Son yıllarda yapılan araştırmalar gösteriyor ki dünyanın toplam oyun gelirinin yüzde 48’ini elinde tutan ve video oyunların merkezi olarak kabul edilen Asya’da, oyun oynayan kadınların sayısı erkek rakiplerinden daha hızlı artıyor. Kendilerine has tarzlarıyla E-Oyun alanına iddialı biçimde giren Z nesli kızları; Çin, Hindistan ve Japonya dahil olmak üzere Asya’nın tüm önemli pazarlarında, en azından sektördeki cinsiyet eşitsizliğini bozmaya kararlı görünüyor. Bizde ise durum umut verici ve çok şaşırtıcı. Ülkemiz, teknoloji ile ilintili tüm alanlardaki kadın-erkek eşitsizliği sıralamalarında altlarda yer alıyor.
Toplumsal psikolojimizde erkeklerin ezici çoğunluğu sanki kader haline dönüşmüş durumda. Ve sürpriz! Kadın gamer’larda durum farklı ve umut vaat eden seviyelerde. ‘teknosafari.net’in haberine ve Türk Telekom sponsorluğunda düzenlenen ‘Ventures60: Oyun Fabrikası’ etkinliğinde açıklanan rakamlara göre:Türkiye’de ‘Gamer’ sayısı 36 milyona ulaştı ve yüzde 45’i kadın. Kadın-erkek eşitliği içinde büyüyen, gamer annelerin yetiştirecekleri çocuklar geleceğe çok daha hazırlıklı olacak. Bu arada Türkiye oyun sektörü dünyada 18’inci, MENA bölgesinde (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) ise ilk sırada yer alıyor.
BİLGİSAYAR OYUNLARI İLE HANGİ BECERİLER GELİŞİYOR?
Geleceğin meslekleri baskın bir çoğunlukla online ortamlarda, 3D, artırılmış/sanal/mix gerçeklik, hologram ile öğrenilecek ve icra edilecek. Her alandaki eğitimler ve uygulamalar, yeni buluşlar, Ar-Ge faaliyetleri, takım çalışmaları videolu, çok boyutlu yapılacak. Gelişmiş ülkelerde çoktan yapılmaya başlandı. Oyun oynayan çocuklarda okuma, anlama, dikkat, odaklanma hızlı karar verme, strateji geliştirme, takım oyuncusu olma, görsel-uzaysal becerilerin kazanılması, yaratıcılık, farklı düşünme, problem çözme, görme-işitme-el hareketleri senkronizasyonunda ve reflekslerde gelişim, rahat iletişim, yabancı dil, farklı kültürlere uyum, stresle başa çıkabilme, mücadelecilik gibi iş ve hayat için olmazsa olmaz denecek özellikler gelişiyor.
Milyarlarca dolarlık oyun sektörünün yalnızca oyunculuk, antrenörlük, değil, farklı alt dallarında da kariyer yapma fırsatı oluşuyor. Dünya çapında başarılı bir oyunun hazırlanması için ortalama 800 kişinin çalıştığını da hatırlatmadan edemeyeceğim. Ve son söz: Lütfen bilgisayar oyunları konusuna bu gözle bakın, hemen bir Twitch hesabı açarak oyun dünyasını algılamaya, hissetmeye çalışın. Bir de çocuklarınıza oyun oynuyor diye sarf ettiğiniz eleştirileri tekrar gözden geçirin. Çünkü o sırada yavrucaklar büyük ihtimalle geleceğin meslekleri için oyun oynayarak kendilerini eğitmeye çalışıyor. Başlarının etini yemeyin. Rahat bırakın da gelişsinler…