Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin sayıları hızla artıyor, ülkenin ihtiyacı olan konularda fayda yaratmak için gittikçe daha fazla yatırım yapılıyor. Projelerin sayıları artıyor ama nitelikleri de artıyor mu diye düşünmek gerek. Bence artık sadece farkındalık yaratmak amacıyla yapılan kısa süreli projelerin yerlerini daha uzun soluklu ve sürdürülebilir projelere bırakma zamanı geldi… Geçtiğimiz haftalarda Brandweek Zirvesi’nde dinlediğim araştırmacı Bekir Ağırdır “Artık farkındalık değil, eylemlilik projelerine, davranış değişikliği sağlayan projelere ihtiyaç var” dedi. Bence de anlam arayışının arttığı günümüzde, sosyal sorumluluk projelerinin amacı toplumda dönüşüm yaratmak, olumlu bir değişime öncülük etmek olmalıdır.
KAN BAĞIŞI FARKINDALIĞI ÖNEMLİ
Kızılay ülkemizdeki kan bağışı ihtiyacının yüzde 87’sini karşılıyor. ‘Kan acil değil daimi ihtiyaç. 1 kan bağışı 3 kişinin hayatını kurtarabilir. Kan bağışı yaparak, hayat kurtarın’ çağrısı yapan Kızılay İstanbul İl Başkanı Burcu Kösem vatandaşların bu konudaki farkındalığını arttırmayı hedefliyor. “Sağlık Bakanlığı’na bağlı kan transfüzyonu yapan 1140 hastanenin tüm kan ihtiyacını karşılıyor, ihtiyacı olan hastaların zamanında tedavi olabilmesi için güvenli ve düzenli kan ile kan ürünlerinin ücretsiz olarak tedarikini sağlıyoruz” diyen Kösem bağışçıların kan vererek başka bir hayatı kurtarmanın yanında kendi sağlıklarına da katkı sağlayacağını vurguluyor.
DENİZLERİN AKCİĞERİ KORUMA ALTINDA
Türkiye İş Bankası ve Türk Deniz Araştırmaları Vakfı (TÜDAV) işbirliği ile gerçekleştirilen ‘Denizlerin Geleceği: Deniz Çayırları’ projesi kapsamında Marmara Denizi’nin akciğerleri sayılan deniz çayırlarının haritalanması, temizlenmesi ve korunmasına yönelik çalışmalar yapılıyor. TÜDAV Başkanı Prof. Dr. Bayram Öztürk “Bu projeyle Marmara Denizi’nin sağlığı için kritik öneme sahip Posidonia oceanica deniz çayırlarının bulunduğu alanların haritalandırılmasını, üzerindeki atıklardan temizlenmesini ve korunmasını hedefliyoruz” derken Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı ve Sürdürülebilirlik Lideri İzlem Erdem ise “Faaliyetlerimizin her adımında sürdürülebilirliği odağımıza alıyor; doğal yaşamı, ekolojik dengeyi ve biyolojik çeşitliliği koruma bilinciyle hareket ediyoruz. Ormanlarımızı korumak geleceğimiz için ne kadar önemliyse, deniz çayırlarını yaşatmak da aynı ölçüde önemli” dedi.
ENGELSİZ YAŞAM
Shell Türkiye engelsiz yaşam yaklaşımı doğrultusunda Türkiye Milli Paralimpik Komitesi’nin (TMPK) engelsiz yaşam için sunduğu hizmetleri ileri taşımayı hedefliyor. Shell & Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Direktörü Özkan Özyavuz, “Kendimizi 10 milyonu aşkın engelli bireyin, onlara inanan herkesin ve TMPK’nın resmi taraftarı olarak kabul ediyoruz. Hikayelerine destek olduğumuz birçok örnekte gördük ki, yapabilirim diyerek yola çıkmanın, başarmanın, böylece bir başkasının da harekete geçmesine ilham olmanın yarattığı duygu çok büyük” dedi.
KÖY OKULLARINDA BİLİM OKUR YAZARLIĞI
Köy Okulları Değişim Ağı (KODA), Bayer’in desteğiyle ‘Köyde Meraklı Sınıflar’ projesini hayata geçiriyor. Projenin pilot uygulaması, KODA’nın Bursa Orhaneli’nde bulunan Kırsalda Eğitim ve Ar-Ge Merkezi’nin çalışma sahasındaki iki köy okulunda başladı. Türkiye’deki 70. yılını kutlayan Bayer’in 13 yıldır bilim okuryazarlığı alanında sosyal sorumluluk projeleri yürüttüğünü belirten Bayer Türkiye CEO’su Serçin Giray, “Tüm çalışmalarımızda bilimi rehber alıyor, ülkemizin geleceğine sürdürülebilirlik vizyonuyla katkı sağlıyoruz. Haziran 2025’e kadar 1.000’e yakın öğretmen ve öğretmen adayına ulaşmayı amaçlıyoruz” diyor.