Çalkantılı geçen bir yılın ardından, salonlar her yerde kapandıkça, bir gecede hem kuaför, hem dermatolog hem de makyaj artistlerine dönüştük. Lenfatik drenaj masajı, kök rötuşu ve kaş bakımı konusunda ustalaştıkça, öz bakımın katartik gücünü öğrendik.
Bu nedenle, güzellik konusundaki bilgi birikimimizin tüm zamanların en yüksek seviyesinde olduğu bir yıl olan 2021 için çok umutluyuz. Bu yıl bizi lüks el dezenfektanları, probiyotik cilt bakımları, antibakteriyel saç bakımları bekliyor.
Yüksek hijyen
El sabunu ve dezenfektanı, güzellik kategorilerinin en göz alıcı ürünleri olmayabilir, ancak zorunluluğun olduğu her yerde lüks vardır. Güzellik markaları şimdiden bu alana girmeye başladı. L’Occitane gibi zaten bu alanda güçlü olan markalarsa daha çok tercih edilir oldu. Uzmanlar, dezenfektan ürünlerinde yalnızca kokular ve ambalaj değişikliklerine gidilmeyeceğini, yanı sıra formülasyonların cilt için daha uygun hale geleceğini söylüyor.
Los Angeles’lı ünlü estetisyen Joshua Ross, "2020, sert el dezenfektanlarının ve sabunlarının yılıydı" diyor ve ekliyor: "Endüstri, mikrobiyom üzerinde daha az rahatsız edici olan ürünleri geliştirmeye başladı bile.”
Temiz ve şeffaf cilt bakımı
Anketler, içeriğini şeffaf olarak paylaşan cilt bakımı markalarının popülerlik kazandığını gösterdi. Tüketiciler, haklı olarak, ürünlerinde ne olduğunu bilmek istiyor. Hem de her zamankinden fazla. Bu baskı, şirketlerin ambalaj, formülasyon ve karbon ayak izini azaltmak için daha sürdürülebilir formüllere yönelmesine neden oldu.
Gelişmiş mavi ışık koruması
Salgın sayesinde hayatımızdaki hemen her şey dijitalleşti. Bilgisayar ve cep telefonlarından yansıyan mavi ışığın cilt üzerindeki zararlı etkileri bir sır olmasa da, şirketler bu etkilerle mücadeleye yardımcı olabilecek daha yenilikçi bileşenler keşfediyor.
Kalıcı rujlar
Her şey COVID çağıyla ilgili. Kadınlar, dudakları maskelerin altında kalsa bile renklensin, rujları maskeye yapışmasın ve çabucak silinmesin istiyor.
Skinimalizm
Salgın sonrası makyajsız makyaj (Nude) güzellik trendlerine geri döndü. Cilt bakımı ve makyajla bir araya geliyor. Pinterest'in "yeni ışıltı" olarak adlandırdığı trend raporuna göre insanlar doğal cilt dokularının parlamasını istiyor.
Mikrobiyom sağlığı
Mikrobiyom sağlığı, sektörde yıllardır moda bir kelime haline geldi, ancak uzmanlar, probiyotik cilt bakımının yakın zamanda büyük bir patlama yapacağını öngörüyor. Venn Skincare'in CEO'su Brian Oh, “Mikrobiyom cilt bakımının gelecek yıl büyük bir trend olacağına dair güçlü göstergeler var. Bu, cildimizdeki canlı mikroorganizmalardan oluşan bir ekosistemi ifade ediyor” diyor. Mikrobiyomu daha etkili bir şekilde dengelemek için probiyotikleri ve prebiyotikleri (yani sinbiyotikleri) birleştiren ürünler rafları süsleyecek.
"Zoom Face" için kozmetik prosedürler
Video görüşmelerinde ekranda kendimizi kırış kırış görmekten nefret ettiğimiz çok zaman oldu. Bu yakınlaştırılmış ekran yanı sıra bizi yorgun ve bol çizgili gösteriyor.
Ünlü kozmetik cerrah Dr. Sheila Farhang, “Göz bölgesi tedavisi taleplerinde bir artış var. En popüler olanı ise göz altı torbalarının görünümünü azaltmak için yapılan alt göz kapağı blefaroplastisi" diyor. Farhang herkese Zoom’da bir toplantıya girmeden göz altlarını aydınlatmalarını, bunun için de kafeinli göz kremleri kullanmalarını tavsiye ediyor.
Antibakteriyel saç bakımı
Ortalama bir insanın bir saat içinde saçına 10 kez dokunduğunu düşünürsek, muhtemelen göremediğiniz bir sürü bakteri ve virüs saçlara bulaşıyor. Çözüm olarak markalar antibakteriyel saç bakımını geliştirmeye çalışıyor. Yakın zamanda antimikrobiyal maddeler içeren şampuanlar ve temizleme spreylerini her yerde bulabileceğiz.