Sonbahar yaklaştıkça “Okullar yüz yüze eğitim için açılacak mı, fiilen okula giderek yapılan eğitim ne olacak?” soruları, çocuğu olsun olmasın herkesin kafasını kurcalamaya başladı.
Geçmişte de salgın, savaş gibi olaylar nedeniyle uzun süre okullar kapatılmış. Bunların ne etkileri olmuş diye yaptığım araştırmalarda şunları buldum;
- Yüz yüze okuldan uzun süre uzak kalan çocukların IQ puanları düşüyor, okula başlayınca yükseliyormuş. Dolayısıyla online eğitim ile hasarın bir miktar azalma ihtimali olsa da uzaktan eğitimi tam anlamı ile alamayan çoğunluğun zeka gelişiminin olumsuz etkilendiği apaçık ortada.
- Çocukları okula göndermek, ailelerin de çalışmasına, sosyalleşmesine olanak yaratıyor. Okullar kapandığında yetişkinlerin de hayat düzeni bozuluyor. Okulları uzun süre kapalı kalan ülkelerde çocukların bakımı sorun yarattığı için ebeveynler çalışamıyor, ailelerin gelirleri düşüyor, üzerlerindeki yük artıyor. Bu durum genel olarak toplumun çoğunluğunun fırsat eşitsizliği, yoksulluk, cehalet sarmalına girmesine neden oluyor.
- En ama en kötü etkilerden biri de ‘eğitimci, öğretmen, bilim insanı’ olmak isteği, olanakları, itibarı, hevesi, gelişimi feci azalıyor. Sonuç olarak yüz yüze eğitime verilen aralar nedeniyle, özellikle de bizimki gibi zaten temel sorunları olan ülkelerde okul olmadığı için çocuklar;
- Erken yaşta, vasıfsız işlerde çalışmaya başlıyor, sonrasında okula dönmüyorlar. k Sokak yaşamında başıboş kalıyor, şiddet ve sömürüye çok daha açık hale geliyorlar.
- Erken yaşta evleniyor, bilinçsizce genç yaşta çocuk sahibi oluyor, yoksul nüfusu artırıyorlar. k Ailelerine yük haline geliyorlar. Ailede huzursuzluk, geçim sıkıntısı ve boşanmalar artıyor.
- Öğretmenliğe, eğitimciliğe, bilime özenmiyorlar.
Tüm bu ve burada yazmayan yüzlerce nedene, sonuca rağmen ne yazık ki tüm dünyada okulları en fazla kapalı kalan ülkeler arasında başı çekenlerden biriyiz. O yüzden her türlü önlem alınmalı. Yüz yüze eğitim acilen başlamalı.
Haberin Devamı