2. Cilt bakımı başarılı da geçse, bir sonraki seans için gerçek anlamda rahatlayabileceğimiz başka bir yer var mı diye bakınırız.
Bakın bir de işin daha vahim kısmı var. Bunlar da genellikle medikal estetik ya da lazer ile işlem yapılan yerlerde karşılaşılabilir.

Bir işlem için görüşüp, ücrette anlaşıp başlarsın. Sonradan ekstra ücrete tabii olarak kullanmanız gereken kremler ya da destekleyici olarak kullanmanız gereken yan ürünler olduğu sürprizi çıkar.

Başladığı işten iyi sonuç almak isteyen müşteri de eli mahkum dayatılan bu yan ürünü de almak zorunda kalır. Bu tür çakallıklar kısa vadede kuruma küçük kazançlar sağlayabilir. Ancak unutmayın ki insanlar kendilerini iyi hissettikleri yerleri benimser ve devamlılık sağlar.

Uyanık olun lütfen!
Eğer güzellik için sonu gelmeyen işlemlerle aranız bozulmasın istiyorsanız uyanık olmak zorundasınız. Bilgi talep etmek ayıp değil, ben her gittiğim yerde mutlaka soruyorum. Kalıcı oje yaptırırken bazı yerler silmek için de ayrı ücret alıyor. İpek kirpik ya da mikroblading kaş işlemlerinde bazı yerlerde rötuş da ücretli. Zayıflama vadeden işlemlerden sonra size bir detoks içeceği ya da korse gibi ekstra maliyeti olan bir yan ürün çıkabilir.

Arkadaşlarımdan da kozmetik sektörünün çapraz satışı ile ilgili öyle can sıkıcı şeyler duydum ki, bu konuda bütün kadınların sorgulayıcı olması şart. Her merkezin ücretlendirme politikası aynı değil, bu yüzden bilgi alırken mutlaka her aşamada işin maddi kısmını da öğrenmek gerek.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder