AsarcıkYaptıkları proje ile okullarını ilk 30 arasına taşıdılar

Yaptıkları proje ile okullarını ilk 30 arasına taşıdılar

Paylaş
Yaptıkları proje ile okullarını ilk 30 arasına taşıdılar

Yaptıkları proje ile okullarını ilk 30 arasına taşıdılar

SAMSUN’UN Asarcık İmam Hatip Ortaokulu’nda atıl kalan alanlar, öğrencilerin kullanabileceği istasyonlara dönüştürüldü. Oluşturulan istasyonlarda öğrenciler seralarda sebze-meyve üretiyor, oyun ve müzik alanlarında eğlenceli vakit geçiriyor.

Asarcık ilçesinde Asarcık İmam Hatip Ortaokulu Müdür Yardımcısı Gökhan Baştürk, bir yıl önce okullarında 226 sayfalık bir proje hazıladı. Asarcık Akademi Liderleri (ASAL) projesi kapsamında okulun içerisinde bulunan atıl alanlar, öğrencilerin aktif bir şekilde kullanabilecekleri istasyonlar haline dönüştürüldü. 12 istasyonda sera, stüdyo, müzik ve oyun alanları ve laboratuvarlar oluşturuldu. İstasyonlarda öğrenciler, öğretmenleri ile birlikte sebze-meyveler üretip diğer istasyonların ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Atölyede üretilen bütün malzemeler öğrenciler tarafından okulda bulunan istasyonlarda aktif kullanılarak gelişimlerini ve günlük hayatı öğrenmelerini sağlıyor.

Asarcık İmam Hatip Ortaokulu Müdür Yardımcısı Gökhan Baştürk, 12 atölye oluşturduklarını belirterek "Öğrencileri sınıflardan kurtarıp atölyelerde yaparak, yaşayarak öğrenmelerini sağlamaya çalıştık. Her atölyenin kendisine göre bir algısı, özelliği ve modeli var. Kimi öğrencimiz sera ile uğraşıyor, kimi öğrencimiz pazar ile uğraşıyor, kimi öğrencimiz sosyal yardımlaşma ile uğraşıyor. Biz öğrencilerimizin kimliğini, kişiliğini değiştirebilecek 12 atölyeyi okulumuzda uygulamayı başladık. Bir yıldır uyguluyoruz çokta güzel sonuçlar aldık. Okulumuz biz bu işe ilk başladığımızda 135’inci sırada bir ortaokuldu şuan ilk 30 içerisinde yer almaktayız. Hem eğitim hem de öğrencilerimizin ahlaki durumları çok değişti. Bu şekilde projeyi uygulamaya devam ediyoruz” dedi.

İki yıl önce okulun çatı alanının tamamen atıl durumda olduğunu söyleyen Baştürk, “Biz ilk olarak buradan başladık. Burayı değiştirebilmek için tasarımlar geliştirdik. Masalarımızı sandalyelerimizi bu alana yerleştirdik. Bu alan öğrencilerimiz aktif olarak test çözdükleri, hem de bilgisayarlı eğitim yaptıkları haline geldi. Burası yaklaşık 30 metre karelik bir alan, aynı anda 14-15 öğrencimiz faydalanabiliyor. Başarılı öğrencilerimiz buraya çıkartıyoruz. Diğer öğrencilerimizden bundan etkilenip daha gayretli bir şekilde çalışıyorlar” diye konuştu.

FOTOĞRAFLI

Haberin Devamı