Pandemi döneminde aşk meşk ilişkilerinin aldığı yeni boyuta, arkadaşlık uygulaması OkCupid şahane bir isim takmış: ‘Karantina Flörtü’. Yaptıkları araştırmaya göre kullanıcıların yüzde 92’si bu dönemde tanıştıkları biriyle hâlâ sanal yolla görüştüklerini söylemiş. Yani buluşmamışlar. Yüzde 52’si sadece mesajlaşıyormuş. Yüzde 25’i görüntülü aramayla, yüzde 15’i de telefonla bağlantıda kalıyormuş. Kullanıcıların yüzde 82’si duygusal bir yakınlık olmadan fiziksel temasta bulunmadığını söylemiş.
Gerçek bir ilişki aradığını söyleyenlerin oranı da yüzde 10 artmış. Görünen o ki eski dönemin bir gecelik ilişkileri çok azaldı. Bu araştırma Avustralya’da yapılmış ama üç aşağı beş yukarı bu topraklarda da benzer sonuçlar çıkması muhtemel. Tinder kullanan birçok kişi karantina sırasında sadece sohbet etti. O süreci atlatabilen sanal arkadaşlıklardan bir kısmı gerçeğe taşındı.
Gözlemlediğim kadarıyla onların ancak çok azı devam edebildi. Çünkü yüz yüze gelmeden kurulan iletişim kişinin ruhunu tanımanıza yarasa da fiziksel çekim olmayınca olmuyor. Yani öyle görünüyor ki çöpçatanlık uygulamaları hala daha çok anlık ve kısa süreli ilişkiler için daha uygun. Tabii sanal ortamdan tanışıp evlenen ve mutlu olan azınlığı da bir kenara atmamak lazım. Ancak, istisnalar kaideyi bozmuyor.
Oğuzhan'a sardım
Oğuzhan Koç’un ‘Kendime Sardım’ parçasından Esnaf’ın patronu Atilla Bingöl’ün Instagram’da bıkıp usanmadan paylaşması sayesinde haberim olmuştu. Bu yazın en iyi hitlerinden olan bu şarkının etkisi daha geçmeden Oğuzhan Koç ‘Heyecandan’ı çıkardı.
Bu şarkıyı da çok sevdim. Trafiği ve ritmi itibarıyla Ed Sheridan’ın YouTube’da 5 milyar kez tıklanan ‘Shape of You’ şarkısını andırmıyor değil biraz ama olsun. Klipteki Eda Şölenci’de bir Jessica Chastain havası var. 2 dakika 46 saniyelik bir klipte bile dikkat çeken bir oyunculuk göstermeyi başarmış. Önümüzdeki dönemde adını daha sık duyarız gibi geliyor.
Maşallah
Sesine ve tarzına hayran olduğum Esma Er ‘Say Maşallah’ diye bir şarkı yaptı. Şarkı zaten insanı hoplatan, yerinde durdurmayan cinsten. Klip ise yıkılıyor. 20 saniyede bir Esma’nın kılığı kıyafeti, makyajı, saçı değişiyor. Her şey çok hızlı akıp gidiyor.
Görüntüler bu kadar renkli olunca defalarca izleseniz de sıkılmıyorsunuz. Belli ki orada günlerce süren çekimler, verilen büyük emekler var. Tek set, bir el kamerası ile 3 saatte çekilen kliplerin etrafı doldurduğu bu günlerde böyle şahane bir prodüksiyon görmek beni keyiflendirdi. Bravo.
Kızlar sahada
UEFA Şampiyonlar Ligi’nin sponsoru Ruffles, kadın futbolunu daha da yaygınlaştırmak, kadınların ve genç kızların futbol aracılığıyla güçlenmesine katkıda bulunmak amacıyla anlamlı bir projeye imza attı. Markanın işbirliğine girdiği Kızlar Sahada oluşumu bini aşkın kadına ve gence online futbol eğitimi verecek. Üç aşamada gerçekleşecek olan etkinliklerde, çok sayıda yaratıcı atölye yer alacak ve katılımcılara futbol teknikleri, oyun tabanlı eğitimlerle öğretilecek.
Düzenlenen basın toplantısında, projede yer alan futbolcu Cengiz Ünder kadın futbolunu ve genç kızları güçlendiren böyle bir projenin içerisinde yer almaktan gurur duyduğunu söyledi. Kızlar Sahada kurucularından Melis Abacıoğlu ise “Yapamazsın diye kodlanan toplumsal cinsiyet kalıplarını kırmak ve kadınların futbol yoluyla güçlenmesini sağlamak için; futbol okulları açıyor, turnuvalar düzenliyor ve sosyal gelişim kampları ile eğitim imkânları sunuyoruz. Bu sayede genç kadınlar, yalnızca sahada değil, hayatın her alanında güçleniyorlar” dedi. İşte kadınlar bu gibi işlerle toplumda hak ettikleri yerlere gelecek, kadına şiddet, fırsat eşitsizliği gibi haksızlıklar sona erecek.