Bayılıyorum kazancını, perakende sektöründeki deneyimini paylaşan markalara. Nasıl kadın-erkek eşitliğinde pozitif ayrımcı olmayı tercih ediyorsam, nasıl hayvan deneyleri yapan kozmetiklere elim varmıyorsa, yapacağım alışverişlerde hangi marka “iyilik” için paylaşıyor diye mutlaka yokluyorum. Maalesef sayıları henüz az. L’oreal gibi dev markalar mutlaka işin ucundan tutuyor ama diğerleri “bütçe az, sosyal sorumluluk yapmak yerine başka şeyler yaparım” diye tek kuruşun hesabını yapıyor.
“İyilik” ve “Paylaşma” hali olmak artık herkese lazım. Biz paranın içinde yüzmeden de elimizden gelen iyiliği yapabiliyorsak, bu markalar için zorunluluk olmalı. Geçtiğimiz 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü’ydü. Çeşitli markalar hemen inisiyatif gösterip, düşünceli kampanyalarla geldi karşımıza. İlham olsun, yapanlar yapmayanlara örnek olsun diye paylaşmak boynumuzun borcu oldu.
Sokaktaki dostlar unutulmasın
Oxxo, mağazalarına girenlere gün için de mama hediye ederken, cadde önlerini ve kaldırımları mamalarla kapladı adeta. “Sokaktaki dostlarımızı unutmayın” sloganıyla paylaştıkları etkinlik epeyce de ses getirdi. Akıllı telefon uygulamalarından biri olan Getir, #barınakhayvanlarıdoysun temalı sosyal sorumluluk kampanyasının üçüncüsünü gerçekleştirdi bu yıl. HAYTAP desteğiyle yaptıkları projede “Getir” kullanıcıları sadece “Mama Gönder” butonuna basarak Türkiye’nin dört bir yanındaki hayvan bakımevlerine ücretsiz bir şekilde mama bağışladı. Ayrıca mevcut kullanıcılar da herhangi bir ücret ödemeden ya da sipariş vermeden hayvan bakımevlerinin mama ihtiyacını karşılayabildi. İki senede 20 bin ton mama bağışlayan firma yaptığı çalışmayı sadece büyükşehirlerle de sınırlı tutmadı.Mersin'de yaşayan dövme sanatçısı Duran Balık, insanlara hayvan sevgisi aşılamak ve minik dostlara yönelik şiddete dikkat çekmek için hayvan severlere gün içinde ücretsiz dövme yaparken, Hepsiburada.com tüm pet ve mama ürünlerinde yüzde 25 indirime gitti.
Kim, neyi, ne kadar yapabiliyorsa...
Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, belediyelere bu yıl sonuna kadar kısırlaştırılan ve Hayvanları Koruma Bilgi Sistemi’ne (HAYBİS) kaydedilen sahipsiz hayvanlar için toplam 5 milyon lira ödenek aktaracaklarını açıkladı. Bakımevi bulunan belediyelere de 1 milyon lira tutarında mikroçip ve kulak küpesini ücretsiz olarak dağıtacakları da resmiyet kazanırken, Netflix, “Yaşa ve yaşat”, “Umut çiftliği” gibi yapımları gün boyu yayınlayarak özellikle çocukları hayvan hakları konusunda bilinçlendirmek için harekete geçti.Eğer bu taşın altına elini koyma durumu sizi de heyecanlandırdıysa o zaman siz de Haytap’ın en büyük gelir kaynağı olan müthiş sevimli takvimlerini alın, hep birlikte yüklenelim sorumluluğu. İstersek her şeyin değişebileceğini başka markalara da göstermiş olalım…