Bodrum, Çeşme ve Marmaris gibi popüler tatil bölgelerinde artan fahiş fiyatlar nedeniyle Türk gezginler, daha ekonomik olduğu gerekçesiyle rotalarını Yunan adalarına çevirdi. Durum böyle olunca, Ege sahillerindeki ünlü plajlar, canlı müzik yapan bazı gece kulüpleri ve restoranlar kötü bir sezon geçirdi. Çeşme ve Alaçatı’daki işletmelere “Sezonunuz nasıl geçti?” sorusunu yönelttim ve aldığım cevaplar beni çok şaşırttı.
Fly Inn-Playa Tropical Beach / Hakan Dalokay:
Daha ucuz olduğu için Türklerin bu yaz Yunan adalarını tercih etmesi bizi hiç etkilemedi. Bodrum ve Çeşme’yi; Sakız, Midilli, Leros ve Samos gibi ada işletmeleriyle kıyaslamak yanlış. Çünkü bu adalarda bizimle boy ölçüşecek kalitede ne restoran ne de plaj var. Bizi ancak Mikonos ve Santorini işletmeleriyle karşılaştırabilirsiniz. Böyle bakınca biz onlara oranla daha ucuz kalıyoruz. Ben iki işletmemde de geçen yıla oranla yüzde kırk daha fazla iş yaptım.
The Beach of Momo / Burak Beşer:
İşletmemiz yazları İstanbul, Çeşme ve Bodrum’da aynı anda hizmet veriyor. Dev bir kaosun içinde nasıl olduğunu anlamadan sezonu bitiriyoruz ve sezon sonrası ancak değerlendirmelerimizi yapabiliyoruz. Şu anda ilk hedefimiz Bodrum ve Çeşme’de sezonu kuvvetli bir şekilde bitirebilmek. Ardından da İstanbul ve Erzurum Palandöken’deki Momo Apresski ile sezona iyi bir giriş yapmak.
Cabbar Port / Serkan Koca:
Eğlence ve yeme-içme sektörünün çok pahalı olduğu herkesin dilinde. Biz de bu şikayetleri göz önünde bulundurarak fiyat politikamızı, misafirlerimizi rahatsız etmeyecek düzeye çektik. Fiyatları makul düzeyde tuttuğumuz için çok iyi bir sezon geçirdik ve geçen yaza oranla daha fazla misafir ağırladık.
Cahide Alaçatı / Barış Demirtaş:
Bu yaz sezonu Cahide Alaçatı için gerçekten çok başarılı geçti. Bu da doğru stratejilerin ve dinamiklerin etkili olduğunu gösteriyor. Ancak, diğer yazlık bölgelerden aldığınız geri bildirimler ve genel gözlemler, bu sezonun birçok yer için zorlu geçtiğini ortaya koyuyor. Ekonomik faktörlerin, Yunanistan’ın rekabeti ve genel piyasa durumu gibi unsurların, diğer işletmelerde olumsuz etkiler yarattığı gerçek.